Toon posts:

Eerste pc (bijna alle onderdelen) upgrade, Voeding/werkgeheu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben bezig met componenten uit te zoeken zodat ik mijn pc bijna helemaal omver kan gooien.
Nu had ik de vraag of iemand weet of mijn voeding ongeveer genoeg / niet te veel is. (ik heb hier een nieuwe in gezet van een bekende want mijn oude was kapot.)
Ik heb nu ook de vraag of mijn werkgeheugen past / logisch is.

Mijn set-up zoals ik ongeveer verwacht dat hij gaat worden is als volgt.
Aan te schaffen:
-ASUS Z170 Gaming pro moederbord
-Intel i5 6600K Processor
-Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB SSD
-Cooler Master Hyper 212 EVO
-Corsair CMK16GX4M2B3000C15 geheugenmodule (2x 8g 3000mHz)
Al aanwezig
-CoolerMaster 500W SILENT Pro voeding (Ik zie geen nummer, hij zit nog in mijn pc)
-Western Digital 1.0TB 64Mb cache Harde schijf
-apcb m3 94v-0 video kaart (ik voor de rest niks hierover vinden, pc opstarten is mogelijk duurt wel een poos) De moederbord was zonder videokaart te gebruiken, ik wil kijken of dit aan mijn wensen voldoet.

Ik betaal hiervoor €950 en ik kan in principe wel wat meer kwijt

Ik heb geen voorkeuren voor merken, dit is gewoon heb gevonden en waarvan de reviews over het algemeen positief waren. Ik sta dan ook best open voor alternatieven

Waar ik deze pc vooral voor ga gebruiken zijn (volgens mij) wat meer games waarvoor meer gerekend moet worden dan dat de graphics kaart in gebruik zal zijn. Voorbeeld: Gary's mod, Kerbal space program en meer van dat soort spellen met physics. Hiervoor wil ik ook wel eens een servertje opzetten om met vrienden te spelen.
Maar ik ben ook van plan deze pc voor een langere tijd voor dit soort spellen die eventueel nog uit moeten komen te gebruiken. Ik vind het ook fijn dat deze pc snel opstart en dingen laad. En ik houd ook rekening met eventueel overklokken

Als er eventueel extra info nodig is zal ik die (indien mogelijk) graag leveren.

Ik hoop dat iemand de tijd zal nemen om mij te helpen en op mij op eventuele problemen te attenderen. _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is een beetje onduidelijk. Je bent op zoek naar een voeding en werkgeheugen? Wat is er mis met het werkgeheugen dat je nu hebt?

Verder snap ik die videokaart ook niet helemaal. Een aardappel heeft meer GPU power (en anders je interne GPU wel), gamen ga je er toch niet mee kunnen...

Verwijderd

Het exacte type van de voeding is wel even belangrijk om te weten. De Silent Pro serie omvat namelijk goede maar ook matige voedingen.

Laat dat videokaartje wat het is en werk eerst met de igpu. Die is sneller dan dat kaartje. Een videokaart kan je er altijd nog bij steken mocht dat nodig zijn. je huidige games draaien prima op de igpu.

Omdat je dan gebruik maakt van de igpu zou ik geheugen met een snelheid van 2666 MHz aanbevelen. dat komt de prestaties van de igpu ten goede tov 2133. Je hebt nu 3000 MHz gekozen wat mij een goede keuze lijkt.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de onduidelijkheid, ik ziet niet vaak op forums,

De videokaart en werkgeheugenvraag zijn voor mij part goed genoeg beantwoord (dank u daarvoor).

Nu was de vraag of mijn voeding wel aan kan wat er in mijn pc komt En eventueel een de bijpassende Graphics kaart, ik heb een paar wattage's van de producten gevonden op het internet maar ik kon hier eigenlijk weinig wijs uit maken.

Voeding: dus die SILENT Pro 500W
Product NO. RS-500-AMBA-D3
ATX 12V v2.3
EPS 12V V2.91

Als een ander stuk informatie nodig is hoor ik dat graag

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 20:42 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
met een 9800gt ga je geen spellen kunnen draaien.. bespaar dan op onderdelen, ga voor een b150 moederbord, een 6400 of 6500 en koop een degelijke grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
in de tijd van het uitkiezen van de onderdelen heb ik waarschijnlijk 9800gt over het hoofd gezien. kunt u misschien uitleggen wat dit is en wat het probleem ermee is

Verwijderd

Dat is een voeding van minimaal 5 jaar oud. Het is aan te bevelen deze te vervangen bij een nieuw systeem.

9800gt is een type videochip en was heel lang geleden high-end. Vandaag de dag zijn ingebakken gpu's sneller en heeft het dus geen zin om je oude videokaart die van dit type is mee te nemen naar een nieuw systeem.

Verwijderd

Topicstarter
weet u misschien ook de reden waarom het een goed idee is om geld te besparen op mijn processor en moederbord. en of dit mijn toekomst garantie verlaagd.

Als ik met de ingebakken (ik weet niet of dit ''al in het moederbord'' of waardeloos betekend) ook lage performence heb kan ik dat dan zien aan frame-rate of is dit anders te merken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 21:25 ]

Verwijderd

Overklokken voegt in de meeste gevallen erg weinig toe aan het aantal fps in games. Het geld wat je daarmee bespaart, €80 - €100, stop je dan in een snellere videokaart wat wel significante winst oplevert.
Met ingebakken gpu wordt bedoeld de videochip die in de cpu zit en beeld geeft via de videouitgangen op het moederbord. Die gpu zou voor jou wel eens voldoende kunnen zijn voor de games die je vermeld hebt, de aanbevolen systeemeisen zijn namelijk niet hoog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedank u heel erg voor deze rappe en volledige uitleg op al mijn vragen. Ik kom hier zeker een heel eind verder mee.

Ik heb eigenlijk wel een laatste vraag. Wat is een beetje een goede stille voeding voor mijn systeem?

Verwijderd

Ligt aan je budget maar de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft de pricewatch: Corsair RM550x. Kan je later een flinke videokaart aan zetten.

Voor een systeem zonder of met een lichte videokaart vind ik de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt een goed keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou in gedachten dat ik waarschijnlijk een videokaart nodig heb. Misschien voor Star citizen. Dus ik ga voor de Corsair

ik wil u nogmaals hartelijk bedanken voor alle hulp, nog een fijne avond _/-\o_ . Als ik nog iets moet doen zoals misschien dit forum afsluiten hoor ik dat graag

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 21:50 ]

Pagina: 1