Nieuwe onderdelen voor GamePC

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views

Vraag

• Jasperr29
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-03-2023
Hey Tweakers,
Ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen, ik heb alle onderdelen (volgens mij) bij elkaar liggen maar ik vraag het toch nog maar even.
Dit zijn de onderdelen die ik ga kopen:

moederbord: ASRock B85M Pro4 - Moederbord
pricewatch: ASRock B85M Pro4

processor: Intel Core i5 4460 / 3.2 Ghz - 6 MB cache
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed

Case: NZXT Source 340 - Midtowermodel
https://azerty.nl/0-1044-826307/nzxt-source-340-.html

Voeding: CoolerMaster GM Series G550M - Voeding ( intern )
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Ik heb nog een 8gb ddr3 ramstick hier liggen en 1tb hardware geheugen.
Ook heb ik nog een MSI GTX770 2gb.

Gaat dit lukken, zijn er fouten in soorten die ik heb gekocht?
En word de bedrading van bijvoorbeeld moederbord naar case (powerbutton) ook meegeleverd?

Bedankt!

Alle reacties

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Werken zal het wel. Kans bestaat theoretisch dat dat mobo jouw specifieke geheugenbankje niet pikt, maar groot is die kans niet en de QVL is vaak maar een beperkt lijstje wat ze toevallig hebben getest.

in princiepe heb je niet meer nodig, kabels, schroeven, etc zit er allemaal bij. Ik vraag mij enkel af of:
- je niet beter een full size ATX bord in die S340 kan stoppen, want dan ziet je eindresultaat er beter uit ivm kabelmanagement
- je niet beter een voeding kan pakken met geheel zwarte kabels, wederom voor de uitstraling.

mATX bordje en die G550M krijg je aardig wat kleurtjes en zichtbare kabels.

• Jasperr29
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-03-2023
Foritain schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:14:
Werken zal het wel. Kans bestaat theoretisch dat dat mobo jouw specifieke geheugenbankje niet pikt, maar groot is die kans niet en de QVL is vaak maar een beperkt lijstje wat ze toevallig hebben getest.

in princiepe heb je niet meer nodig, kabels, schroeven, etc zit er allemaal bij. Ik vraag mij enkel af of:
- je niet beter een full size ATX bord in die S340 kan stoppen, want dan ziet je eindresultaat er beter uit ivm kabelmanagement
- je niet beter een voeding kan pakken met geheel zwarte kabels, wederom voor de uitstraling.

mATX bordje en die G550M krijg je aardig wat kleurtjes en zichtbare kabels.
Oké goed punt, de case is deels blauw en kan een fullsize moederbord aan. Ik dacht daarom aan dit moederbord: MSI B85-G41 PC Mate - Moederbord
https://azerty.nl/0-5602-624147/msi-b85-g41-pc-mate-.html

Is ATX Formaat en deels blauw,

Voor de voeding heb ik nog geen alternatief gevonden, ik heb hier niet veel ervaring mee. Hoe zie ik welke kleur de kabels van de voeding zijn, op de afbeeldingen staat dat meestal niet.
Welke voeding raad jij mij aan?
PS, ik heb niet zo'n hoog budget ;) .

Dankjewel!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Daarbij hoort je topic ook thuis in Desktop Aankoopadvies.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt. Zet dan ook je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!

Dit topic is gesloten.