Thermaltake Core V1, specificaties misleidend?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 11:52
Mijn setup bestaat uit de volgende onderdelen

i7-6700K, 16GB DDR4, ASUS Z170i PRO gaming, Thermaltake Core V1, Noctua NH-D9L koeler, MSI GTX960 (idle / windows desktop staat de ventilator van de GTX960 stil)

Volgens de specificaties van de Thermaltake website bevat de Core V1 een 200mm ventilator (800rpm, 13dBa) onhoorbaar stil dus.

De Noctua NH-D9L processor koeler 22,8dBa.

Ik kan de 200mm Thermaltake op ruim een meter afstand van de gesloten kast nog horen. Volgens bios loopt de ventilator @ 550rpm. Terwijl als ik de ventilator uitzet door simpelweg de connector los te halen de processor koeler niet eens hoor terwijl de kast geopend is.

Hebben we het hier over een defecte 200mm ventilator van Thermaltake of moet je die specificaties met een grove korrel zout nemen en het dus maar moet accepteren.

[ Voor 5% gewijzigd door et36s op 10-01-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste fabrikanten doen het rooskleuriger voor dan het is. Lees voor aanschaf reviews reviews: Vijf mitx-behuizingen: klein maar fijn en maak aan de hand daarvan je keuze. De ventilator blijkt idd luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Op welke manier zit de fan vast aan de kast? Het kan namelijk wezen dat de kast mee trilt met de ventilator. Dit valt vaak op te lossen met rubberen bevestigingen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 11:52
Ik heb de behuizing al aangeschaft. Bedankt voor het verwijzen naar de review, had ik de review vooraf maar gelezen. In dat geval was de keuze waarschijnlijk op een andere behuizing gevallen.

Voor de volledigheid de kast trilt verder niet en over de bouwkwaliteit op de HDD/SSD houders na zeer tevreden. Die zijn echt van matige kwaliteit, buigen zeer snel en ook de manier waarop ze bevestigt zijn stelt teleur.

De indeling van de behuizing is prima. Ook nadat de PC is gebouwd kan je achteraf simpel het geheugen vervangen, een SSD toevoegen etc zonder de behuizing volledig te demonteren. Wat nogal eens het geval kan zijn bij mini-itx behuizing.

Noctua zou in Q3-2015 200mm ventilatoren gaan leveren maar die deadline hebben ze zo te zien niet gehaald. Ondanks de prijs zeer tevreden over de CPU koeler van Noctua. Tot die tijd doe ik het zonder de Thermaltake fan. Aangezien de Temp slechts 2-3 graden is gestegen

De thread kan wat mij betreft gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Die dB waardes in specificaties zijn echt totaal waardeloos. Noctua is één van de weinigen die daar normaal mee om gaan, de meeste hanteren echt vage methodes of gewoon willekeurige getallen.Persoonlijk zou ik die spec ook helemaal uit de processorkoeler categorie zien verdwijnen, want het schept meer verwarring, valse hoop, en teleurstelling dan het goed doet.

Waar ik mijn adem niet voor in zou houden is die 200mm Noctua fan, die komt er zodra zij er happy mee zijn. Misschien binnenkort, maar het kan zo ook maar Q3-Q4 2016 worden.

Maar hoe staat die fan aangesloten, kan je hem niet handmatig op 7V of 5V zetten door je molex adapter even om te bouwen (Draadjes wisselen)? Ik ken die van Tt niet, maar de meeste 200/230mm 600-900mm fans die ik ken kan je met een beetje minder prik toch wel lekker stil krijgen. Een beetje intake door je filter is meestal wel prettig. Niet voor 2-3 graden op je CPU, maar dat kan zo 5-10 zijn op je mobo zelf, en je trekt dan geen lucht op niet gefilterde plekken.