Toon posts:

Hulp bij keuze Beamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben op zoek naar een beamer voor in de woonkamer.

Eerst ff uitleggen waarom. Ik woon in een jaren 30 woning. dus kleinere kamers en veel hoeken.
Ik heb geen tv in de woonkamer omdat ik dat niet wil, zo'n grote bakbeest vindt ik niets maar m'n vriendin wil nog wel eens tv kijken. Nu doen we dit via de iMac in de woonkamer maar dit is geen fijne oplossing omdat deze niet voor de bank staat en je dus altijd scheef moet zitten. De afstand van beamer naar muur is ongeveer 5 meter.

Dus zat ik te denken aan een beamer.
Ik heb hoekkasten waarin ik deze kan zetten en dan iets scheef op de muur voor de bank projecteren.
Deurtje dicht en je ziet niets meer. :)

Wat wil ik met de beamer?
iTV kijken via KPN en films kijken via de nas en apple TV.

Problemen.
Scheef projecteren, dat kun je oplossen via keystone niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit maar geen probleem voor mij. lens shift zou natuurlijk perfect zijn maar dit zit alleen op de duurdere modellen zeker omdat ik horizontaal zou moeten hebben omdat ik vanuit de hoek van de kamer op de muur ga projecteren.

nu heb ik na een zoektocht op het net een lijstje samengesteld wat volgens mij wel zou werken voor mij.
Maar heb er nog een paar vragen voordat ik de definitieve keuze kan maken.

Mijn budget ligt tot 1000 euro.

Dit is mijn lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ W1070€ 729,-€ 729,-
1BenQ W1070+€ 799,-€ 799,-
1Optoma GT1070X€ 669,96€ 669,96
1Optoma HD36€ 895,40€ 895,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.093,36

De BenQ kom ik veel tegen in reviews en advies maar kijkent naar de specs komt de Optima er beter uit.
Een beamer draait volgens mij dus om lumes en contrast.

de BenQ zit rond de 2000 lumes en de Optoma op 3000.
Het contrast van de BenQ zit op 10000:1 en de Optima op 30000:1

Dus de Optoma lijkt de betere keuze al heeft deze maar 1 hdmi aansluiting waardoor ik met een splitter moet gaan werken. De BenQ heeft wel twee Hdmi aansluitingen maar is in specs minder.

Zit zo te twijfelen tussen beide merken dat ik ff wat hulp nodig heb van jullie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.