Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding van mijn tp-link nc200 over wifi valt steeds weg. Toch is het signaal prima waar hij hangt.

Ik zou dit graag snel oplossen, dus denk alsjeblieft met mij mee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:15
Op welk kanaal staat je wifi?

Als ik ik de wifi instel op kanaal 13, dan kan mijn ipcam (tenvis) niet goed verbinding opbouwen of behouden. Op lagere kanalen heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
badboynova schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:36:
Op welk kanaal staat je wifi?

Als ik ik de wifi instel op kanaal 13, dan kan mijn ipcam (tenvis) niet goed verbinding opbouwen of behouden. Op lagere kanalen heb ik nergens last van.
Dat probleem ken ik, maar hij staat op 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Ik weet niet welke modem je heb, maar misschien heb je 2,4 Ghz en 5.0 Ghz allebei aan staan (zelfde netwerk aan). Zoals ik zie kan jouw ipcam alleen werken met 2,4Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
badboynova schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:08:
Ik weet niet welke modem je heb, maar misschien heb je 2,4 Ghz en 5.0 Ghz allebei aan staan (zelfde netwerk aan). Zoals ik zie kan jouw ipcam alleen werken met 2,4Ghz.
Ze staan beide aan, ja, maar die modem moet toch gewoon blijven werken op 2,4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Je geeft erg weinig informatie maar verwacht wel van ons dat wij met een oplossing komen..
Dat werkt natuurlijk niet..

Misschien handig om te vertellen wat je al geprobeerd hebt, welke apparatuur er allemaal bij komt kijken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daan00 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:14:
Je geeft erg weinig informatie maar verwacht wel van ons dat wij met een oplossing komen..
Dat werkt natuurlijk niet..

Misschien handig om te vertellen wat je al geprobeerd hebt, welke apparatuur er allemaal bij komt kijken etc?
Het is gewoon een IP camera met webinterface (geeft 94% signaalsterkte aan) die direct met de modem verbinding heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badboynova
De 5.0 Ghz kan een sterker signaal geven dan de 2,4 Ghz signaal waar door deze wordt weg gedrukt, en door dat ze dezelfde netwerk naam hebben wil de ipcam toch proberen te verbinden wat dan niet lukt op de 5.0. Pas als de 2,4 weer een gunstig signaal geeft verbind de ipcam weer met deze frequentie.

Om uit te proberen kan je 5,0 Ghz in de modem uitzetten en voorlopig alleen de 2,4 GHz gebruiken, zo kan je er achterkomen als de ipcam dan wel normaal verbinding blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
badboynova schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:26:
De 5.0 Ghz kan een sterker signaal geven dan de 2,4 Ghz signaal waar door deze wordt weg gedrukt, en door dat ze dezelfde netwerk naam hebben wil de ipcam toch proberen te verbinden wat dan niet lukt op de 5.0. Pas als de 2,4 weer een gunstig signaal geeft verbind de ipcam weer met deze frequentie.

Om uit te proberen kan je 5,0 Ghz in de modem uitzetten en voorlopig alleen de 2,4 GHz gebruiken, zo kan je er achterkomen als de ipcam dan wel normaal verbinding blijft houden.
Merci, dan probeer ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:35
Wifi analyzer gebruiken en jouw wifi kanaal veranderen afhankelijk van jouw buren. De wifi analyzer app geeft een beter beeld van de signaal kwaliteit dan de ingebouwde antenne in de camera. Daarnaast is het aan te raden om camera's (in hoeverre de beelden belangrijk zijn) bedraad aan te sluiten dan heb je geen last meer van uitval en is jouw draadloos netwerk over het algemeen wat stabieler.

Hier was de modem pas onstabiel na 3 draadloze onvif camera's en 1 vaste onvif camera aangezien de beelden non stop door een nvr werden opgenomen. Dus het is an sich wel raar dat bij jou 1 camera de hele boel onstabiel maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost! Kwestie van 5Ghz uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, hij werkte dagenlang en nu zit ik bij m'n vriendin, kijk op m'n mobiel: camera offline. ARGH!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

badboynova schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:26:
De 5.0 Ghz kan een sterker signaal geven dan de 2,4 Ghz signaal waar door deze wordt weg gedrukt
Dat is onzin. Signalen op twee compleet verschillende frequenties drukken elkaar niet weg.

Misschien bedoelde je dat een wifi adapter die beide frequentiebanden ondersteunt een voorkeur kan hebben voor 5,8 GHz, zelfs wanneer de signaalsterkte hiervan slechter is?

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 19-01-2016 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook het probleem dat mijn camera steeds wegviel. De camera hangt precies tussen twee Velop nodes. Ik heb de antenne van de camera verwijderd en sindsdien doet hij het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste oplossing voor camera's geen wifi gebruiken!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1