Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Modem router alleen vast ip :-{

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forumleden,

Ik kan alleen dmv vaste ip adressen met wifi verbinden met mijn linksys wrt160nl. Ik wil ook graag dhcp/dynamische ip kunnen hebben.

Uitleg situatie

Ziggo technicolor t7200 had ip 192.168.0.1 heb ik 192.168.1.1 gegeven met "starten lokaal adres" 192.168.1.100 en DHCP poolsize 150
Staat niet in bridgemode want dan verlies ik de LAN poorten die ik nodig heb voor bekabelde werkcomputers. Wel staat DHCP en wifi uit.

Router linksys wrt160nl heeft als ip 192.168.1.200
Type internetverbinding: automatisch conf dhcp
ip 192.168.1.200
Dchp staat aan
Begin ip bereik 192.168.1.1
Max gebruikers 199
Subnet 255.255.255.0

Als ik bij bij mijn ipad verbinding kijk krijg ik BIJVOORBEELD het volgende ip als ik kies voor dhcp ipv vast:
192.168.1.152
Subnet 255.255.255.0
Router (en daar gaat het mis) 192.168.1.200
Dns: goolgles dns 8888 8844
Zo komt er dus geen verbinding

Vul ik vast ip in (alles als hierboven) maar als router 192.168.1.1 dan is alles in orde.

Hoe moet ik het dus instellen dat er bij router 192.168.1.1 komt te staan?
ip adres van router in 192.168.1.1 veranderen gebrobeerd, maar dan ook geen verbinding. Komt omdat het dan hetzelfde is als modem?

Waar ga ik fout? Wat haat er mis. Wie kan mij helpen? Zoveel verschillende instellingen geprobeerd bij router, maar niets werkt. HELP :?

Kan een router wel vast en dynamisch aan? Bij sommige wil ik graag vast ip begruiken. Bij andere niet.

Thnx!! :)

Alle reacties

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Als ik het goed lees zie ik het al...
Je DHCP staat uit op je Technicolor.
Kwestie van aanzetten dus.

Euh... zet je DHCP uit op je Linksys en aan op je Technicolor.
Geef je Linksys dan wel een vast IP buiten je DHCP range van je Technicolor.
Prik de kabel vanaf de Technicolor in een LAN poort van je Linksys en je bent klaar.

[ Voor 53% gewijzigd door RammY op 10-01-2016 13:47 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29
DHCP uitzetten op je linksys, dhcp aanzetten op je ziggo ding en je linksys via een LAN poort met je ziggo ding verbinden

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
Dus van router lanpoort naar modem lanpoort?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ziet er goed uit. Dat werkt :) top THNX.

Wie is nu dan de "baas" modem of router?

Vraag off topic maar toch proberen...als ik nu een vpn wil, is dat dan nog mogelijk? Bij De ziggo technicolor zie ik die mogelijkheid niet zo snel. Bij mijn linksys wel.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:59:
Wie is nu dan de "baas" modem of router?
Wat is jouw definitie van 'baas'? Maakt het uit?

Je Technicolor deelt nu IPs uit, en vertelt iedere client dat al het verkeer naar bestemmingen buiten 192.168.0.0/255.255.255.0 via hem verloopt.
Vraag off topic maar toch proberen...als ik nu een vpn wil, is dat dan nog mogelijk? Bij De ziggo technicolor zie ik die mogelijkheid niet zo snel. Bij mijn linksys wel.
Dat hangt er helemaal vanaf wat je met 'vpn' bedoelt. Als je van buitenaf je eigen netwerk wilt bereiken: mogelijk, wel moet je dan wat portforwards op de Technicolor instellen. Als je al je verkeer richting het internet door een VPN wilt sturen (waarom?): waarschijnlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een vpn gebruiken om anoniem te surfen en downloaden. Hoe kan ik dan gebruik maken van een vpn dienst? Dus voor verkeer richting het internet

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
RammY schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:46:
Als ik het goed lees zie ik het al...
Je DHCP staat uit op je Technicolor.
Kwestie van aanzetten dus.

Euh... zet je DHCP uit op je Linksys en aan op je Technicolor.
Geef je Linksys dan wel een vast IP buiten je DHCP range van je Technicolor.
Prik de kabel vanaf de Technicolor in een LAN poort van je Linksys en je bent klaar.
Of zet de Linksys in Accesspoint modus en doe de LAN kabel in de WAN poort

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:24:
Ik wil een vpn gebruiken om anoniem te surfen en downloaden.
Een VPN is geen magisch anonimiteitsmiddel. Grootste misvatting ooit.

Je stuurt nota bene al je DNS queries naar Google volgens de TS, is dat geen probleem dan? ;)
Hoe kan ik dan gebruik maken van een vpn dienst? Dus voor verkeer richting het internet
Op je clients, of je zult de linksys dusdanig moeten configureren dat hij wel als gateway kan fungeren.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe dan te configureren zodat het ook mogelijk is om dynamische ips te gebruiken ipv alleen maar vaste?

Google dns? Die verander ik dan natuurlijk ook, mits ik een vpn dienst kan instellen.

Ik wil de vpn voornamelijk op 1 pc die rechtstreeks met Lan aan het ziggo modem hangt, dus dan maakt het voor de linksys eigenlijk niet uit, toch?
Is zo'n ziggo technicolor niet voor vpn te configureren? Maw, pech?
Pagina: 1