[OTT M8 ANDROID TV BOX] "Ethernet diconnected" probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Dag allen,

Ik heb gisteren een Android TV box (OTT M8) gekocht via marktplaats. Ik gebruik hem in de woonkamer vlakbij de router. Aangezien alles beter loopt via rechtstreekse verbinding, wilde ik hem aan de router koppelen. Echter, als ik de optie "Ethernet" selecteer, krijg ik een melding "Ethernet disconnected". Met WIFI doet hij het op zich wel goed (alleen met Live TV krijg je gewoon lag is erg irritant).

Ik heb al geprobeerd om via settings ethernet aan te zetten, maar ondanks dat krijg ik steeds dezelfde foutmelding. Ik heb al gezocht op het internet wat precies het probleem kan zijn. Ik kom meerdere gevallen van hetzelfde probleem tegen. Sommige zeggen dat het via een firmware update is verholpen. Daarom wil ik ook graag een firmware update uitvoeren, maar weet niet precies hoe en wat. Misschien dat jullie me daarbij kunnen helpen. Wil namelijk geen brick en wil me eerst goed verdiepen voordat ik aan de slag ga.

Het betreft dus een OTT M8 (met een ovale afstandsbediening) met de volgende kenmerken:

Model number:
K200

Android version:
4.4.2

Build number:
KOT49H.20150205 test-keys

Kernel version:
3.10.33
cafuc.computer@gmail 2
Thu Feb 5 17:35:03 CST 2015

Daarnaast start hij op met het logo van androidkastje.nl. Ik denk dat er op dit moment dus de firmware van androidkastje.nl er op staat (geen idee welke firmware zij gebruiken).

Ik wil dus graag de firmware updaten. Weten jullie welke firmware er geschikt is voor mijn tv box? En eventueel welke firmware het beste is? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer..... Op voornamelijk engelse websites wordt er van allerlei gezegd, maar het is voor mij niet duidelijk genoeg. En zoals ik zei ik wil geen absoluut geen brick!

Daarnaast worden er opmerkingen gemaakt over de verschillende M8 box versies (M8 of M8N), maar op mijn model staat als model M8 (terwijl ik een ovale afstandsbediening heb en volgens sommige websites dit bij een M8N model hoort maja).

Ik wil me heel graag verdiepen in dit spul en hopelijk kunnen jullie me vooruit helpen! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:03
WiFi uitschakelen in de settings (van Android zelf en niet van de amlogic/rockchip/allwinner) en dan ethernet inschakelen (in de settings alweer)? Sommige boxen kunnen niet gelijktijdig WiFi en ethernet gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Exor op 11-01-2016 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Exor schreef op maandag 11 januari 2016 @ 01:02:
WiFi uitschakelen in de settings (van Android zelf en niet van de amlogic/rockchip/allwinner) en dan ethernet inschakelen (in de settings alweer)? Sommige boxen kunnen niet gelijktijdig WiFi en ethernet gebruiken.
Bedankt voor je reactie! Ik zal het vanavond even testen. Maar met wifi uitschakelen in android zelf, bedoel je dan via settings en dan wifi? Het is een amlogic, maar zou niet weten hoe de wifi daarvan zou moeten uitzetten of is dat juist via settings? Als dit laatste zo is, hoe waar staat dan de wifi voor android?

[ Voor 5% gewijzigd door Xtince op 11-01-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Xtince schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:53:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik zal het vanavond even testen. Maar met wifi uitschakelen in android zelf, bedoel je dan via settings en dan wifi? Het is een amlogic, maar zou niet weten hoe de wifi daarvan zou moeten uitzetten of is dat juist via settings? Als dit laatste zo is, hoe waar staat dan de wifi voor android?
Gewoon via de instellingen. Ik heb zelf een mk808b plus met custom rom, maar de ethernet usb adapter werkte niet. Echter, de maker van de custom rom heeft een handleiding gemaakt om te laten zien wat welke handelingen je moet doen voor de amlogic stick.

YouTube: Using USB Ethernet Superceleron Rom 1.4 (chip asix ax88772)

Mocht het echt niet werken dan zou ik het gewoon terugsturen (indien je het van een webwinkel met een marktplaats account hebt gekocht). Je kunt ook de verkoper contacteren om te vragen of hij geen oplossing weet.

Als je de discussie bekijkt op freaktab.com dan heb je nu een foutieve firmware (m8n) op jouw M8, waardoor de ethernet niet werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Exor op 11-01-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Exor schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:31:
[...]

Gewoon via de instellingen. Ik heb zelf een mk808b plus met custom rom, maar de ethernet usb adapter werkte niet. Echter, de maker van de custom rom heeft een handleiding gemaakt om te laten zien wat welke handelingen je moet doen voor de amlogic stick.

YouTube: Using USB Ethernet Superceleron Rom 1.4 (chip asix ax88772)

Mocht het echt niet werken dan zou ik het gewoon terugsturen (indien je het van een webwinkel met een marktplaats account hebt gekocht). Je kunt ook de verkoper contacteren om te vragen of hij geen oplossing weet.

Als je de discussie bekijkt op freaktab.com dan heb je nu een foutieve firmware (m8n) op jouw M8, waardoor de ethernet niet werkt.
Heb zojuist je eerste oplossing geprobeerd, maar helaas met het uitzetten van wifi en aanzetten van ethernet in settings blijf ik het probleem houden.

Het kan idd heel goed dat er een verkeerde firmware op staat. Maar kan je me wellicht aangeven waar ik wel een juiste firmware voor mijn box kan vinden en waar ik dan op moet letten bij het upgraden. Of is het risicovol om een andere juiste firmware over een verkeerde firmware te zetten?

Terugbrengen gaat niet aangezien ik het tweedehands heb gekocht. En de verkoper weet (zogenaamd) niets van de problemen helaas...

Alvast bedankt!

Edit:
Heb nu deze firmware gevonden http://chinagadgetsreview...ware-for-m8-tv-box-2.html . Is dit iets voor mij en wat zijn de risico's als ik een verkeerde firmware overschrijf?

[ Voor 7% gewijzigd door Xtince op 11-01-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
In het ergste geval is jouw box een brick ;), dan zou je in principe de amlogic burning tool kunnen gebruiken om de box weer te laten leven. Echter, het probleem blijft dat je dan nog steeds de juiste firmware moet hebben. Gewoon goed de reacties lezen en uitproberen of je gebruikt alleen de WiFi functie :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik zou eens hier zoeken, dat is een wat serieuzere site.
http://freaktab.com/forum/tv-player-support
Moet je wel zelf de juiste firmware zien te identificeren, maar daar kan men je misschien ook wel mee helpen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
ASW1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:54:
Ik zou eens hier zoeken, dat is een wat serieuzere site.
http://freaktab.com/forum/tv-player-support
Moet je wel zelf de juiste firmware zien te identificeren, maar daar kan men je misschien ook wel mee helpen daar.
Daar (en nog wat andere android sites) heeft hij al wat gepost in de iets relevantere topics :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Exor schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:06:
[...]

Daar (en nog wat andere android sites) heeft hij al wat gepost in de iets relevantere topics :).
Haha klopt. Lijkt niet echt een oplossing te zijn dan een firmware installeren en testen. Dat unbricken kan dat in alle situaties of zijn er ook situaties van een total brick?
Pagina: 1