Ik heb gisteren de laptop van mijn vrouw van Windows 7 naar Windows 10 geupgrade. Iets wat ik me niet gerealiseerd had is dat ze RDP gebruikt om haar PC op het werk te kunnen gebruiken. De eerste stappen via de website werken wel (userId/password/token), maar daarna blijft de sessie in de browser.hangen met de melding "starting terminal services".
Dit werkte onder Windows 7 zonder problemen, dus ik denk dat het probleem te vinden moet zijn in de manier waarop Windows 10 hier nu mee omgaat.
Ik ben zelf absoluuut geen sys admin type, dus ik ben op zoek naar advies over wat ik nu moet gaan bekijken/aanpassen:
- firewall instellingen?
- extra client software (er staat me iets van bij dat we jaren geleden extra software van Juniper moesten installeren)?
- ...?
Dit werkte onder Windows 7 zonder problemen, dus ik denk dat het probleem te vinden moet zijn in de manier waarop Windows 10 hier nu mee omgaat.
Ik ben zelf absoluuut geen sys admin type, dus ik ben op zoek naar advies over wat ik nu moet gaan bekijken/aanpassen:
- firewall instellingen?
- extra client software (er staat me iets van bij dat we jaren geleden extra software van Juniper moesten installeren)?
- ...?
With the light in our eyes, it's hard to see.