Update: Geen K-versie meer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor het spelen van games zoals;
- iRacing, Battlefield serie, Counter-Strike Global Offensive en de nieuwere spellen die uit gaan komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs in gedachte, maar het moet een redelijk bang for bucks systeem zijn. Hecht wel waarde aan de wat "betere" merken. dus als iets wat duurder is, so be it voor een goede reden kan dat.
laten we een bedrag van €1000,00 - 1200,00 ingedachte houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil denk mijn oude Antec Three hunderd kast gebruiken.
http://tweakers.net/price.../antec-three-hundred.html
en ik gebruik mn toetsenbord,muis, geluid , headset en monitor.
- Eventueel kan ik tijdelijk nog mijn huidige vga-kaart gebruiken Asus 670gtx.
- Eventueel kan ik mijn huidige voeding gebruiken? Cooler Master 620W modulair.
- Eventueel kan ik mijn huidige HDD gebruiken? 2TB opslag
- Eventueel heb ik ook nog een 128 840 EVO SSD samsung.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat een basic game pc nodig heeft. tja.. SSD met extra HHD voor opslag, goede vga kaart, vlotte cpu, betrouwbare voeding. Misschien extra CPU-koeling? of voldoet de stock cooler..?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet specifiek merken, maar graag een intel cpu en toch wel een nvidia vga-kaart. Deze omdat ik niet hoger ga gamen als 1080p en wat minder warm wordt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het beestje een aantal jaar meegaat, en misschien over een paar jaar een vga-kaart upgrade heeft voor een extra boost. Wil wel graag de "beste" i5 non-k die er nu is dus de 6600 omdat deze 3.3 ghz base en 3.9 ghz turbo draait t.o.v. de 6400-> 2.7 ghz base en 3.3 ghz turbo.
Ga je overklokken?
Heb de keuze gemaakt om dit niet te gaan doen. Vandaar de non-K versie.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag wil ik dat alle componenten goed met elkaar samen gaan, kwa prijs boeit het niet erg veel. als het maar een goede prijs/prestatie verhouding heeft.
en ik twijfel over de cpu keuze..is de standaard bbg- mainstream pc een goede optie met aanpassing van de vga-kaart 970gtx en de cpu naar een 6600. De max freg. naar 3.9 ghz geeft mij een beter gevoel.
http://tweakers.net/revie...ainstreamgamesysteem.html
Game pc build:
Is het beter om een nieuwe voeding te gebruiken? huidige is al zeker 6 jaar oud.
De kleinere dingen zoals hergebruik van huidige hdd, is dit aan te raden?
Is het slim om het OS en games op de SSD te zetten samen, en de download crap op de andere HDD.?
Vroeger had ik wel 3/4 schijven.. nu is dat niet meer?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor het spelen van games zoals;
- iRacing, Battlefield serie, Counter-Strike Global Offensive en de nieuwere spellen die uit gaan komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vaste prijs in gedachte, maar het moet een redelijk bang for bucks systeem zijn. Hecht wel waarde aan de wat "betere" merken. dus als iets wat duurder is, so be it voor een goede reden kan dat.
laten we een bedrag van €1000,00 - 1200,00 ingedachte houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil denk mijn oude Antec Three hunderd kast gebruiken.
http://tweakers.net/price.../antec-three-hundred.html
en ik gebruik mn toetsenbord,muis, geluid , headset en monitor.
- Eventueel kan ik tijdelijk nog mijn huidige vga-kaart gebruiken Asus 670gtx.
- Eventueel kan ik mijn huidige voeding gebruiken? Cooler Master 620W modulair.
- Eventueel kan ik mijn huidige HDD gebruiken? 2TB opslag
- Eventueel heb ik ook nog een 128 840 EVO SSD samsung.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat een basic game pc nodig heeft. tja.. SSD met extra HHD voor opslag, goede vga kaart, vlotte cpu, betrouwbare voeding. Misschien extra CPU-koeling? of voldoet de stock cooler..?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet specifiek merken, maar graag een intel cpu en toch wel een nvidia vga-kaart. Deze omdat ik niet hoger ga gamen als 1080p en wat minder warm wordt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het beestje een aantal jaar meegaat, en misschien over een paar jaar een vga-kaart upgrade heeft voor een extra boost. Wil wel graag de "beste" i5 non-k die er nu is dus de 6600 omdat deze 3.3 ghz base en 3.9 ghz turbo draait t.o.v. de 6400-> 2.7 ghz base en 3.3 ghz turbo.
Ga je overklokken?
Heb de keuze gemaakt om dit niet te gaan doen. Vandaar de non-K versie.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag wil ik dat alle componenten goed met elkaar samen gaan, kwa prijs boeit het niet erg veel. als het maar een goede prijs/prestatie verhouding heeft.
en ik twijfel over de cpu keuze..is de standaard bbg- mainstream pc een goede optie met aanpassing van de vga-kaart 970gtx en de cpu naar een 6600. De max freg. naar 3.9 ghz geeft mij een beter gevoel.
http://tweakers.net/revie...ainstreamgamesysteem.html
Game pc build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 236,91 | € 236,91 |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 80,95 | € 80,95 |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 363,95 | € 363,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R | € 92,50 | € 92,50 |
1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,50 | € 163,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.100,71 |
Is het beter om een nieuwe voeding te gebruiken? huidige is al zeker 6 jaar oud.
De kleinere dingen zoals hergebruik van huidige hdd, is dit aan te raden?
Is het slim om het OS en games op de SSD te zetten samen, en de download crap op de andere HDD.?
Vroeger had ik wel 3/4 schijven.. nu is dat niet meer?
[ Voor 87% gewijzigd door Nickrsd op 10-01-2016 16:40 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL