Toon posts:

Beos 5.03

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb net Beos geinstalleerd versie 5.03. Er is alleen probleem tussen Beos en m'n Alcatel speed touch usb modem. Als ik Beos wil opstarten loopt ie na een paar seconden vast. Het lampje van m'n modem staat dan rood te knipperen. Als ik de stekker eruit haal van m'n modem start Beos gewoon op. Kan iemand me vertellen hoe ik Beos kan opstarten met m'n alcatel modem zonder dat ie vastloopt? Is er misschien een software utility voor dit probleem?

Verwijderd

Moved --> NOS

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

sus

is druk :+

Ik denk dat je eens moet gaan zoeken naar nieuwe drivers voor je modem.

Ik kan alleen zo snel geen URL vinden, ff zoeken.

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Probeer de volgende dingen eens:
- in je bios PnP OS op "no" zetten
- in je bios een IRQ aan de USB controller geven
- ik neem aan dat je BeOS vanuit Windows opstart? probeer em dan eens van een bootfloppy op te starten...

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

Topicstarter
Die optie PnP OS kon ik nergens vinden. Je tweede advies heb ik opgevolgd Idefix maar dat hielp niet. En het probleem is nu juist dat als ik BeOS opstart vanuit Windows dat ie dan juist vastloopt zowel met als zonder bootflop. Als ik m'n computer echter opstart en dan de bootflop erin voordat Windows is opgestart dan loopt BeOS niet vast. Maar het lampje blijft rood branden onder USB op m'n modem. En ik kan ook nergens bij BeOS opgeven wat voor modem ik heb. En ik wil wel erg graag internetten met BeOS.

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

USB modems worden niet ondersteund in BeOS 5.03, dus internetten zal niet gaan lukken via die modem...
- wat voor'n bios heb je? (Award/Ami) en welke versie? (4.51/6)
- heb je nog meer usb-apparaten aan je computer hangen die je onder BeOS wil gebruiken?

Als je BeOS vanuit Windows opstart gebruikt hij die floppy nooit, alleen als je reboot gebruikt hij de bootfloppy...

Waarschijnlijk laat Windows de modem/usb-poort in een verkeerde staat achter, waardoor BeOS vast loopt wanneer hij die apparaten probeert te detecteren.
Je kan nu 4 dingen doen:
- De usb-driver van BeOS wissen, waardoor hij geen usb-apparaten probeert te detecteren en dus waarschijnlijk ook niet meer daarop zal vastlopen.
- BeOS voortaan van de bootfloppy af opstarten.
- Een bootmenu maken in je config.sys/autoexec.bat waarmee je BeOS via een kale DOS-omgeving kan opstarten.
- BeOS op z'n eigen partitie installeren, en em via een bootmanager (bv. die van BeOS) opstarten.

Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:24

Blauw

De Schreeuw

USB wordt nog steeds niet ondersteunt met BEOS5, waar zou dat toch blijven? |:(

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Op donderdag 21 juni 2001 19:49 schreef Jozzz het volgende:
USB wordt nog steeds niet ondersteunt met BEOS5, waar zou dat toch blijven? |:(
USB wordt wel ondersteund door BeOS...

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:24

Blauw

De Schreeuw

Op donderdag 21 juni 2001 19:52 schreef Idéfix het volgende:

[..]

USB wordt wel ondersteund door BeOS...
Owja? Ik heb ergens gezien dat dat helemaal niet werd ondersteund. Vanaf welke versie is dat dan? >:)

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Op donderdag 21 juni 2001 19:56 schreef Jozzz het volgende:

[..]

Owja? Ik heb ergens gezien dat dat helemaal niet werd ondersteund. Vanaf welke versie is dat dan? >:)
Volgens mij vanaf 5, maar dat zou ook eerder geweest kunnen zijn. (edit: vanaf 4.5 dus: http://www.benews.com/story/1402)
http://www.be.com/support/guides/beosreadylist_intel.html:
USB Controllers and Peripherals:

- UHCI-based controllers (Intel PIIX4 and Via chipsets)
- All USB keyboards, mice, and hubs
- USB-connected printers and printer adapters (supported printers only; see Printers)

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Op donderdag 21 juni 2001 19:25 schreef Idéfix het volgende:
USB modems worden niet ondersteund in BeOS 5.03, dus internetten zal niet gaan lukken via die modem...
Hmm, het blijkt dus dat ze bezig zijn met een driver voor jouw modem: http://www.benews.com/story/4031
Dan zou ik optie 1 maar achterwege laten... :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

mijn Microsoft Internet Explorer Optical USB draait toch echt niet onder BEOS, dat is best wel wennen, zonder muis met allemaal 'nieuwe' hot keys :(

JayGTeam (213177)

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Op donderdag 21 juni 2001 20:15 schreef AaroN het volgende:
mijn Microsoft Internet Explorer Optical USB draait toch echt niet onder BEOS, dat is best wel wennen, zonder muis met allemaal 'nieuwe' hot keys :(
Da's vreemd, volgens mij zou ie het toch echt moeten doen. Heb je de suggesties in m'n 1e post al geprobeerd?

Pagina: 1