Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleuteltje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik heb een pc in elkaar gezet met de volgende onderdelen:

Asus Sabertooth 990FX r2.0
AMD FX 8350
Noctua NH-D14
Crucial Ballistix Sport 16GB DDR3-1600 CL9 kit
MSI Geforce GTX 960 Gaming 4Gb
Sharkoon WPM700 Bronze, voeding

Wanneer ik hem aan druk, gaan alle fans draaien en het logo van de videokaart licht ook op. Eigenlijk lijkt de hele pc het te doen, behalve dan dat ik dus geen beeld krijg.

De videokaart heeft zijn extra 8 pin-s stroom blokje er in van de PSU. Ik ben ook dat kleinere blokje op het moederbord vanaf de PSU niet vergeten. Er zit ook geen vga/hdmi op het mobo zelf, dus ik kan ook niet zonder videokaart testen.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Alle kabels en aansluitingen nog 4x controleren
- Alle dingen als de front-usb van de computer loskoppellen
- Videokaart in een ander pci-e slot.
- Andere videokaart (GTX 750-ti, ook nieuw uit doos)
- Andere monitors
- SSD losgekoppeld

Ik moet ook het aan-/uit- knopje 10 seconden ingedrukt houden om hem weer uit te zetten, ik weet niet of dat wat zegt.

Moet ik eerst een bios update uitvoeren voordat hij mijn CPU pakt? Zoiets zie ik nog wel eens voorbij komen op het internet. En zo ja, hoe? Is er iets wat ik over het hoofd zie of is er dan misschien toch een onderdeel kapot?

Ik stel elke reactie op prijs, want ik snap er echt helemaal niks meer van :?.
Alvast bedankt :D!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar PMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Als een 750Ti het ook niet doet denk ik aan een biosupdate of geheugen wat niet compatible is met het moederbord.

Kan je in het UEFI komen? Druk de DEL toets in tijdens opstarten.

Probeer met 1 geheugenstick op te starten.

Post eens een foto van de binnenkant van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleuteltje
Hij start inderdaad op met 1 ram geheugen er in :)! Hartstikke bedankt, al een pak van m'n hart dat ik beeld heb.

Betekend dit dat de andere RAM stick kapot is? Of moet ik iets anders instellen zodat ik ze alle 2 kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer dan nu eens met alleen het andere reepje. Start de pc dan niet dan is dat reepje kapot, start de pc wel dan is 1 geheugenslot defect. Dit kan je controleren door op te starten met 1 reepje in steeds een ander slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleuteltje
Mn koeler is best enorm en zit over het 1e ram slot heen. Ik heb geen koelpasta meer, dus die kan ik er ook niet zo makkelijk uithalen. Ik heb wel die 2e ram in een ander slot gedaan. Ik begreep dat hij in hetzelfde kleurtje moest. Hij start dan wel op met dus beide ram reepjes er in. Maar in de bios en windows zegt hij dat hij maar 8GB ipv 16GB.

Betekend dat dat hij sowieso niet kapot is en dat er gewoon iets ingesteld moet worden? Of kan hij dan nog steeds kapot zijn?

Dank je wel voor je hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door sleuteltje op 10-01-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om het eea uit te sluiten moet dat ene reepje er toch een keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Anoniem: 660294 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:15:
Om het eea uit te sluiten moet dat ene reepje er toch een keer uit.
Ja, en dat kan best door even de koeler los te halen en dan met dezelfde pasta weer vast te zetten. Als die pasta redelijk vers is en niet uitgedroogd dan is dat geen probleem.
Pagina: 1