PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Howie14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:24
Ik zoek een?
Graag wil ik mijn pc upgraden omdat ik graag zwaardere games wil gaan spelen op 1080p. Momenteel doe ik alleen videobewerking als zware taak op mijn pc, wellicht dat een nieuwe videokaart daar nog meer verbetering in brengt met de prestaties. Ik zal niet gaan overklokken. Daarnaast eventueel een andere pc behuizing die beter geluid isoleert, maar zeker geen must.

Ik weet dat ik een slechte voeding van HKC erin heb zitten, helaas mijn eigen schuld dat ik daar bij aankoop niet onderzoek naar heb gedaan. Voor het hele verhaal hoe dit tot stand is gekomen, zie mijn shopreview waar ik mijn pc heb gekocht: http://tweakers.net/shopreview/7145/compustunt/shopreviews/

Nu heb ik wel beter onderzoek gedaan en heb nu meer verstand van zaken van de onderdelen in mijn pc. Ik heb sowieso nodig:
- nieuwe voeding nodig
- videokaart
Eventueel nog:
- andere CPU cooler
- stille pc behuizing

Mijn huidige build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 314,48€ 314,48
1Gigabyte GA-Z87X-OC€ 0,-€ 0,-
1Gainward GeForce GTX 650 1GB€ 0,-€ 0,-
1WD Green HDD, 2TB€ 74,50€ 74,50
1Cooler Master N400 KKN1€ 51,39€ 51,39
1Asus MX279H Zilver, Zwart€ 289,50€ 289,50
1Microsoft Windows 7 Ultimate (UK Retail)€ 0,-€ 0,-
2Crucial CT102464BA160B€ 34,95€ 69,90
1Audioengine D1€ 189,-€ 189,-
1HKC V-650€ 37,92€ 37,92
1Kingston SSDNow V300 Upgrade kit 240GB€ 91,-€ 91,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.117,69

De CPU cooler is van LC Power:
http://www.lc-power.com/en/product/power-supplies/lc-cc-95/
pricewatch unsorted: LC-Power LC-CC-95 | LC-CC-95
Helaas hier kan ik weinig reviews van vinden, en weet niet of ik deze al dan niet zou moeten vervangen. De enige reviews die ik kan vinden zijn op Amazon.de en eentje op Youtube, alles in het Duits.
http://www.amazon.de/gp/p...585296387&pf_rd_i=desktop
YouTube: LC-Power LC-CC-95 Test [Deutsch] [Review]

Als videokaart heb ik interesse in één van de volgende GTX 970 kaarten:

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 348,-€ 348,-
1Gainward GeForce GTX 970 4GB Phantom€ 341,50€ 341,50
1Zotac GeForce GTX 970 AMP! Omega Core Edition€ 364,50€ 364,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.054,-

Als voeding:
#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA SuperNOVA 550 G2€ 92,88€ 92,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 92,88

Wat is je budget?
Voor de videokaart, voeding en eventuele CPU koeling wil ik gewoon kwaliteit en dan maken mij een paar tientjes meer of minder niet zoveel uit. Voor de eventuele nieuwe behuizing tussen de €50 - €100.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoop dat dit een aantal goede keuzes zijn voor de upgrade en ik sta open voor alle suggesties. Heb ik misschien nog betere RAM sticks nodig bijvoorbeeld, andere harde schijf etc? Al jullie commentaar is welkom. Alvast bedankt!

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

qua kasten zou ik kijken naar iets in deze richting:
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart
pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) Carbon textuur

en dan een leuke koeler a la:
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.3

pricewatch: Seasonic G-series 550 watt is ook een goede voeding waar je naar kan kijken.

Je harde schijf is prima stil, maar niet de snelste op de markt natuurlijk; hangt er ook vanaf of dit jouw bottleneck gaat zijn, aan de andere kant is dit zo geupgrade.
't RAM is niet ideaal; je gebruikt geen dual-channel, maar om daar voor te upgraden terwijl je al 16GB hebt is niet de moeite waard.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Pimiboj
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2025
Het merk van de videokaart maakt eigenlijk niet zo veel uit, waar je naar moet kijken is de specifieke features en of deze voor jou iets betekenen.
Zo hebben de EVGA en Zotac kaart fans die pas beginnen te draaien bij 65 graden.
De Gainward kaart heeft een grotere koeler, dit kan goed zijn voor overclocks, maar deze neemt wel 2,5 slot in. Dat is in principe geen probleem maar daarmee limiteer je jezelf tot 2 kaarten bij jouw moederbord.
Je kunt ook kijken naar de aansluiting op de kaarten, De ene heeft een aantal Displaypoort aansluitingen (ideaal voor de betere monitoren) de andere heeft twee DVI en een HDMI voor als je 3x een goedkopere monitor hebt.

Ook zeg je dat je niet zal overclocken. Waarom eigenlijk niet? Ik zou toch echt aanraden om dit wel te doen, in ieder geval voor je videokaart. Het is erg makkelijk en kan eigenlijk geen kwaad als je kleine stappen neemt en goed test tussendoor. kan uiteindelijk redelijk veel in performance schelen.

De EVGA voeding die je uit hebt gezocht is erg goed. Weinig ripple en overall een goede review op Tom's Hardware. (reputabele website voor voeding reviews)

Voor een stille kast zou ik je een Fractal Design kast aanraden. en dan vooral een zonder window. deze hebben geluiddempend materiaal op de zijkanten en de bijgeleverde fans zijn ook erg stil. De bovengenoemde Define S in daar een goed voorbeeld van.

Wat is er mis met je huidige CPU koeler omdat je hem wilt vervangen? Als hij niet te veel herrie maakt, of je CPU laat oververhitten zou ik hem lekker laten zitten.

AMD 5900X | Asus prime X570-Pro | corsair vengeance pro 32GB | Gigabyte GTX 980ti | XPG S40D 4TB NVME | Corsair RM1000 | EK waterkoeling | Lian li PC-O11 | Samsung G8 OLED | Logitech MX Master | Das keyboards ultimate

• Howie14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:24
Bedankt voor de reacties tot nu toe. De Fractal Design kast, daar gaat inderdaad dan ook mijn voorkeur naar uit, ook in verband met hoe die eruit ziet. De huidige CPU koeler geeft momenteel geen problemen en ook het geluid is acceptabel, dan zal ik hem op advies gewoon laten zitten.

Betreft de Gainward kaart, dat hij 2,5 sloten in beslag neemt is niet zo een probleem aangezien ik toch niet van plan ben een tweede kaart in SLI te gaan draaien in de toekomst. Maar dat de fans eruit kunnen voor de schoonmaak vind ik wel een pluspunt. Ik zit ook gewoon op 1 monitor, wellicht dat ik wel overstap naar een ultrawide monitor maar dat is iets voor later. Betreft het overklokken, ik heb er tot nu toe geen gebruik van hoeven maken, maar misschien wel intessant voor de nieuwe kaart.