Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech M310 en dubbelklik op middelste knop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Ik had al een Logitech MK520 draadloze desktopset in gebruik op kantoor met mijn werknotebook. Omdat ik steeds vaker thuis ging werken, heb ik er een 2e MK520 set bijgekocht voor thuis om te gebruiken met diezelfde werknotebook. Allebei die sets hebben de Logitech M310 muis. Het probleem is dat ik bij de nieuwe M310 muis niet de dubbelklikfunctie kan kiezen om toe te wijzen aan de middelste (scrollwiel) knop. Bij de oude M310 is dat wel mogelijk....vreemd.

SetPoint Control Center v6.32.7
Setpoint driver v5.33.14

Is er een manier zodat ik toch de dubbelklik beschikbaar krijg voor de middelste knop op de nieuwe M310 muis?
(ik kan helaas geen software instaleren op mijn werknotebook, bedrijfsbeleid)

Ik kan echter wèl aanpassingen aanbrengen in de user.xml file die in de map c:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Logitech\SetPoint\ staat.

Ik heb ontdekt dat voor de oude M310 muis dit deel in user.xml verantwoordelijk is voor de middelste knop:

<Button Number="3" Name="3">
<Param IconLoc="" Type=""/>
<Trigger Class="ButtonPress">
<Param Button="3" EventType="100663297" FirstRepeatDelay="0" RepeatDelay="0" Silent="0" Type="0"/>
<TriggerState Name="ButtonDownUp" HandlerSet="DoubleClick">
<Handler Class="MouseButton">
<Param ButtonName="DoubleClick"/>
</Handler>
</TriggerState>
</Trigger>
</Button>
</Buttons>

En dat dit deel verantwoordelijk is voor de middelste knop van de nieuwe M310 muis (tijdelijk even Paste toegewezen, omdat doubleclick niet kon).

<Param IconLoc="" Type=""/>
<Trigger Class="ButtonPress">
<Param Button="3" EventType="16777216" FirstRepeatDelay="0" RepeatDelay="0" Silent="0" Type="0"/>
<TriggerState Name="ButtonDownUp" HandlerSet="Paste">
<Handler Class="KeyStroke">
<Param KeyName="^v"/>
</Handler>
</TriggerState>
</Trigger>
</Button>

Ik heb geprobeerd om het deel van de middelste knop van de oude M310 naar het deel in de nieuwe M310 en tevens EventType="100663297" gewijzigd naar EventType="16777216", maar dat werkte niet.

Is er een manier om dit wel werkend te krijgen, bij voorkeur door aanpassing in de user.xml??

Afbeeldingslocatie: http://vanexel.com/imageswatches/M310%20oud%20en%20nieuw%20verschillende%20opties.jpg

Samsung S23 Ultra 256GB

Alle reacties

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Allereerst onder taakselectie 'middelste knop' toch selecteren?

NRG

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:58:
Allereerst onder taakselectie 'middelste knop' toch selecteren?
Dat is dus juist het probleem: bij de nieuwe M310 is die optie er nou net niet, zie plaatje hierboven. Terwijl die optie er bij de oude wel is....

Samsung S23 Ultra 256GB

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

wvexeltweakers schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:23:
[...]

Dat is dus juist het probleem: bij de nieuwe M310 is die optie er nou net niet, zie plaatje hierboven. Terwijl die optie er bij de oude wel is....
Niet selectieknop, maar taakselectie. Rechterkolom dacht ik

NRG

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:31:
[...]

Niet selectieknop, maar taakselectie. Rechterkolom dacht ik
Op deplaatjes is Taakselectie al gekozen. En dan kun je niet kiezen voor dubbelklikken bij de nieuwe M310, die optie is er wel bij de oude M310, zie de plaatjes hierboven.

Samsung S23 Ultra 256GB

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ok, misverstand. Ik heb er zelf ook weleens mee 'gevochten' om setpoint juist te krijgen met een middelste knop. Misschien een oudere setpoint versie gebruiken? http://support.logitech.c...etpoint#previous-versions

NRG

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:33:
Ok, misverstand. Ik heb er zelf ook weleens mee 'gevochten' om setpoint juist te krijgen met een middelste knop. Misschien een oudere setpoint versie gebruiken? http://support.logitech.c...etpoint#previous-versions
Zoals gezegd: het is een werknotebook, en daarop heb ik zelf niet de rechten om een programma of driver te installeren, helaas. Anders zou UberOptions nog een optie zijn geweest.

Ik begrijp vanuit de Logitech fora dat Logitech kennelijk de M310 modellen stilzwijgend heeft aangepast naar de M310t modellen. En die hebben allemaal hetzelfde euvel: de optie om dubbelklikken toe te wijzen aan de middelste knop is er gewoon niet. Ik weet niet welke halve zool zoiets bedenkt bij Logitech, maar dit is wat mij betreft een misser van de bovenste plank! Van vrienden en collega's begrijp ik dat er veel zijn die de middelste knop als dubbelklikker gebruiken. Logitech weet het kennelijk beter.... :+

Samsung S23 Ultra 256GB

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:50

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Is er alleen een restrictie op installeren van software of ook op het opstarten van onbekende executables? Anders zou je met Autohotkey het kunnen omzeilen met een scriptje:
MButton::Send {LButton 2}.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Nextron schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:55:
Is er alleen een restrictie op installeren van software of ook op het opstarten van onbekende executables? Anders zou je met Autohotkey het kunnen omzeilen met een scriptje:
MButton::Send {LButton 2}.
Volgens mij kunnen onbekende executables ook niet.
Kun je aangeven of ik die opdracht in de user.xml kan zetten, of hoe ik die kan gebruiken?
Wat doet die?

Op zich vind ik het een vreemd probleem....het is naar mijn idee meer een software probleem. Als je op de middelste knop drukt, geeft die een signaal aan de software dat functie x uitgevoerd moet worden. Dan zou ik denken dat bij aanpassing van de user.xml dit op een of andere manier mogelijk moet zijn....of snap ik het niet?

[ Voor 31% gewijzigd door wvexeltweakers op 11-01-2016 20:40 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:50

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Die scriptregel is voor een ander programma en niet voor Setpoint.
Dus je hebt dit deel vervangen:
?
Ik zou de EventType orgineel laten en zorgen dat Setpoint is afgesloten wanneer je de wijziging maakt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Nextron schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:55:
Die scriptregel is voor een ander programma en niet voor Setpoint.
Dus je hebt dit deel vervangen:
?
Ik zou de EventType orgineel laten en zorgen dat Setpoint is afgesloten wanneer je de wijziging maakt.
Ga ik proberen.
Onvoorstelbaar dat Logitech zoiets doms invoert, niet?
Veel collega's gebruiken ook de middelste knop als dubbelklik, dus wat ik wil is niet echt uitzonderlijk.

Samsung S23 Ultra 256GB

Pagina: 1