Keuzehulp home cinema of hifi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
Goedenavond,

Ik ben bezig met het zoeken naar en hifi instalatie voor thuis die ook door kan als degelijke homecinema.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt kwaliteit/geluid enz met de volgende producten

Denon avr-x2200 of 2100
pricewatch: Denon AVR-X2200W Zwart

Dit in combinatie met:
Bowers and Wilkins' mt50
pricewatch: Bowers & Wilkins MT-50 (Zwart)

Of de Bose cinemate 520
pricewatch: Bose Cinemate 520

Of de harman kardon bes 880
pricewatch: Harman Kardon BDS 880

Wat zou jullie advis in deze zijn mbt prijs kwaliteit?

Alvast dank voor J reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Wat is het budget en waarom de keuze voor bijvoorbeeld de AVR-X2200W. Je zou wellicht prima uit de voeten kunnen met de AVR-X1200W á €345, zelfs met zwaardere luidsprekers zoals vloerstaanders of boekenplank speakers.

De verschillen tussen de setjes kan ik je niet mee helpen. Wel dat ik het persoonlijk veel geld vind voor dergelijke 5.1 setups. Met een paar vloerstaanders en boekenplank speakers kan je goedkoper uitkomen of in ieder geval betere geluidskwaliteit krijgen. Als dat een bewuste keuze is vanwege bijvoorbeeld de 'grootte' dan vooral gaan luisteren is het advies. Persoon A kan wel B zeggen, maar geluidskwaliteit is in dezelfde prijsrange vaak een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
Budget is zo rond de 1500-2000 euro

Keuze voor de denon is mijn ervaring met het merkt is goed, de 2200/2100 lijkt mij aansluiten bij mijn wensen en behoeften ook met het oog op de toekomst. Gezien ik verwacht dit ongeveer 10/15j mee zal gaan.
Ik kijk bewust naar kleine modellen speakers omwille de ruimte. (Wil niet graag erg grote speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kleine speakers is 1, maar wat jji doet zijn melkpakjes en met jouw budget moet je dat smpelweg niet doen. Dan zou ik eerder kijken naar mooie boekenplankspeakers. En aanvullen met een sub voor het laag, want dat ga je vaak missen met die bookshelves.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

caddywouter schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:53:
Gezien ik verwacht dit ongeveer 10/15j mee zal gaan.
10-15 jaar meegaan is al relatief lang voor apparatuur, maar waar je rekening mee moet houden is dat receivers net als computers snel verouderen. HDMI-versies, resoluties en audio codecs vernieuwen sneller dan vroeger. Waar je vroeger jaren met S/PDIF deed zijn we nu in mindere tijd al heel wat HDMI-versies voorbij.

De topictitel benoemt HiFi of Home Cinema, de setjes die genoemd zijn vallen mijn inziens allemaal onder Home Cinema. Het nadeel van relatief kleine speakers is al vaker besproken op GoT. In het kort komt het er op neer dat je te veel op de subwoofer leunt en dat het geheel niet ten goede komt. De M-1 zou op papier vanaf ~65 Hz spelen, maar dat lijkt me redelijk optimistisch voor het formaat speaker. Het is van de drie puur specwijs wel de beste set, maar specs zeggen alleen niets over de klank.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 10-01-2016 20:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Ik kan je aanraden eens naar een Dalí Zensor set te gaan luisteren. Ik ben zelf heel tevreden over die speakers. Ze verkopen ze los, maar ook als set. Met zo'n €400,- voor de receiver kun je ook nog de Zensor 7 overwegen. Ipv een dali e12f sub kun je ook bijvoorbeeld een BK xxls400 kopen (enkel via Engelse fabrikant zelf). Die kost minder dan de e12f, maar presteert beter. Ik heb hem zelf ook op het oog. Als je het allemaal bij 1 winkel koopt kan er vast wat onderhandeld worden over de prijs en ben je voor minder dan €2000,- klaar (incl sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:38
10/15 jaar lang met je receiver doen gaat om de reden wat FeaR boven al aangeeeft lastig worden. Afgelopen jaren is er veel veranderd aan formaten en standaarden en dit zal de komende jaren echt niet verminderen.

Ik zou dan ook als receiver een leuke middenmoot kiezen.

Geef het grootste gedeelte van budget uit aan leuke speakers deze zijn veel toekomstbestendiger. Ik zou eerder mijn geld investeren aan leuke boekenplank speakers met een sub dan de setjes uit TS.

Leuke betaalbare boekenplank speakers waar je naar zou kunnen kijken:

Boston Acoustics A25's (uit de handel maar mss dat correct ze nog heeft)
Q Acoustics 3020's
Of bovengenoemde Dali Zensor

Leuke Klipsch subwoofer erbij en je bent klaar ruim onder je budget.
Pagina: 1