Heey allemaal, ik ben Roel en wil mijn eerste game pc gaan aanschaffen. Ik heb de laatste weken al veel informatie op het internet opgezocht, maar kom er toch niet helemaal uit. Vandaar dat ik jullie nu om hulp vraag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het gaan gebruiken om de nieuwste games met 60fps in 1080p op hoge instelling te spelen. Denk hierbij aan spellen als GTA V, Fallout 4, Assassin's creed Syndicate etc. Als dit mogelijk is met mijn budget dan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst maximaal 1100 uitgeven, dat is inclusief windows 10 en een monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb helaas nog niks op het moment aangezien dit mijn eerste game pc wordt en ik nu alleen een laptop heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- behuizing
- één hoge kwaliteit videokaart
- 1TB Seagate opslag samen met een SSD kaart of een SSHD 1TB opslag
- moederbord
- windows 10
- monitor
- processor
- 8gb aan ram
- voeding met genoeg watt
- processorkoeling
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per see een merkvoorkeur, maar van wat ik op het internet al heb gelezen werden vaak Asus en MSI aangeraden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een vrij stille desktop die genoeg koelt.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken aangezien ik hier toch geen verstand van heb en ik denk dat dat niet nodig is voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf volgens mij al een heel eind gekomen, maar ben wat duurder uitgevallen dan ik eigenlijk wilde en ik weet niet of alles compatibel met elkaar is. Ik hoop dus eigenlijk dat jullie mij andere onderdelen kunnen aanraden zodat ik met ongeveer dezelfde kwaliteit minder geld kwijt ben. Als dit niet mogelijk is dan is dat jammer en doe ik het maar met wat ik heb.
Verder hoop ik dat jullie mij iets zouden kunnen zeggen over het verschil tussen videokaarten. Zo zit ik al lang te twijfelen tussen de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G en de
Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5. Ik heb hier veel over opgezocht en ook filmpjes gekeken, maar weet nog steeds niet wat het verschil in kwaliteit is tussen die twee of dat het niet uitmaakt.
Tot slot mijn excuses voor eventuele spelfouten, Nederlands was nooit mijn sterkste punt
Hier mijn voorlopige wishlist:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het gaan gebruiken om de nieuwste games met 60fps in 1080p op hoge instelling te spelen. Denk hierbij aan spellen als GTA V, Fallout 4, Assassin's creed Syndicate etc. Als dit mogelijk is met mijn budget dan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst maximaal 1100 uitgeven, dat is inclusief windows 10 en een monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb helaas nog niks op het moment aangezien dit mijn eerste game pc wordt en ik nu alleen een laptop heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- behuizing
- één hoge kwaliteit videokaart
- 1TB Seagate opslag samen met een SSD kaart of een SSHD 1TB opslag
- moederbord
- windows 10
- monitor
- processor
- 8gb aan ram
- voeding met genoeg watt
- processorkoeling
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per see een merkvoorkeur, maar van wat ik op het internet al heb gelezen werden vaak Asus en MSI aangeraden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een vrij stille desktop die genoeg koelt.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken aangezien ik hier toch geen verstand van heb en ik denk dat dat niet nodig is voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf volgens mij al een heel eind gekomen, maar ben wat duurder uitgevallen dan ik eigenlijk wilde en ik weet niet of alles compatibel met elkaar is. Ik hoop dus eigenlijk dat jullie mij andere onderdelen kunnen aanraden zodat ik met ongeveer dezelfde kwaliteit minder geld kwijt ben. Als dit niet mogelijk is dan is dat jammer en doe ik het maar met wat ik heb.
Verder hoop ik dat jullie mij iets zouden kunnen zeggen over het verschil tussen videokaarten. Zo zit ik al lang te twijfelen tussen de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G en de
Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5. Ik heb hier veel over opgezocht en ook filmpjes gekeken, maar weet nog steeds niet wat het verschil in kwaliteit is tussen die twee of dat het niet uitmaakt.
Tot slot mijn excuses voor eventuele spelfouten, Nederlands was nooit mijn sterkste punt
Hier mijn voorlopige wishlist:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,95 | € 212,95 |
1 | MSI 970 Gaming | € 97,95 | € 97,95 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 361,95 | € 361,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 94,95 | € 94,95 |
1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 154,50 | € 154,50 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 88,98 | € 88,98 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Cooler Master GM G550M | € 62,95 | € 62,95 |