Toon posts:

Sandra score te laaf met 2x keer IBM GXP60 In Raid

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt maar ik kan weinig topics vinden die hier wat over te vertellen hebben.

Ik heb 2x keer IBM Deskstar GXP60 40 gig. In RAID0 op een MSI K7T266 Pro

Promise driver die bij de msi cdrom zat geinstalleerd.

Nu haal ik een score van 22500. En ik heb in andere topics gezien dat de score veel hoger kan.

Wat doen jullie om zo'n hoge score te krijgen. Welke drivers e.d.

BTW, ik heb de laatste 2001te versie van Sandra meen ik.

Thx!!

<edit ik zie net dat me topic naam lomp is :) sorry.>

Verwijderd

Topicstarter
Welke driver versies gebruiken jullie op de K7T266.

Promise
En welke ide busmaster?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien een goede link naar die KT266 Busmaster beta drivers. Die file van VIAHARDWARE is corrupt.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee wat ik moet doen om betere scores te krijgen.

Verwijderd

via 4in1 geinstaleerd alle nieuwste drivers toch wel alle bij eigen kabel enz enz :)

Verwijderd

Met mijn GPX75 kom ik (non-RAID) boven de 25.000 uit. Dus idd ff die VIA drivers doen en...hup...met de score.

Verwijderd

hoewel via drivers zouden kunnen helpen zijn
de benchmarks van sisoft sandra |:( zeer onbetrouwbaar zoek een ander benchmark programma zoals iets bij madunion weg en de score zou wel 3 keer zo hoog kunnen zijn(vind ik persoonlijk no flame intended) :7

Verwijderd

Naar mijn weten is Sisoft alleen onbetrouwbaar op het gebied van temperatuur metingen. Verders is het een prima bench progje.
Laatst is er nog een update uitgekomen met ondersteuning voor de nieuwste hardware.

Dus waarop is de mening van Corwin dan gebaseerd?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:28
Op donderdag 21 juni 2001 15:14 schreef Corwin het volgende:
hoewel via drivers zouden kunnen helpen zijn
de benchmarks van sisoft sandra |:( zeer onbetrouwbaar zoek een ander benchmark programma zoals iets bij madunion weg en de score zou wel 3 keer zo hoog kunnen zijn(vind ik persoonlijk no flame intended) :7
sandra werkt idd altijd goed.. is ook heel precies.

Als het echt zo zou zijn als jij beweert, dan zou je telkens als je de benchmark draait een andere score moeten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nou die via drivers heb ik al geinstalleerd. Dat help dus geen f*ck. Ook hangt me systeem constand.

Met 2x IBM GXP60 in raid nu moet ik toch makkelijk boven de 30000 uitkomen of niet soms.

Schijt bagger wordt ikervan :(

En wat nou als ik strx die twee 40 gig schijven es gewoon op de ide poorten aansluit en ik maak dan een benchmark. En dat blijkt hoger te liggen.

Zou ik dan op zo'n sisoft sandra benchmark moeten afgaan, of toch maar mijn Raid0 array aan houden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net nog even in de search te zoeken :) Maar ik kwam nog iemand tegen met 2x40 IBM en die haalde ong. 40000

Maar er stond verder niks bij over welke drivers e.d.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
Op woensdag 20 juni 2001 22:58 schreef Mannekino het volgende:

Ik heb 2x keer IBM Deskstar GXP60 40 gig. In RAID0 op een MSI K7T266 Pro

Nu haal ik een score van 22500. En ik heb in andere topics gezien dat de score veel hoger kan.
Dat lijkt me inderdaad erg laag ja. Ik haal met 2x60GB 5400rpm Maxtor op een Abit KT7 Raid deze score ook ongeveer (+/- 22000, soms iets meer, soms iets minder) en dat zijn niet de snelste schijven.

Simon

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 21 juni 2001 14:52 schreef Squeek het volgende:
Met mijn GPX75 kom ik (non-RAID) boven de 25.000 uit. Dus idd ff die VIA drivers doen en...hup...met de score.
R u sure? Ik heb dan 28k met 2x WD400BB in een Raid. Maar haal je dan ook die snelheid als je em used? Ik namelijk wel, ik haal zo 30 Mb per seconde. Mijn 100Mbit Full duplex netwerk is gewoon de bottleneck ;)

Maarjah, als ie snel is "overal" dan maakt dat domme sysoft toch niet uit?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels bij de 20 ste windows install aanbelandt. Ik kan er echt geen touw aan vast knopen.

Die AsusDVD player loopt te fucken... dan doet ie het wel en dan weer niet.

Ik wordt hier zo moe.. morgen heb ik me systeem weer drie dagen en ik heb nog geen een keer fatsoenlijk gegamed :( :(

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 18:09 schreef nigelator het volgende:

[..]

R u sure? Ik heb dan 28k met 2x WD400BB in een Raid. Maar haal je dan ook die snelheid als je em used?
Yep! tis gewoon een retesnelle schijf. En draai em zonder netwerk >:)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 17:25 schreef Mannekino het volgende:
Ik zit net nog even in de search te zoeken :) Maar ik kwam nog iemand tegen met 2x40 IBM en die haalde ong. 40000
Contacten, die gast dan |:(
Hij weet wellicht wel een oplossing.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
http://www.mindbeat.com/utils.shtml
Download Mpower.
1x Ibm Gxp60 40 gig

********************22-6-2001 10:31:29********************
Disk: c: [c] Read speed: 35816 kb/sec
Read mode: 65536 blocks - Test file size: 100Mb
********************22-6-2001 10:31:37********************
Disk: c: [c] Write speed: 34167 kb/sec
Write mode: 65536 blocks - Test file size: 100Mb

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer de laatste BIOS update, heeft ook iets te maken met IBM hdd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan. Ik draai al bios 1.3

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Welke Windowsversie heb je? Dat kan bij bepaalde combinaties namelijk ook uitmaken voor Sandra. Ik had op mijn bak eerst Windows 98 (1e editie) en haalde bijv. voor mijn IBM 30 GB veel te weinig. Ook andere metingen waren onder de maat (ook in een aantal andere benchmarks trouwens). Toen heb ik de hele zooi eraf gegooid en ben ik opnieuw begonnen met Windows 98 SE. Gevolg: o.a. hogere score voor de HD.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 00:07 schreef Mannekino het volgende:
Ik wordt hier zo moe.. morgen heb ik me systeem weer drie dagen en ik heb nog geen een keer fatsoenlijk gegamed :( :(
Daarom koop ik ook never nooit meer een AMD. was bij mij iets van een maand :( :r :r :r :r geen AchterlijkeMongolenDevices meer voor mij :r

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Uhm out of the box werkte mijn AMD systeem prima... alleen ff Windows opnieuw installed, VIA drivers erop, BIOS update en racen maar :)

Net ff getest met Sandra, KT7-R (WW-BIOS) op Win2k met 1.29VIA en eem AMD 1GHz niet overclocked, klok je de bus snelheid hoger gaat ie nog harder >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/2x_DTLA307030_RAID-0.gif

edit:

Owja.. het zijn 2 IBM DTLA307030's :)

Verwijderd

Topicstarter
Jezus krijg nou tieten. 40000

Ik wordt helemaal gek hier.. ik heb al één probleem opgelost.. die fucking SBLIVE zorge voro alle kut fouten.

Systeem is tenminste nou stabiel.

Maar die sandra score komt niet boven de 25000 uit.
Ik gebruik de laatste sandra. die 2000te.

Schijtzooi.. ARRGHH

Was vandaag toe aan Windows ME install #25 ofzo.

Eerst Detonator 12.41 WHQL
Promise shit
Via 4.32 (loopt nu wel stabiel)
enz enz.
blabla

HEb trouwens wel iets van 1950 FlippiFlops in Sandra. En me 3dMark 2001 is 5700 ofzo.

Nou iemand nog ideeen. Ik heb geen zin om al me data (15 Gig) weer over te gooien via het netwerk ;( En ze proberen via de gewone IDE aansluiting.

Verwijderd

ZIe mijn SIG.

Ik heb ook dit soort KUT problemen, had net die 2 HD's erin gedaan, nieuwe 98se install, goede drivers, SisoftSandra2001se PRO kwam op 37500. Ikke ff die Acoustic manager gebruiken, HD gedefragged maar ook per ongeluk (maar zou niets moeten uitmaken) udma66 to 100 patch voor Maxtor

weer testen, en nu nog maar rond de 24000 :(

Maxtor heeft geen oplossing zegt dat config te complex is om na te bootsen, ik weet me ook geen raad meer net als jij.

Dus heeft iemand voor mij ook een oplossing???

• Redje
Check ff of nix een conflict heeft me je RAID controller... ik heb dus de RAID controller een IRQ alleen voor hem gegeven :)
Was eerst geshared met een netwerkkaart, en dat scheelt 10000 punten ofzo, niet doen dus.

Haal gewoon alle kaarten eruit en test dan opnieuw je moet zeker 40000+ kunnen halen.

Verwijderd

Naja.... kijk zelf maar naar mijn IRQ table
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alexmars/confilct.jpg

Geen probleem toch???

Verwijderd

Jzs Mannekino, hoe kom jij aan zo'n lomp systeem :? :9~

Verwijderd

Topicstarter
Nou die irq was idd gedeeld met me 3com kaartje.

Ik eigen irg gegeven.

Nu haal ik een score van 30000

Das dus nog niet genoeg.

Nog meer suggesties :?

<edit>

En daarna me detonators instaleren. En hoppa.. niks doet het meer. FUCKING KUTZOOI BAGGERTROEP...

Is mijn moederbord naar de kloten ofzo. Want dit gaat toch echt niet goed. Die Via 4 in 1 fucked alles.

Verwijderd

Topicstarter
Als ie wel fucked up is.. welke mobo zal ik dan nemen. (Wel DDR & Raid)

Die Epox of die Gigabyte met AMD761 Chipset?

<edit>
Nou ik heb alweer stuk of 5 reviews verslonden van die Epox Mobo. En die zijn behoorlijk positief. Ik denk dat ik hm ga inruilen, want me SBLive gaat ook niet werken op deze mobo. Nu hopen dat Perfect Systems of deze Epox voor mij kunnen regelen, of mij geld terug geven van het mobo voor die Epox. Ik ga morgen even een mailtje sturen. Ik ben behoorlijk op na 4 dagen windows instaleren en die mobo aan de praat te krijgen.
</edit>

Verwijderd

Hey mensen wat is mijn probleem dan dat ik ook zo een lage score haal mer RAID0 (24700)

zie mijn IRQ tabel bovenaan de pagina

Verwijderd

SNIK

• Redje
Inderdaad heel vaag... probeer eens een andere (oudere) BIOS, VIA 1.29 en kijk eens of je de BIOS hier en daar nog wat kan tweaken.

Maybe heb je een andere stripesize in je RAID set.

btw. als ik mijn bussnelheid 1 Mhz ophoog gooi(=101Mhz), scheelt dan zo'n 1000 punten :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/2x_DTLA307030_RAID-0_101Mhz_bus.gif

Verwijderd

IK had al eerder opeens een inzinking, zonder dat er iets aan Hard of Software was verandert, alleen die Acoustic Manager gebruikt, en per ongeluk UDMA 66 -> 100, was niet bedoelt voor mijn HD, maar zou toch niks moeten uitmaken, MAxtor kan mij niet helpen

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 18:26

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Heb je windows 2000 al eens geprobeerd met service pack 2 ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Verwijderd

Heb met 2x een IBM 60GXP 40GB 7200 RPM in RAID-0 op een HPT370 controller in Sisoft Sandra 2001 een score van 33700.

Verwijderd

Nee ik heb dus MAxtor maar topic starter heeft zelfde problemen, maar Ik zal van de vakantie na Tentamens is Win 2K proberen, kijk hoe dat loopt

Verwijderd

Die Maxtors zijn volgens mij wel wat langzamer dan de IBM schijfjes.
Wat haal je met die Maxtors in Nero bij CD-copy, waar je de snelheid van je HD kan testen

Verwijderd

Heb geen Nero erop staan en ga dat er ook niet opzetten,want heb al Disk Copy, en WinOnCd erop staan.

Plus ik haalde eerst iets van 37500, en na Acoustic Man + die UDMA update en Defragmentatie 25700. Heb alles geprobeerd geloof me, niks helpt.

Ik heb al 30 keer Maxtor Mail gestuurd of ze een originele Firmware hebben voor me HD's beginnen ze te lullen over MAXBlast |:( Wat een lamers dat is Partitionerings progje... :(

Verwijderd

Zelfde config, twee 40Gieg 60GXP-en...sandra komt op 26000 :-(
Mijn IBM-DTLA-307030 draaide op exact het zelfde systeem tegen de 40000 www.xs4all.nl/~lussenvt/2.jpg...
beetje jammer is dit...
heb wel een snel 'gevoel' trouwens...dus fuck Sandra ;)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jep je ook de nieuwste promise util geinstalleerd ? Dat scheeld namelijk erg veel

2x maxtor VL 40 5400RPM 20 gb 2 mb cache met ene promise fasttrack 100 (omgebouwde i/o kaart) haal ik met sandra 33599 punten.

Das toch erg netjes voor 2 5400 toeren schijfjes :9
Pagina: 1