Beste tweaker,
Ondanks dat ik regelmatig op deze website posts heb gelezen is dit de eerste keer dat ik zelf een verzoek/vraag stel op dit forum. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk de algemene "forumregels" te volgen en hoop dan ook dat mijn vraag hier op de juiste plaats staat. Het gaat om het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn PC (uit 2007). De reden hiervoor is omdat ik op zoek ben naar een videokaart die, in het bijzonder League of Legends (LoL) zeer vloeiend -- (zonder / met zo min mogelijk in-game vertraging. Dit staat uiteraard los van de hoogte van de "ping") -- afspeelt.
Ik heb namelijk het gevoel dat de videokaart de hoofdreden is dat LoL niet goed genoeg meer loopt (hij speelt het wel behoorlijk af maar wel op de (bijna) laagste settings). Als jullie denken dat het (ook) ergens anders aan ligt dan hoor ik het graag. De specs van mijn PC staan onderaan vermeld.
Mijn budget varieert tussen de 100 en 300 Euro. Ik hoop dat ik hiermee het bovenstaande resultaat kan bereiken. Zo niet, dan hoor ik graag advies voor welk bedrag dit wel mogelijk is en welke videokaart dan aan is te raden. Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren. Op het moment zit er een ATI Radeon. Hij functioneert naar behoren maar is voor mijn gevoel simpelweg een te zwakke videokaart (geworden).
Mijn systeem bestaat uit de volgende specs:
Merk: Dell
Model: Inspiron 530
Systeemtype: Op ACPI x86-gebaseerde PC
Processor: Intel ® Core (TM)2 Duo CPU R6550 @ 2.33 GHz 2.33 GHz
Geheugen: 4,0 GB (DDR2) (Channel nr, Dual; Dc Mode, Symmetric;)
(Timings; DRAM Frequency, 332.5 MHz)
(SPD; Module Size 1024 MB; Max Bandwith PC2-5300 333 MHz;)
(Manufacturer,Samsung; Part nr, M3 78T2953EZ3-CE6; Serial nr, 8139C2BD;
Week/Year, 52 / 2007).
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 XT
(Core,800MHz; Memory,1100MHz; Size,256MB; Bus Width, 128 bits)
Moederbord: Dell Inc.; Model 0RY007 ÿÿÿ ( leest ie niet);
Chipset; Intel P35/G33/G31 Rev. A2
Southbridge; Intel 82801IR (ICH9R) Rev. 02
LPCIO; ITE IT8718
BIOS: Dell Inc; Versie; 1.0.5 Datum; 14 september 2007
Graphic Interface: Version, PCI-Express; Link Width, x 16; Max. Supported, x 16
Core Voltage: 1.152 V
Besturingssysteem: 32 Bits Besturingssysteem (Windows Vista™ Home Premium).
Tenslotte: Zelf heb ik uiteraard al naar videokaarten gekeken maar ik heb helaas te weinig inzicht in wat nu een geschikte videokaart is voor mijn doel. Dit met name omdat ik niet weet of een videokaart compatibel is met mijn PC (zowel hardware als software). Hier heb ik namelijk helaas niet veel verstand van. Mocht er nog aanvullende informatie nodig zijn om vast te kunnen stellen of een (geadviseerde) videokaart compatibel is met mijn PC dan hoor ik het graag
.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp. Hopelijk kunnen jullie me van advies voorzien!
Met vriendelijke groet,
Ale
Ondanks dat ik regelmatig op deze website posts heb gelezen is dit de eerste keer dat ik zelf een verzoek/vraag stel op dit forum. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk de algemene "forumregels" te volgen en hoop dan ook dat mijn vraag hier op de juiste plaats staat. Het gaat om het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn PC (uit 2007). De reden hiervoor is omdat ik op zoek ben naar een videokaart die, in het bijzonder League of Legends (LoL) zeer vloeiend -- (zonder / met zo min mogelijk in-game vertraging. Dit staat uiteraard los van de hoogte van de "ping") -- afspeelt.
Ik heb namelijk het gevoel dat de videokaart de hoofdreden is dat LoL niet goed genoeg meer loopt (hij speelt het wel behoorlijk af maar wel op de (bijna) laagste settings). Als jullie denken dat het (ook) ergens anders aan ligt dan hoor ik het graag. De specs van mijn PC staan onderaan vermeld.
Mijn budget varieert tussen de 100 en 300 Euro. Ik hoop dat ik hiermee het bovenstaande resultaat kan bereiken. Zo niet, dan hoor ik graag advies voor welk bedrag dit wel mogelijk is en welke videokaart dan aan is te raden. Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren. Op het moment zit er een ATI Radeon. Hij functioneert naar behoren maar is voor mijn gevoel simpelweg een te zwakke videokaart (geworden).
Mijn systeem bestaat uit de volgende specs:
Merk: Dell
Model: Inspiron 530
Systeemtype: Op ACPI x86-gebaseerde PC
Processor: Intel ® Core (TM)2 Duo CPU R6550 @ 2.33 GHz 2.33 GHz
Geheugen: 4,0 GB (DDR2) (Channel nr, Dual; Dc Mode, Symmetric;)
(Timings; DRAM Frequency, 332.5 MHz)
(SPD; Module Size 1024 MB; Max Bandwith PC2-5300 333 MHz;)
(Manufacturer,Samsung; Part nr, M3 78T2953EZ3-CE6; Serial nr, 8139C2BD;
Week/Year, 52 / 2007).
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 XT
(Core,800MHz; Memory,1100MHz; Size,256MB; Bus Width, 128 bits)
Moederbord: Dell Inc.; Model 0RY007 ÿÿÿ ( leest ie niet);
Chipset; Intel P35/G33/G31 Rev. A2
Southbridge; Intel 82801IR (ICH9R) Rev. 02
LPCIO; ITE IT8718
BIOS: Dell Inc; Versie; 1.0.5 Datum; 14 september 2007
Graphic Interface: Version, PCI-Express; Link Width, x 16; Max. Supported, x 16
Core Voltage: 1.152 V
Besturingssysteem: 32 Bits Besturingssysteem (Windows Vista™ Home Premium).
Tenslotte: Zelf heb ik uiteraard al naar videokaarten gekeken maar ik heb helaas te weinig inzicht in wat nu een geschikte videokaart is voor mijn doel. Dit met name omdat ik niet weet of een videokaart compatibel is met mijn PC (zowel hardware als software). Hier heb ik namelijk helaas niet veel verstand van. Mocht er nog aanvullende informatie nodig zijn om vast te kunnen stellen of een (geadviseerde) videokaart compatibel is met mijn PC dan hoor ik het graag
Bij voorbaat dank voor jullie hulp. Hopelijk kunnen jullie me van advies voorzien!
Met vriendelijke groet,
Ale