Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132676

Topicstarter
Goedemiddag allemaal

Mijn systeem is voorzien van een GTX560 van MSI. Nu kan ik van iemand voor een zacht prijsje een 560TI overnemen. Beide zijn van MSI.

Kan ik deze samen in SLI zetten ? Ik lees verschillende verhalen. De snelheden moeten zich aanpassen aan elkaar ? Echter als de chip afwijkt schijnt het problemen op te leveren ?

Mijn mobo is een Gigabyte Z68X UD3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat is een "zacht" prijsje?

Imho is nu nog een GTX560Ti kopen echt zonde van je geld.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Welke voeding heb je?

1 snelle gpu is altijd beter dan 2 langzamere in sli. sli of cf wordt ook lang niet altijd ondersteund door games en vaak kost het dan fps dan dat het wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
30 euro is een zeer zacht prijsje namelijk.

Voeding is geen issue Be quiet 700 watt

Als ik de kaarten voor 30 euro in SLI kan zetten is dat een leuke upgrade voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Heeft die voeding de benodigde aansluitingen dan? Welk type is het precies?

Welke behuizing gaat het in en hoe zit het met de airflow. Met 2 kaarten wordt flink wat meer warmte ontwikkelt wat ook weer afgevoerd moet worden. Hoe is de airflow in de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
behuizing is een Coolermaster CM690II gaat makkelijk trekken.

Voor en achter genoeg fans voor airflow. CPU op 4,4GHZ @ 45 graden

Voeding heeft 4x 6 pin ook geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 15:23
Ik denk dat het officieel kan, maar of het lekker speelt weet ik niet.

De kaarten zijn net een beetje te langzaam om SLI lekker te laten gaan (heb met 2x GTX560-ti in SLI gewerkt voor lange tijd hier, vervangen door 1x GTX760 en ik wil nooit meer terug). Dus je kan de settings in sommige games nog steeds niet te hoog zetten want dan loop je tegen bottlenecks aan waardoor de framerates teveel gaan fluctueren. En dat laatste is rot voor Crossfire / SLI, want dan kunnen de frames niet op een constant tempo afgewisseld worden. Laat ik het zo zeggen, je mag _per kaart_ absoluut niet onder de 30fps komen. Als je dan 2 kaarten in SLI draait draaien ze een leuke vloeiende 60fps. Maar zodra je eventjes onder de 30fps dipt, is je frame-timing weg tussen de twee kaarten en voel je het extra hard dan je zou voelen met 1 kaart.

Juist op budget kaartjes voel je dat sneller dan high-end kaarten.

Waarom ik dit speciaal aan de orde breng is 1) mijn ervaring met 2x GTX560-ti, en 2) Dat je GTX560 toch een stukje trager is dan een GTX560-ti, en niet alleen in clocks (mist ook wat Cuda cores). Dus die twee kaarten zullen nooit hetzelfde draaien qua performance, en dus ga je het merken in 'hoe vloeiend' een spel voelt.

Het lijkt mij voor deze tijd gewoon niet echt de moeite waard meer to be honest. In de tijd dat die kaartjes nog nieuw voor 150,- gingen (en de 6xx serie al eventjes uit was, maar de 7xx nog niet) heb ik hetzelfde gedacht. Voor 100,- toen een 2e GTX560-ti erbij gedaan. Toen ik er later klaar mee was de twee kaartjes verkocht en dus een GTX760 gekocht.

Hier is het leuke, ik heb in de tussentijd (tussen het verkopen van de 560-ti's en het arriveren van een 760) een videokaartje van 1 van mijn andere PCs gebruikt (een MSI GTX660) en dat was al een verademing! De maximale snelheid van dat kaartje is veel langzamer dan 2x GTX560 maar Borderlands2 speelde zo veel meer speelbaar en consistenter.

Om het hele verhaal af te sluiten en een compleet andere kant te geven: Voor drie tientjes kan je het altijd gewoon proberen en kijken wat je er van vind, toch?

(Want mijn verhaal hangt ook erg af van de spellen die je speelt en hoe die draaien met SLI natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07 21:29
Volgens mij missen de bovenstaande personen een beetje de daadwerkelijke vraag van OP. :)

Het zou gewoon moeten werken maar dan gaat op de 560ti de klok gelijk draaien aan de gewone 560 en worden er evenveel cuda cores gebruikt als op de gewone 560.
Bron http://www.overclock.net/...tx-560-and-gtx-560-ti-sli

Je zal echt geen 100% performance upgrade krijgen maar dat zal per game erg verschillen. Eerlijk gezegd zou ik het voor 3 tientjes gewoon proberen. Is toch wel even een leuk project toch?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de gok gewaagd en de kaart erbij gezet. Echter in de nvdia drivers kan ik dus geen SLI aanzetten. Ook de drivers opnieuw geinstalleerd.

Zou het wellicht door de SLI bridge kunnen komen ? Ik heb alleen nog een Asus liggen. Of zijn alle sli bridges hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Sowieso kan dat niet, je kan geen SLI draaien met verschillende types GPU's |:(

Edit : Wat wel kan is bijvoorbeeld met een GTX560ti van ASUS combineren met een GTX560ti van Gigabyte, met de aantekening dat kloksnelheid en geheugen snelheid van de traagste kaart leidend word.

[ Voor 57% gewijzigd door Lip op 10-01-2016 16:57 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

AtlAntA schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:23:
Volgens mij missen de bovenstaande personen een beetje de daadwerkelijke vraag van OP. :)

Het zou gewoon moeten werken maar dan gaat op de 560ti de klok gelijk draaien aan de gewone 560 en worden er evenveel cuda cores gebruikt als op de gewone 560.
Bron http://www.overclock.net/...tx-560-and-gtx-560-ti-sli

Je zal echt geen 100% performance upgrade krijgen maar dat zal per game erg verschillen. Eerlijk gezegd zou ik het voor 3 tientjes gewoon proberen. Is toch wel even een leuk project toch?
Heb je je eigen bron uberhaupt wel gelezen? Er is één poster die zegt "Ja, werkt wel", en vervolgens 13 reacties die aangeven dat het niet gaat werken, en waarom niet.

En we missen de vraag niet, maar dit was bij voorbaat al een "niet zo slim" idee, omdat je met SLi nog steeds last hebt van de slechts 1GB geheugen op de GTX560Ti kaarten.

Die 30 euro had TS lekker in de zak kunnen steken, en met een GTX760 of GTX950 was ie beter af geweest (of de relevante AMD kaarten)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07 21:29
Jeroenneman schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:44:
[...]

Heb je je eigen bron uberhaupt wel gelezen? Er is één poster die zegt "Ja, werkt wel", en vervolgens 13 reacties die aangeven dat het niet gaat werken, en waarom niet.

En we missen de vraag niet, maar dit was bij voorbaat al een "niet zo slim" idee, omdat je met SLi nog steeds last hebt van de slechts 1GB geheugen op de GTX560Ti kaarten.

Die 30 euro had TS lekker in de zak kunnen steken, en met een GTX760 of GTX950 was ie beter af geweest (of de relevante AMD kaarten)
Ja had mijn eigen bron inderdaad beter moeten lezen. |:(

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thnx voor de hulp ik gooi de 560 binnenkort op marktplaats. De TI is in ieder geval een klein beetje sneller. 1GB geheugen maakt in mijn geval niet zo gek veel uit. Speel max op 1920x1080

Crysis 3 trekt de kaart nog op hoog met 50fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Door schade en schande, zullen we maar zeggen. ;)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1