Prijs filter werkt niet helemaal logisch

Pagina: 1
Acties:

• Lampie1973
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 14:30
Ik heb een beetje moeite met de prijs filter in het V&A stuk.

Het filter begint bij 'Prijsloos' en je kunt hem verzetten naar 0
Als ik hem naar 0 zet verwacht ik geen advertenties met 'Gratis' of 'N.o.t' te zien. Die zie ik als 'prijsloos'

Is dit een bug of zit er nog een andere logica achter 'Prijsloos'?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

Dat is meer iets voor Stoute Bugs, dus ook een subtiel kickje die kant op.

Formerly known as Ragdoll

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Prijsloos komt eigenlijk van producten in de pricewatch, daarbij kan er daadwerkellijk geen aanbieder zijn en is er dan ook geen enkele prijs. Kortom, 'prijsloos'.
Daar betekent 'prijsloos .. maxprijs' dan ook alle producten, ook degenen waar geen aanbieder van is. Terwijl '0 .. maxprijs' alleen alle producten die te koop zijn representeert.

In V&A wordt dezelfde code gedeeld. Maar er is per definitie altijd een aanbieder, waardoor er geen verschil is tussen bovenstaande twee scenario's.

Wat mij betreft is gratis trouwens hetzelfde als 0, niet hetzelfde als prijsloos. En n.o.t.k. is ook per definitie iets waarbij blijkbaar een tegenprestatie wordt verwacht, dus ook niet prijsloos maar 'iets dat gelijk aan of groter is dan 0'. Wat precies is dan echter nog niet bekend :)

Doordat er per definitie altijd een aanbieder is, is er uiteindelijk geen verschil tussen "vanaf 0" en "vanaf prijsloos" in V&A. Maar het is mij eigenlijk wat te veel moeite om die code te af te laten takken zodanig dat het voor V&A ander gedrag heeft dan voor de Pricewatch, dus ik verwacht niet dat we dit gaan aanpassen.