cisco op het zadkine

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Ik heb een vraagje, ik zit nu op het ROC zadkine in r'dam locatie zuid.
mijn opleiding wordt met ingang van komend jaar naar het centrum verhuist ( van benthem straat ) en daar ga ik dan ook cisco krijgen via het internet ofsow.
maar weet iemand wat je dan precies krijgt en of het ook echt wat voorsteld en of je er echt wat mee kan wat je zegmaar krijgt in die 2 jaar cisco ? ( iemand ervaring hiermee ? )
want ik kan namelijk ook naar de opleiding in vlissingen. en die is verder hetzelfde behalve dat ik geen cisco krijg ,maarja het scheelt me wel 3 kwartier reistijd.
dis vandaar.

Verwijderd

cisco is heel gaaf, ik heb hem zelf ook een stukje gevolgd..

je leert via het internet, je logt in op een site en daar heb je toegang tot de leerstof.

om de zoveel tijd zet je leraar een examen open, en dan kun jij je examen maken. het bestaat uit 4 semesters en alles is engels.

het gaat over netwerken en alles wat daar bij hoort, heel leerzaam, ik zou het zekers doen, want dan heb je mooi je CCNA certificaatje... das wel geld waard denk ik...

kijk op de site van cisco zelf even, daar is er ook wel wat over te vinden..

het login gedeelte is cisco.netacad.com misschien vind je daar ook nog wat

• NoReseth
maar als je dan zo'n certificaatje hebt.
is dat dan maar 1 heel klein gedeelte van cisco of niet ? enne gaat dat op sommige hbo's dan weer verder of kan je het ook zelf thuis ofzo nog verder leren ?
en kan je dan met dat ene certificaat bepaalde banen doen of dat niet ?

Verwijderd

je hebt dan het CCNA certificaat, je hebt er nog 1, kweet zo de naam niet, die is op HBO nivo...

iets met professional...

je leert van protocollen het het configureren van routers. heel leerzaam.
en het helpt wel zekers als je een baan zoekt.

edit:

CCNP heet dat
nog iets leuk om te weten is dat de opleiding rond de 6 a 7 duizend piekjes kost als je het als cursus wilt doen, dus als je het via school kunt, mooi meegenomen :)

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Nouja, je moet er niet teveel van verwachten, hoor. Zit nu zelf op Benthemstraat, en dat Cisco loopt helemaal in de war. Leraren, ziek, afwezig, staken. Volgend jaar stage, dus voor ons zit er dat certificaatje niet in. :-(

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Tevens hebben wij nu 2 semesters zogoed als gehad, en het enige wat we geleerd hebben, zijn allemaal van de hele boeiende standaarden, maten, afspraken, protocollen, etc.. :Z

Het enigste wat boeiend was, was IOS. En een beetje met de routers klooien. Meer stelt het niet voor. Zoals je kon lezen leer je dus online. De stof die je leert is simpel. Toetsen maak je ook online. Ook daar kan veel bij gekloot worden. En heb je vier semesters afgewerkt, mag je examen doen, en dan pas heb je wat. Maar voordat je zover bent duurt maanden. Ook besteden ze er op school te veel aandacht aan de stof. Je kunt alles wat je daar doet in principe, in een paar weken doen. Alles gaat zo traag. En dan heb ik het nog niet over de leraren die er rond lopen..

Verder is het wel leuk.

Maar als Vlissingen voor je ook makkelijk reizen is, zou ik dat zeker doen. Die school, is echt 10 keer beter, met de stof en begeleiding, etc..

Kom je uit de buurt van Noord(west) - Brabant??

Zelf stap ik ook R'daal op de trein richting R'dam(is 1uur reizen). En naar Vlissingen is ook 1uur. Alleen heb ik toen der tijd niet voor Vlissingen gekozen, omdat je toen nog om 8.00uur begonnen 's ochtends.

Verwijderd

idd ik zit ook op de benthem straat en dat cisco loop tmaar in de war.

je kan wel alle toets antwoorden van inet afrukken :)

• NoReseth
maar als je dat cisco certificaat gehaald heb op het zadkine, kan je daar dan een baan mee krijgen , of niet ?
want de enige reden waarom ik naar de van benthem zou gaan is voor cisco ....
en ik twijfel dus of dat het wel waard is ensow...

Verwijderd

als je er echt voor in zit. kan dat natuurlijk want dat certificaat is veel waard

• NoReseth
op donderdag 21 juni 2001 23:58 schreef speedtracer het volgende:
Kom je uit de buurt van Noord(west) - Brabant??
ik kom uit zierikzee ( zeeland dus )
Op donderdag 21 juni 2001 01:24 schreef tom111 het volgende:
als je er echt voor in zit. kan dat natuurlijk want dat certificaat is veel waard
en kan je met dat certificaat dan ook sneller werk krijgen of niet ?

en weet iemand hoe het is met les uitval en kwaliteit v.d. lessen op de van benthem straat ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Je moet het zo zien :

CCNA is net zoiets als MCP van Microsoft.

CCNP kun je vergelijken met MCSE.

Beide zijn dus certificaten die aangeven dat jij een bepaalde kennis bezit van de spullen van Cisco.

CCNA is dan wel het laagste, maar het is wel een pre als jij iets in de netwerkbeheer hoek wil doen.

Net zoals MCP Windows 2000 Server een pre is als je Beheerder word van W2K servers.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1