Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop met goede keurweergave, 13"- 15", max € 1500

Pagina: 1
Acties:

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Mijn huidige laptop (Dell XPS 15 van 5 jaar oud) is dringend aan vervanging toe en ik ben daarom op zoek naar een geschikte kandidaat. Mijn budget is maximaal € 1.500.=, minder mag natuurlijk ook. Wat ik vooral belangrijk vind is dat de laptop beschikt over een scherm met een accurate kleurweergave en een groot kleurbereik in verband met het bewerken van foto's (en een beetje video's, maar dat is minder van belang).
Naast fotobewerking gebruik ik de laptop met name voor surfen, film kijken, office etc.

De laptop moet niet te groot zijn (maximaal 15") en niet te zwaar. Verder is een SSD wat mij betreft een must en bovendien wil ik een totale opslagcapaciteit van minimaal 1TB. Het heeft de voorkeur om dit in de laptop te hebben, maar eventueel is het ook mogelijk om een laptop te kopen met een SSD van bijvoorbeeld 256GB en daarnaast een 2,5" externe HDD, mits dit binnen het budget kan.
Ik hou er niet van om een oude generatie processor te kopen, dus de laptop moet een Skylake processor hebben. Tot slot is minimaal 8GB Ram ook een vereiste.

Ik heb al flink het internet afgestruind en het is lastig om informatie te vinden over de kwaliteit van de displays. Op basis van alle informatie die ik heb kunnen vinden denk ik nu een keuze te maken tussen de volgende twee laptops:
Acer Aspire VN7-592G-76H2
MSI GE62 6QD-006NL

Is dit een goede shortlist en welke zouden jullie kiezen? Zijn er nog andere (Windows) laptops die je me kunt aanraden?

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-11 22:48
Er is een review beschikbaar op forum voor GE62 6QD
pricewatch: MSI Gaming Series GE62 6QD-006NL

Qua specs is echt alleskunner. Maar bouwkwaliteit moet je niet veel verwachten.

Ik twijfel tussen deze MSI en nieuwe ASUS N552VX. Maar het lijkt er op dat asus eind van februari leverbaar is in NL :(

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik weet niet of gamen een must voor je is want anders zou je kunnen gaan voor de nieuwe XPS lijn van dell die zijn erg goed en mooi. pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-6775

• LameDog
Gamen doe ik niet meer, vooral surfen, video's kijken, foto's beheren en bewerken en ik wil ook alle filmpjes van mijn dochter gaan uitzoeken en bewerken (full HD). En de laptop moet snel en stil zijn en jaren mee kunnen. Bovendien heb ik een flink foto en video archief, daarom ook minimaal 1TB opslag.
Net name het punt van de beeldkwaliteit vind ik lastig, maar ook de minimale vereisten om soepel FHD video te monteren.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 00:04

Sick Nick

Drop the top!

Als je goede kleurweergave wilt zou ik ze allebei overslaan:
http://www.notebookcheck....book-Review.156814.0.html
http://www.notebookcheck....book-Review.153424.0.html

82~86% sRGB is niet genoeg voor betrouwbare web kleuren. AdobeRGB op 56% is als je print werk wilt doen helemaal kansloos. Wel zijn ze beter dan de meeste game achtige laptops.

• LameDog
Maar veel hogere waardes zijn volgens mij niet te vinden in dit budget. De enige die in de buurt komt dit ik kon vinden is de FHD XPS 15. Maar de specs daarvan zijn verder heel stuk minder: weinig opslag, i5, geen aparte gpu. Als die FHD versie nou te krijgen was met de i7, gpu etc dan zou ik misschien wel even door sparen, maar helaas.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:33
Het verbaast me dat je de MacBook pro retina 13 inch nog niet hebt overwogen. Dit in combinatie met een externe harde schijf. Toch wel bijna het best gekalibreerdste scherm wat je kan krijgen. Zeer geschikt voor foto bewerking. Niet voor niets een van de populairste laptops onder fotografen. (97% srgb)

[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 12-01-2016 20:24 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 00:04

Sick Nick

Drop the top!

pricewatch: Toshiba Satellite Radius 12 P20W-C-106

100% adobe RGB 4K scherm en instelbare profiele voor adobeRGB, sRGB, rec.709, etc, veel beter ga je het niet krijgen :) Specs wel aanzienlijk minder, dualcore i7 en geen dGPU (die intel 520 is op zich voldoende voor photoshop).

(net) binnen budget.

• LameDog
Die Toshiba ziet er interessant uit, maar beetje te duur, aangezien er ook nog een externe schijf bij moet. Ook vind ik 12" wel erg klein, voor lekker foto bewerken moet er dan ook nog een extra monitor bij...
MacBook pro heb ik niet overwogen omdat ik een Windows laptop wil.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
LameDog schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:09:
Maar veel hogere waardes zijn volgens mij niet te vinden in dit budget. De enige die in de buurt komt dit ik kon vinden is de FHD XPS 15. Maar de specs daarvan zijn verder heel stuk minder: weinig opslag, i5, geen aparte gpu. Als die FHD versie nou te krijgen was met de i7, gpu etc dan zou ik misschien wel even door sparen, maar helaas.
De XPS 15 heeft wel een dedicated videokaart, zit in elke XPS 15 een GTX960M. En in tegenstelling tot eerdere mobiele i5's is dit wel een quadcore i5 (i5 6300HQ) en dat maakt toch wel een verschil tov de dual cores uit het verleden.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 13-01-2016 08:00 ]

• LameDog
Ik geloof dat ik de specs van de XPS13 en XPS 15 door elkaar heb gehaald. De XPS 15 voldoet toch aardig aan mijn eisen, met uitzondering van de kleine SSD en de prijs. Misschien toch wel overwegen dan...
Pagina: 1