Beamer ophangen op plaats van plafond lamp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 20:46
Beste Tweakers,

Ik heb dit weekend een beamer gekocht :*) . Optome hd200x voor de geïnteresseerden.

Nu is het plan om onze TV met een muurbeugel strak tegen de muur te zetten. Een rolscherm die dan vlak daarvoor langs kan en zo een leuk beeldje oplevert.

Nu zit ik met het probleem van de beamer ophangen. Ik wilde de beamer aan de overkant van de kamer ophangen. Helaas is dat niet mogelijk omdat mijn beamer dan een te groot beeld oplevert voor het scherm, met de zoom op de kleinste stand. De beamer moet dus dichterbij :'( .

Op eigenlijk precies de goede plek hang nu een plafond lamp die we nooit gebruiken. Die wilde ik er af gaan halen en daar de beamer ophangen. de HDMI met een kabelgootje er naartoe en de stroom wilde ik van de lamp afhalen.

Nu is mijn vraag, kan dit? en mag dit :X ? kan ik van de draadjes van de lamp gewoon een stopcontact vastmaken (met hulp natuurlijk) zodat ik de beamer aan kan zetten met de lichtknop?

Bij voorbaat dank!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 16:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maar natuurlijk, je lamp zit ook gewoon aangesloten op 230V. Haal wel eerst de spanning eraf voordat je eraan begint.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat hangt er van af... Je kunt met de schakelaar spanning op de projector zetten (beamer bestaat helemaal niet!). Maar of die dan ook aan gaat is een heel ander verhaal, grote kans dat je met de afstandsbediening de boel daadwerkelijk aan moet zetten en weer moet uitzetten. Met de schakelaar kun je de projector dan weer spanningsloos maken.

Voor je 230V zit je goed. Heb je ook nagedacht over je videosignaal? Ga je dat met (lelijke) kabelgootjes doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sypie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:42:

Voor je 230V zit je goed. Heb je ook nagedacht over je videosignaal? Ga je dat met (lelijke) kabelgootjes doen?
wireless hdmi? :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Let er wel op dat de beamer bij uitschakelen (met de afstandsbediening) nog even gaat koelen. Als je de beamer uitschakelt met de lichtschakelaar kan hij het koelproces niet afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
b0123405 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:46:
Let er wel op dat de beamer bij uitschakelen (met de afstandsbediening) nog even gaat koelen. Als je de beamer uitschakelt met de lichtschakelaar kan hij het koelproces niet afmaken.
Ik zou 'm dan niet aansluiten op de schakelaar. Dan gebeurt dat ook niet.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ja ik weet inderdaad dat de projector nog moet afkoelen, komt goed. Ik kan de beamer gewoon aan en uitzetten met de afstandsbediening. En vervolgens de spanning er af halen met de lichtknop :D dat is in ieder geval al fijn om te weten!

De hdmi moet jammer genoeg inderdaad met kabelgootjes naar de projector toe. Grootste gedeelte zie je die gelukkig niet. Kan achter een kast langs helemaal naar boven en vervolgens nog 1-1.5 meter zichtbaar over het plafond naar de beamer.

Boven het plafond kan ik jammer genoeg niet bij dus kan de kabel niet fatsoenlijk wegwerken. Draadloos hdmi heb ik me nog niet in verdiept. Is dat een beetje betrouwbaar en betaalbaar?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
JeroenF schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:52:
Ja ik weet inderdaad dat de projector nog moet afkoelen, komt goed. Ik kan de beamer gewoon aan en uitzetten met de afstandsbediening. En vervolgens de spanning er af halen met de lichtknop :D dat is in ieder geval al fijn om te weten!

De hdmi moet jammer genoeg inderdaad met kabelgootjes naar de projector toe. Grootste gedeelte zie je die gelukkig niet. Kan achter een kast langs helemaal naar boven en vervolgens nog 1-1.5 meter zichtbaar over het plafond naar de beamer.

Boven het plafond kan ik jammer genoeg niet bij dus kan de kabel niet fatsoenlijk wegwerken. Draadloos hdmi heb ik me nog niet in verdiept. Is dat een beetje betrouwbaar en betaalbaar?
geen idee..
maar mij lijkt wel des te korter de afstand des te betrouwbaarder het zou kunnen werken :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ja lijkt mij ook Ja.

Net even snel google opengeslagen en blijkt dat het al snel prijzig wordt. Daar haak ik al af. Ga toch maar voor een normale kabel.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!
Morgen een tripje naar de bouwmarkt en dan gaan we zien of dat allemaal gaat lukken

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zelf een stopcontant op het plafond maken en daar de beamer ophangen. Stukje beter dan de draadjes direct doorverbinden. Al zou je ook met een contrakabel kunnen werken die je op je kroonsteentje in de doos zet, dat is wel een stukje veiliger :)

Verder moeten de schroeven die in een centraaldoos gaan elk 50 kilo moeten dragen heb ik me laten vertellen. Dus dat zou geen issue moeten zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er rekening mee dat netspanning en signaal (ivm brandgevaar bij kortsluiting e.d.) niet door zelfde goot mogen. Volgens mij gaat dat met wat je hier beschrijft prima trouwens, maar mocht je alsnog 'toegang krijgen tot zooi boven plafond alsnog iets om rekening mee te houden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Goeie inderdaad!

Heb vandaag de hele zooi opgehangen. Eerst de TV met een muurbeugel (bijna) plat tegen de muur. Daarna de speakers verplaatst en kabelzooi achter de kastjes eens opgeruimd.

Projectiescherm opgehangen aan het plafond. Die gaat vlak voor de TV langs gelukkig. Moet nog wel eventjes uitkreukelen omdat hij de hele tijd opgerold in de verpakking heeft gelegen.

Als laatste de beamer opgehangen. Plan was om een contactdoos te maken. Had er eentje gehaald bij de praxis maar dat stomme ding was al stuk. Geen zin om weer terug te gaan vandaag dus toch maar gewoon met een kroonsteentje doorverbonden. (Weinig ruimte in het plafond. ) Als laatste natuurlijk de plafondbeugel opgehangen met de beamer er aan.

Na een beetje afstellen net de eerste film (nja, eigenlijk serie) gezien en bevalt me super! Zal even foto's posten zodra het helemaal af is.

Al met al een hele klus aangezien het hele huis van gipsplaten is.

Tot do list:
- kabelgootje onder de TV
- nieuw TV kastje halen waar centerspeaker in past.
- lange hdmi kabel halen
- hdmi kabel in kabelgootje wegwerken
- speaker kabel wegwerken voor de luidspreker rechts voor.

Edit:
Hier alvast een paar foto's geschoten met mijn aardappel
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1558/24296730576_335f5ab28a_z.jpgBeamert by Jeroen Feith, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1489/23694675894_32a0fdf597_z.jpgBeamert by Jeroen Feith, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1611/24240468241_92c3efbb5a_z.jpgBeamert by Jeroen Feith, on Flickr

[ Voor 25% gewijzigd door Pindakaas op 11-01-2016 22:53 ]

don't mind me

Pagina: 1