Micro sd kaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-10 18:36
Beste tweakers,

Ik heb al jaren een micro sd in mijn galaxy s2. Echter dacht ik altijd dat het kaartje gewoon werkte, totdat ik een keer goed ging kijken en apps naar de sd kaart probeerde te plaatsen. mijn telefoon herkent het kaartje helemaal niet. als ik hem in een adapter in mijn laptop stop herkent hij hem wel, maar is de toegang geweigerd. ook kan ik de beveiliging via eigenschappen niet aanpassen, ook dit is geweigerd.

Kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
Probeer eens een andere microsd in je telefoon, misschien ligt het wel aan je telefoon en niet aan de kaart namelijk.

Nogal weinig informatie, dus nogal weinig oplossingen ook ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svuo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 15:34
Ikzelf heb recent een defecte SD-card gehad met gelijkaardige problemen. In mijn geval werd deze gebruikt voor de Raspberry PI. Wat bleek was dat de SD-Card in een soort secure-mode was terecht gekomen (iets wat sommige SD-cards automatisch doen vanaf ze write errors detecteren) waardoor ik niks meer kon aanpassen noch formatteren.

Misschien kan je proberen deze te mounten in een (niet android) linux systeem?
Op het eerste zicht lijkt het mij althans om een defecte SD-card te gaan al is dit zo direct moeilijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Soms moet je een sd kaartje in de telefoon zelf formateren. Deze optie zit waarschijnlijk ergens bij instellingen -> opslag.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Power-off de telefoon volledig, verwijder de sd-kaart, verwijder de batterij (indien mogelijk), plaats na enige minuten de sd-kaart en daarna de batterij terug, power-on de telefoon.

Het kan zijn dat de SD kaart ExFAT geformatteerd is, en de telefoon dit niet herkent.

Oplossing is dan om via pc / laptop de kaart naar FAT32 te converteren.
En daarna de telefoon opnieuw op te starten.

In Windows kun je dit doen via Disk Management met kaartjes tm 32GB.
Mocht de kaart 64GB of groter zijn, kun je dit doen met een externe tool zoals MiniTool Partition Wizard.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 06:17 ]