foutmelding bij opstarten: kan module niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweettochswa
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-06-2020
Dames en heren

Ik heb Windows vandaag eens opnieuw geïnstalleerd. lang verhaal kort: ik heb wat software geïnstalleerd (en gederinstalleerd) waardoor ik nu (denk ik) een foutmelding krijg bij het opstarten van Windows:

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van c:\users\(gebruikersnaam)\appdata\local\rushform\{lang nummer]\rugyed.dll

kan de opgegeven module niet vinden.

het programma die dit veroorzaak heeft heb ik dus gedeinstalleerd maar deze foutmelding blijft naar voren komen

bij msconfig - opstarten kan ik niks raars vinden
via ccleaner kan ik bij opstarten ook niks raars vinden

de map rushform bestaat ook niet in \local\ dus logisch dat deze foutmelding naar voren komt

het runnen van malwarebytes heeft geen resultaat geboden

heeft iemand van jullie een idee wat ik zou kunnen proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Draai eens hitman pro in veilige modus. Hoe ben je aan rushform gekomen dan, warez..?

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
kijken binnen taakplanner heeft ook soms zin. En anders eens een kijkje nemen met hijackthis (weet het oud programma)

Of op het bestandnaam in het register zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakMaster op 09-01-2016 23:44 ]

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

rushform-->schopje naar B&V

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweettochswa
ik ben eraan gekomen door remove WAT te draaien en allemaal rare dingen mee te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweettochswa
met hijackthis heb ik niks kunnen vinden.
met hitman pro heb ik wel wat dingetjes gevonden maar niks wat het probleem heeft opgelost

nog andere ideeen toevallig? Er is toch wel een manier om het zoeken naar dit bestand bij het opstarten van de pc te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweettochswa
ow en ik kan het bestand ook niet vinden via regedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Nou, begin de procedure dan maar weer opnieuw. En nu zonder remove WAT.

En je kan je posts wijzigen en aanvullen ipv elke keer opnieuw een post maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

GerardVanAfoort schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:40:
En je kan je posts wijzigen en aanvullen ipv elke keer opnieuw een post maken :)
Het is inderdaad niet de bedoeling om binnen 24 uur een nieuwe post te plaatsen als je zelf de laatste bent. Dan kan de laatste post worden aangevuld.

Kan je veel concreter zijn in de situatie? "Wat dingetjes gevonden" zegt niets over wat er nu echt aan de hand is.

Ik zou verwachten dat een andere applicatie de DLL aanroept. Maar dan moeten we dus weten welke applicaties en services er starten - en welke ervan je verdacht, natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweettochswa
Excuses, ik heb niet veel ervaring met forums.
Logisch dat er iets zou moeten draaien wat deze .dll zou aanroepen, maar ik heb geen idee welk programma dit is.

bij msconfig - opstarten staat alleen:
realtek hd audio
razer synapse
nvidia experience
nvidia backend
killer network manager (lan driver ding)
inter usb 3.0 monitor
avast
adobe
delayed launcher van intel coperation (rapid store hdd ding)

ook via appwiz staat er echt niks tussen wat ik niet vertrouw.

edit:

ik weet dat rushform met een programma: "cinemaplus" te maken heeft.
deze heb ik al verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door jeweettochswa op 10-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Zet eens de auto sandbox functie in Avast uit en draai een keer malwarebytes anti rootkit, eventueel ook in veilige modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Aangezien het toch een verse installatie is en je zo te lezen niet vertrouwd bent met alle ins en outs van Windows: weggooien en opnieuw beginnen met gegarandeerd schone installatiemedia.

Je hebt jezelf geinfecteerd met malware en er is geen gegarandeerde methode dat je deze installatie nog schoon krijgt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:27
Geinig al die magische antimalwaretools, maar je zou ook even kunnen zoeken in je register op 'rugyed.dll' of 'rushform'. Goede kans dat je dan een entry vindt.

Die zou HijackThis ook wel moeten vinden lijkt me, maar je hebt de logfile niet met ons gedeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweettochswa
Thralas schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:25:
Geinig al die magische antimalwaretools, maar je zou ook even kunnen zoeken in je register op 'rugyed.dll' of 'rushform'. Goede kans dat je dan een entry vindt.

Die zou HijackThis ook wel moeten vinden lijkt me, maar je hebt de logfile niet met ons gedeeld...
Ja, ik had al wel gezocht naar "rushform" , "rugyed.dll" en "rugyed", maar nog niet naar "rush form". Toen vond ik wel een entry, deze map heb ik verwijderd waardoor de foutmelding niet meer naar voren komt.

Dank u allen voor uw hulp :)
Pagina: 1