Internet snelheid vergelijken met naast gelegen panden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724481

Topicstarter
Ik zit in een industrie gebied en heb mijn kpn abonnement verhuisd van mijn oude adres naar dit nieuwe.
Nu kan ik hier geen HD tv ontvangen omdat ik maar 5 mb internet snelheid heb.
De panden links en rechts van mij krijgen 9 en andere 10 mb binnen, volgens kpn moet je minimaal 8 mb hebben voor HD te kunnen kijken.
Medewerker van kpn probeert mij te overtuigen dat mijn lagere snelheid komt doordat de kabel in de straat naar mijn pand waarschijnlijk iets langer is.
Ik vind het moeilijk te geloven dit verhaal.
Iemand een idee??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 21:41
De lengte van de kabel naar je huis heeft zeker met de snelheid te maken, maar als je buren 9 en 10 Mbit krijgen en jij maar 5 dan zal er waarschijnlijk bij jou iets fout gaan denk ik, 1 van de buren moet immers een langere kabel dan jijzelf hebben.
Is de modem binnenshuis met een zo kort mogelijke kabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

doe de postcode check en weet meer ;)

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 15:34
marti-n schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:53:
De lengte van de kabel naar je huis heeft zeker met de snelheid te maken, maar als je buren 9 en 10 Mbit krijgen en jij maar 5 dan zal er waarschijnlijk bij jou iets fout gaan denk ik, 1 van de buren moet immers een langere kabel dan jijzelf hebben.
Is de modem binnenshuis met een zo kort mogelijke kabel aangesloten?
Ik verwacht dat je naaste buren ook klant zijn bij KPN en daardoor de postcode check veel beter weet welke snelheid te halen valt.
Omdat jij nog heen of nog niet zo lang klant bent is jouw postcode check nog een schatting op basis van afstand.

Sluit die modem maar eens aan en wacht een poosje, de postcode check veranderd dan wel.

Let er wel op dat je dan amper bandbreedte over hebt voor internet als je IPTV kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Postcode check gedaan.
Ik heb het modem al verplaatst naar de meterkast waar het signaal binnen komt dit maakt geen verschil.
Mijn meterkast en die van mijn linker buur zitten naast elkaar gescheiden door een muur en hij krijgt 9 mb binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn kpn interactief werkt niet hij slaat de HD zenders over en geeft aan om mij te abonneren op die dienst terwijl ik dat contract heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176232

Je zegt: industrie gebied. Je hebt het over naastgelegen panden. Zijn dat zakelijke panden die ook een zakelijke aansluiting hebben? Dat is vaak SDSL i.p.v. ADSL, tegen andere prijzen en met andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 07:57
Ook wil het niet zeggen dat een naastgelegen pand gewoon ook soortgelijk kabeltjes zijn.
Mischien hebben ze in jouw geval een koperdraad-paartje gebruikt dat effectief een stuk langer pad neemt (vb geen ander meer vrij, andere paartjes nog slechter van kwaliteit etc) en alhoewel het dan lijkt alsof je vlak naast je buur zit, toch heb je X meters meer tot de KPN-apparatuur...en met die meters spelen nu in je nadeel...

Kunnen ze geen signaalmeting-cijfers geven ? (en daarmee weet je ook de afstand)
Of kan je niets op je modem zien ? Zaken als "training marging" "power levels" "upstream/downstream delay"

[ Voor 9% gewijzigd door jvanhambelgium op 10-01-2016 09:27 ]

Pagina: 1