Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popsterk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-09-2021
Hoi,

Ik heb de laatste tijd enorm vaak dat mijn internetconnectie weg valt, maar dit gebeurt niet zomaar.
Ik zit vaak te gamen op steam en tegelijk op teamspeak. Af en toe valt ineens mijn internet weg. Mijn steam is niet meer verbonden, ik kan niks meer op browsers doen, maar mijn teamspeak doet het nog wel? Oftewel, ik kan niks behalve op teamspeak. Hierdoor ga ik er van uit dat het niet aan mijn internet ligt maar aan mijn pc.

Het gebeurt met LAN kabel maar ook met wifi.

Lan driver: Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller
Mobo: Asrock fatal1ty b85 killer
cpu: intel i5-4460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik heb hier al regelmatig voorbij zien komen dat die Killer NIC's niet goed werken. Ook met het installeren van oude/nieuwe drivers (soms Atheros) en allerlei tweaks blijven deze vaak brak werken.

De meeste gebruikers hebben of een losse netwerkkaart aangeschaft of een ander moederbord genomen om dit probleem op te lossen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popsterk
Ik heb ook een aparte kaart voor wifi in mijn pc. En het is niet dat mijn totale internet weg is dus ik heb niet het gevoel dat het aan mijn moederbord of netwerkkaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
popsterk schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:49:
Ik heb ook een aparte kaart voor wifi in mijn pc. En het is niet dat mijn totale internet weg is dus ik heb niet het gevoel dat het aan mijn moederbord of netwerkkaart ligt.
Dus moet ik nu lezen dat je via WiFi staat te gamen en TS doet ? Dit haal ik namelijk niet uit je openingspost :?

Als je 2 netwerk adapters actief hebt en eentje geeft bijvoorbeeld een time out, dan ga je natuurlijk allerlei problemen ondervinden van je TCP/IP paketten die niet meer een routering hebben.

Als je al de beschikking hebt over een kabel, dan moet je altijd de kabel gebruiken om te gamen ivm latency, bandbreedte en betrouwbaarheid. Ik zou die WiFi kaart uit je kast trekken en simpele netwerk kaart ervoor terug stoppen.

[ Voor 35% gewijzigd door Breezers op 10-01-2016 17:59 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nogal onduidelijk iig.

Anyway, zodra je problemen ondervind, heb je die dan ook op andere computers/laptops op dezelfde internet verbinding?
Zo niet, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk wel in je eigen PC.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popsterk
Nee, ik gebruik normaal altijd alleen kabel, maar ik heb getest of ik het probleem ook ondervind met wifi, wat wel het geval is. Ik ondervind het alleen op deze pc, niet op andere laptops etc.

En aangezien teamspeak nog wel werkt maar andere programma's niet kan het bijna niet zijn dat het een hardware fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

popsterk schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:14:
Nee, ik gebruik normaal altijd alleen kabel, maar ik heb getest of ik het probleem ook ondervind met wifi, wat wel het geval is. Ik ondervind het alleen op deze pc, niet op andere laptops etc.

En aangezien teamspeak nog wel werkt maar andere programma's niet kan het bijna niet zijn dat het een hardware fout is.
Er wordt ook niet gesproken over een hardwarefout.
Drivers (en de belabberde driversupport op Killer NIC's) zijn nog altijd software. ;)
Het kan best dat de software van Killer ook roet in het eten gooit voor je WiFi.

Kortom: de-installeer alles van Killer en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popsterk
Er werd gesproken over een nieuwe netwerkkaart door breezers ;)
Ik heb nu een oudere driver geïnstalleerd en tot nu toe gaat het goed, kijken of dat zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

popsterk schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:23:
Er werd gesproken over een nieuwe netwerkkaart door breezers ;)
Ik heb nu een oudere driver geïnstalleerd en tot nu toe gaat het goed, kijken of dat zo blijft!
Klopt, maar dat is meer omdat een andere kaart een andere netwerkdriver gebruikt ;)

Eitherway, hoop dat t goed blijft gaan zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 16:17
(Ben een vriend van popsterk)

We hebben allebei de Asrock Fatal1ty B85 Killer. Hij had een driver versie die iets nieuwer was, en ik had een driver versie die Wake-on-LAN ondersteunde. Er waren 2 verschillende versies.

Ik heb nooit problemen gehad, alleen hij dus wel. Nu hebben we dezelfde versie dus hopelijk is het nu gefixed :)

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenk13 op 10-01-2016 21:58 ]

Pagina: 1