Windows 10: opzetten terminal services sessie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Topicstarter
Ik heb gisteren de laptop van mijn vrouw van Windows 7 naar Windows 10 geupgrade. Iets wat ik me niet gerealiseerd had is dat ze RDP gebruikt om haar PC op het werk te kunnen gebruiken. De eerste stappen via de website werken wel (userId/password/token), maar daarna blijft de sessie in de browser.hangen met de melding "starting terminal services".

Dit werkte onder Windows 7 zonder problemen, dus ik denk dat het probleem te vinden moet zijn in de manier waarop Windows 10 hier nu mee omgaat.

Ik ben zelf absoluuut geen sys admin type, dus ik ben op zoek naar advies over wat ik nu moet gaan bekijken/aanpassen:

- firewall instellingen?
- extra client software (er staat me iets van bij dat we jaren geleden extra software van Juniper moesten installeren)?
- ...?

With the light in our eyes, it's hard to see.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:56
Heb je geen andere RDP connectie die je kunt testen?

Edit:
Ho wacht even hebben we het hier wel over een RDP (mstsc.exe) verbinding?

[ Voor 50% gewijzigd door technorabilia op 10-01-2016 10:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het is moeilijk om op deze manier een idee te hebben waar het mis gaat.

Gebruikt je vrouw Edge als browser nu? Of een andere browser? Vertel ook wat over hoe er normaal ingelogd moet worden. Het is echt koffiedik kijken op deze manier.

Ik weet bij Citrix sessies, vooral met een oudere versie, werkt Edge niet goed. Ik gebruik daarom nog IE11 omdat ik anders niet de Citrix browser plugin kan gebruiken.

De site moet ook in je trusted sites staan omdat vaak anders de Citrix sessie niet goed opstart. De .ica file wordt dan vaak niet automatisch geopend of de site mag de Citrix receiver niet aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou idd ook eerst even kijken of Edge gebruikt wordt. Dat gezeik hebben we hier ook op het werk gehad nadat gebruikers overgingen naar W10.
Vooral het feit dat het icoontje ook zo hetzelfde lijkt als die van IE maakt het nog leuker.. Not...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Topicstarter
Het magische woord was inderdaad Edge. Met IE ging het wel weer soepel. Dank voor de reacties.

With the light in our eyes, it's hard to see.