Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All round laptop <1100euro

Pagina: 1
Acties:

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-11 11:25
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat hoofdzakelijk dienen als desktopvervanger, waarbij de laptop op een extern scherm(1080P) wordt aangesloten. Naast het gebruikelijke office, internet en film gebeuren wil ik de laptop ook gaan gebruiken om 'casual' mee te gamen. Ik heb vroeger redelijk veel aan simracen gedaan en wil graag eens de nieuwe generatie racesims aan de tand voelen alsmede af en toe een potje call of duty spelen. De laptop moet zeker 5/6 jaar meegaan, daarom wil ik graag een i7 Quad en SSD. Ik merk namelijk dat mijn desktop van 2007 met een E6800 voor het normale browse en film werk nog prima presteert, ditzelfde wil ik bij deze laptop.

Wat is je budget?
1100 Euro is in principe het maximum, maar ik zou er eventueel iets overheen kunnen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals eerder gezegd zal de laptop voor 50/60% worden gebruik als desktop vervanger, waarbij de laptop dan het 2de scherm is. Wel zal ik de laptop vaak mee naar school nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb natuurlijk zelf flink wat research gedaan, het gaat op dit moment tussen 4 laptops waarvan ik kort even de plus en minpunten (voor mijzelf) zal opnoemen. Maar ik sta natuurlijk helemaal open voor de gouden suggestie die ik over het hoofd heb gezien.

1. Lenovo ideapad Y700
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK

Dit is op dit moment mijn nummer 1 kandidaat. Eigenlijk was ik er al uit, het zou deze laptop worden:

+ Nvidia 960m
+ DDR4 Geheugen
+ Wifi AC
+ i7 6700HQ
+ SSD+HD
+ Aluminium afmerking
+ Geweldig design
+ JBL Speakers
+ Had ik al eens geweldig design gezegd?
+ Dun.
- Geen makkelijk uitneembare accu.
- Redelijk zwaar.
- Achterkant is moeilijk eraf te halen.

Maaaar, toen ging ik toch nog eens verder zoeken op youtube, en toen begon ik mij toch vragen te stellen over het scherm. Ik wil absoluut geen glossy scherm, maar nu blijkt dus dat de Y700 een glossy scherm heeft met een soort anti glare coating/folie eroverheen. De reacties verschillen van 'Goed scherm met een goede anti glare coating' tot mensen die zeggen dat het zelfs met de folie een glossy scherm lijkt. Er zijn ook mensen die de folie eraf hebben gehaald. Ik wil best een concessie doen omdat de laptop voor mij echt perfect is, maar ik hoef mezelf niet te zien als er een beetje zon in het scherm schijnt.

In het proces zijn nog de volgende andere laptops aan bod gekomen:
HP Pavillion gaming:
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-ak040nd
Korte noot, ik heb deze laptop zelf in de mediamarkt vast kunnen houden.

+ Geweldig mat scherm.
+ Fijn toetsenbord en touchpad
+ i7 6700HQ
+ SSD + HD
+ Licht (2,3 kg)
+ Dun
- 950M, welliswaar met 4 gb ddr3, maar ik vermoed dat dit nog altijd langzamer is dan een 960m met 2gb ddr5?
- Geen wifi ac
- DDR3L
- Ook niet bijster makkelijk uit elkaar te halen.

Verder heb ik nog gekeken naar een ASUS ROG (pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN273T) qua specificaties vergelijkbaar met de lenovo, maar dan zwaarder, dikker en minder mooi afgewerkt. Als 4e optie heb ik gekeken naar een BTO X Book, maar die viel met de gewenste configuratie te duur uit(ik meen iets tussen de 1250 en 1300).

Graag hoor ik jullie mening!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-11 15:11
Ik zak gewoon voor de eerste lenovo gaan, op een GTX 950M kun je niet echt fantastisch gamen en de laatste laptop is qua specs vrijwel gelijk alleen zwaarder en dikker

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

Ik heb de voorloper: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

Het bevalt me uitstekend, en de bouw kwaliteit is gewoon fantastisch goed. Wel is HDD met cash SSD niet de snelste, dus als je zelf een SSD erin kan zetten moet je dat zeker doen.

Verder zijn de game prestaties van de 960m prima, speel GTA 5 met 60-70 FPS op medium.

Als je nog vragen hebt...shoot!

[ Voor 0% gewijzigd door Tammesp op 10-01-2016 12:01 . Reden: Deze model zit al een SSD ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• nick93192
Thanks voor de snelle reacties! :)
Ugraded schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:34:
Ik zak gewoon voor de eerste lenovo gaan, op een GTX 950M kun je niet echt fantastisch gamen en de laatste laptop is qua specs vrijwel gelijk alleen zwaarder en dikker
Mooi, ik dacht dat daar niet heel veel verschil in zat, dat maakt de keuze nog wat makkelijker.
Tammesp schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:53:
Ik heb de voorloper: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

Het bevalt me uitstekend, en de bouw kwaliteit is gewoon fantastisch goed. Wel is HDD met cash SSD niet de snelste, dus als je zelf een SSD erin kan zetten moet je dat zeker doen.

Verder zijn de game prestaties van de 960m prima, speel GTA 5 met 60-70 FPS op medium.

Als je nog vragen hebt...shoot!
Aha, een ervaringsdeskundige, daar maak ik even gebruik van >:) !
- Hoe bevalt het scherm? Zit op de y50-70 ook een soort folie/coating achtig iets over het scherm?
- Verder vroeg ik me af, ik heb gelezen dat Lenovo een battery management programma heeft zodat je batterij minder snel slijt o.a. door de batterij op 60% te houden. Heb je hier ervaring mee/ cq. werkt het?
- Hoe bevalt het toetsenbord/touchpad?
- GIng het bijplaatsen van de SSD makkelijk? Ik wil namelijk t.z.t. het ram geheugen naar 16gb upgraden, en ben geen held in het uit elkaar halen van laptops.

Edit: Nog een algemene vraag; ik las net toevallig een draadje op een Engels forum waarin werd gezegd dat de hdmi uitgang van een laptop vaak met de de iGPU is verbonden.. Dat zou voor mij nogal problematisch zijn. Heeft iemand een idee of dit klopt?

[ Voor 10% gewijzigd door nick93192 op 10-01-2016 14:49 ]

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik heb zelf deze aangeschaft: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop

Voor €999 heb je een i7 6700HQ + GTX 960M, verder is deze heel makkelijk uitbreidbaar naar 16 gb werkgeheugen (er zit 1 8 gb slot in) en een M.2 SSD kun je erbij doen, koeling is goed en batterijduur browsen voor de 1080p variant is ~6 uur. Nadeel is dat ie vrij zwaar is en bouwkwaliteit op sommige plekken matig is (scherm/touchpad). Zelf heb ik er ook een 1080p monitor bij gekocht, nadeel is wel dat deze laptop geen displaypoort heeft en dus via hdmi moet worden aangesloten.
nick93192 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:27:
Edit: Nog een algemene vraag; ik las net toevallig een draadje op een Engels forum waarin werd gezegd dat de hdmi uitgang van een laptop vaak met de de iGPU is verbonden.. Dat zou voor mij nogal problematisch zijn. Heeft iemand een idee of dit klopt?
Als het goed is kan je gewoon hdmi aansluiten en gebruikt het scherm je volledige hardware, zo niet dan kun je het waarschijnlijk instellen dat het wel gebeurd.

Verwijderd

Heb je hier al eens gekeken?

https://www.xnotebooks.nl/
of op https://www.bto.eu/
Hier kun je zelf je laptop of notebook samen stellen

• nick93192
thijspronk92 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:05:
Ik heb zelf deze aangeschaft: http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7559-laptop

Voor €999 heb je een i7 6700HQ + GTX 960M, verder is deze heel makkelijk uitbreidbaar naar 16 gb werkgeheugen (er zit 1 8 gb slot in) en een M.2 SSD kun je erbij doen, koeling is goed en batterijduur browsen voor de 1080p variant is ~6 uur. Nadeel is dat ie vrij zwaar is en bouwkwaliteit op sommige plekken matig is (scherm/touchpad). Zelf heb ik er ook een 1080p monitor bij gekocht, nadeel is wel dat deze laptop geen displaypoort heeft en dus via hdmi moet worden aangesloten.

[...]
Moet zeggen, voor die prijs ziet die Dell er zeker goed uit. Ging het toevoegen van de SSD gemakkelijk?
Als het goed is kan je gewoon hdmi aansluiten en gebruikt het scherm je volledige hardware, zo niet dan kun je het waarschijnlijk instellen dat het wel gebeurd.
Gelukkig, zou het al raar vinden. Thanks! :)
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:39:
Heb je hier al eens gekeken?

https://www.xnotebooks.nl/
of op https://www.bto.eu/
Hier kun je zelf je laptop of notebook samen stellen
Jaa dat heb ik, helaas is dat dan net boven mijn budget.. Als ik de X book van BTO naar mijn wensen aanpas, zit ik op 1315. Groot voordeel is hier wel dat de videokaart te vervangen is.

[ Voor 3% gewijzigd door nick93192 op 11-01-2016 11:19 ]

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
nick93192 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:13:
Moet zeggen, voor die prijs ziet die Dell er zeker goed uit. Ging het toevoegen van de SSD gemakkelijk?
Ik heb hem van het weekend besteld, hierdoor heb ik dat apparaat nog niet in mijn handen gehad helaas. Ik ben tot deze conclusie gekomen door reviews te lezen en te kijken, zag dat het plaatsen van de SSD/werkgeheugen erg makkelijk was. Je haalt 1 schroefje van de achterkant en je klikt de achterkant vrij eenvoudig los. Daarna haal je 1 schroefje los bij het M.2 slot en kun je de SSD plaatsen, reepje werkgeheugen kan je erin klikken, schroeven dicht en als het goed is hoef je niet eens in het BIOS te kloten. Enige wat een probleem geeft is dat windows op de trage harde schijf staat en dat je die op de SSD wilt krijgen om snel te kunnen booten, gewaardeerd lid van dit forum X-Kiwi heeft een kleine handleiding geschreven zodat het wat makkelijker gaat: Allround laptop (evt. SSD bijplaatsen)

Succes met je keuze, altijd lastig als je een vrij grote investering moet doen met zoveel alternatieven.. :P

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Daarvoor kun je net een Asus ROG kopen, voor dat geld altijd voor een 7600 + 960 gaan of nog betere specs, maar niet minder voor lief nemen. Die Dell is ook wel strak, maar moet je daarna zelf weer je SSD in gaan bouwen. Let wel goed op, want in het Dell topic komen vaak kortingscodes voorbij waardoor je al snel 5-15% goedkoper uit kunt zijn eventueel in combinatie met een cashback website..!

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN273T

[ Voor 64% gewijzigd door NeoMe op 11-01-2016 16:12 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Lucas 8
  • Laatst online: 12-05 16:56
Je kunt die asus ROG ook zonder ssd kopen voor €999 en de ssd dan veel goedkoper zelf bij plaatsen. Wel moet je dan Windows over zetten.

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108T

• nick93192
Thanks voor alle goede ideeën en tips, super! :) Ik ga alles eens laten bezinken en zal laten weten waar de uiteindelijke keuze op is gevallen .

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

nick93192 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:27:
Thanks voor de snelle reacties! :)

Aha, een ervaringsdeskundige, daar maak ik even gebruik van >:) !
1 Hoe bevalt het scherm? Zit op de y50-70 ook een soort folie/coating achtig iets over het scherm?
2 Verder vroeg ik me af, ik heb gelezen dat Lenovo een battery management programma heeft zodat je batterij minder snel slijt o.a. door de batterij op 60% te houden. Heb je hier ervaring mee/ cq. werkt het?
3 Hoe bevalt het toetsenbord/touchpad?
4 GIng het bijplaatsen van de SSD makkelijk? Ik wil namelijk t.z.t. het ram geheugen naar 16gb upgraden, en ben geen held in het uit elkaar halen van laptops.

1: Het scherm is uitmuntend, de kijkhoeken zijn ook bijzonder goed te noemen. Ik heb een mat scherm, iets van een folie is er niet op te zien.

2: Ja Lenovo heeft een battery management programma, die houd je batterij langer in leven zeggen ze, omdat het maar tot 60% word opgeladen, ik geloof daar niet zo in. Dus heb snel een schone Windows installatie gedaan. Dat kan tegenwoordig heel makkelijk, gewoon Windows opnieuw instellen en alle bloatware van Lenovo is weg.

3: Oeh, moet eerlijk toegegeven, dat het toetsenbord uitmuntend goed typt. Typ er hele verslagen mee, en zit me nooit te irriteren aan het toetsenbord, vooral de numpad erbij is een genot!

Aan de andere kant is de touchpad niet de beste.. het doet zijn werk natuurlijk wel. Vooral de tochpad knoppen links/recht dus met klik, werken bij niet altijd even goed. Maar voor de rest prima te doen.

4: Het plaatsen van een SSD is super makkelijk, je schroeft de onderkant van de laptop de schroefjes los, je haalt de onderplaat ervan af, en je kan bij de SSD/HDD. Hier een filmpje hoe de binnenkant eruit ziet. Je kan zo bij de HDD/SSD komen: YouTube: Lenovo Y700 15.6" Gaming Laptop Review

Edit vraag: Ervaar ik zelf geen problemen mee, thuis werk ik met een extern 24inch 1080p scherm, de mooie 960m van Nvidea word gewoon gevonden met het gamen ;)

Hopelijk heb ik alles juist voor je beantwoord, succes met je keuze!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• nick93192
Kijk, hiermee zijn al m'n vragen beantwoord! Thanks voor de uitgebreide antwoorden :)

• nick93192
Nog een kort vraagje tussendoor: Stel ik zou op m'n externe monitor gamen en op hetzelfde moment mijn laptop scherm gebruiken als 2e scherm om bv. te browsen. Heeft dit effect op de game prestaties? Zo ja, zal een 4gb 960m hiervan minder last hebben dan een 2gb versie?

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

nick93192 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:31:
Nog een kort vraagje tussendoor: Stel ik zou op m'n externe monitor gamen en op hetzelfde moment mijn laptop scherm gebruiken als 2e scherm om bv. te browsen. Heeft dit effect op de game prestaties? Zo ja, zal een 4gb 960m hiervan minder last hebben dan een 2gb versie?
Je ondervindt geen prestatieverlies door het toevoegen van een extern scherm, en browsen is vooral een CPU+RAM taak. Het lijkt mij dan dat eventuele frame drops in je game minimaal of zelfs non-existent zullen zijn.

De uitvoering van de videokaart maakt dan sowieso niet uit.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• nick93192
Ik post dit nu vanaf mijn nieuwe laptop! :) Het is uiteindelijk de Lenovo y700 geworden met de 4gb 960m en 16 gb ram. Door de BTW actie bij de mediamarkt en een cashback site heb ik de laptop voor ~1120 euro kunnen bemachtigen >:).

De eerste indruk is zeer positief. De bouwkwaliteit is bovengemiddeld goed, sterker nog ik vind het macbook waardig. Het toetsenbord typt erg fijn en het touchpad doet zijn werk prima(alhoewel het een mini klein beetje scheef is gemonteerd, maargoed). Heb gisteren mijn eerste virtuele rondjes over het circuit kunnen racen en ook hierin stelt de laptop mij absoluut niet teleur; Rfactor 2 draait op bijna maximale settings zeer soepel :)

Allemaal bedankt voor de input en ik zal snel een aantal foto's posten!
Pagina: 1