Kleine HDD (net als SSD) in desktop plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De titel geeft de vraag aan. Via Google kom ik er niet uit, omdat ik niet weet over wat voor soort HDD het gaat, of hoe dit duidelijk te verwoorden voor Google.

Bij m'n (nieuwe) gamesysteem zijn er twee plaatsen, speciaal voor een SSD. Omdat één van deze in gebruik is, wil ik de andere gebruiken voor opslag (geen SSD). Is het mogelijk daar een soort laptop variant van een HDD te plaatsen, of is dit niet mogelijk? Bestaan er zulke HDD's, én de looks hebben van een SSD?

De reden dat ik zoiets zoek, is omdat de HDD bays uit de kast zijn gehaald, wat de looks ten goede komt. Als het niet anders kan, bouw ik er één in.

Heeft iemand enig advies hierover?

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 00:06
Ja hoor, er zijn 2,5 inch HDD's, deze gaan normaliter standaard in een laptop maar kunnen prima in een SSD bay

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
MrOizo2005 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:52:
Ja hoor, er zijn 2,5 inch HDD's, deze gaan normaliter standaard in een laptop maar kunnen prima in een SSD bay
Ah, top! Een 2,5 inch HDD heb ik dus nodig. Ik ga even kijken in de Pricewatch, bedankt!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176232

SSD's kun je ook veel kleiner krijgen, maar veruit de meeste SSD's zijn van formaat 2,5 inch.
Tsja, ik doe nooit zo moeilijk, met dubbelzijdig plakband kom je een eind, of anders neem je klitteband waarvan beide delen voorzien zijn van een plak-kant. Duck-tape werkt ook prima.
Maar goed, je zult wel een 2,5 inch HDD bedoelen, dat zijn de bekende notebook-HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Anoniem: 176232 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 02:08:
SSD's kun je ook veel kleiner krijgen, maar veruit de meeste SSD's zijn van formaat 2,5 inch.
Tsja, ik doe nooit zo moeilijk, met dubbelzijdig plakband kom je een eind, of anders neem je klitteband waarvan beide delen voorzien zijn van een plak-kant. Duck-tape werkt ook prima.
Maar goed, je zult wel een 2,5 inch HDD bedoelen, dat zijn de bekende notebook-HD's.
Dankje, het gaat erom dat m'n behuizing opzichtig twee sloten bied voor SSD's. Er zit een raam op de zijkant en alles is goed te zien. Vandaar dat ik een sjieke oplossing zoek. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Hou er wel rekening mee dat ze duurder en langzamer zijn dan een normale 3.5" HDD. Ik zou wel voor een 7200RPM model gaan omdat deze wat sneller zijn, als het puur voor opslag van bijvoorbeeld foto/muziek/films is dan is een 2.5" HDD met minder RPM natuurlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176232

Nou ja, je kunt het natuurlijk ook gewoon meten.
2,5 inch is 2.5x2.54cm = 6,35 cm.
Pagina: 1