Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 00:30
Ik zoek een buget Android telefoon voor mij dochter

Wat is je budget?
Maximaal € 200,= eigen zakgeld ;)

Zij wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De gebruikelijke social media te benaderen en vooral wat nette foto's te maken. Een spelletje op zijn tijd, maar geen hoofdzaak.

Wat heb je zelf al gevonden?
Dochter is erg tevreden over mijn Oneplus One (net als ik). Formaat, snelheid, foto's: prima.
Haar budget is wat beperkter, dus ben ik eigenlijk weer op zoek naar een Chinees, maar dan goedkoper. Daarbij stuitte ik op de binnenkort te verschijnen Ulefone Power. De naam duidt op de vette accu en een geclaimd laag verbruik, dus lange accuduur. Zie specs.

Welke vragen heb je hier nog over?
Er zijn talloze chinezen (bomen, bos). Ik vind die Ulefone nette specs hebben in relatie tot de prijs, maar ik ken de fabrikant niet. Is dat wat? Bouwkwaliteit? Hoe zit het met updates? Oneplus claimt 2 jaar, Ulefone kondigt in elk geval Android 6.0 aan. Wat zijn ervaringen uit het verleden met deze jongens?
Is er een beter alternatief onder de € 200,=?

[ Voor 11% gewijzigd door Marcva op 10-01-2016 08:41 . Reden: format instructies verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-06-2024
wilt ze een groot scherm? Als dat zo is zou ik eens naar Xiaomi Redmi Note 3 kijken. Als ze wat kleiner wilt, 12 januari word de niet-note versie uitgebracht. Beiden een grote accu en goede specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Laatst online: 30-01-2022
Ulefone heeft in het begin wat problemen gehad oa met een vorige schermfabrikant. De huidige telefoons zijn prima. Ulefone ondersteunt ook de meest belangrijke 4G band 20 (800mhz). Dat is vooral in buitengebied onmisbaar als je 4G wil gebruiken. Ook heeft de Power nu een driekleuren notificatie-led.
Wat me erg bevalt van Ulefone is de communicatie. Men blogt en via facebook en mail worden mailtjes vlot beantwoord.
Ik heb zelf ook de Power besteld, is verder nog weinig over te vinden.
Mijn ervaring met de be touch 2 (inc. laatste update): geluid is niet best. Verder prima telefoon, erg snel, goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik zou Ulefone lekker links laten liggen. Xiaomi is in die prijsklasse een veel betere keuze.
OnePlus One heeft het formaat van de Xiaomi Note 2 en Note 3. Beiden prima keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
hoezo ulefphone links laten liggen? Accu daargelaten zijn de specs bijna gelijk. Op welke vlakken verkies je xiaomi boven ulefone? (zit er zelf aan te denken de ulefone power te halen ipv de redmi note 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 16:42
Ulefone power ziet er leuk uit maar moeilijk nu te zeggen of het ook echt wat is.

Ik heb hier een Ulefone Be Touch 3, werkt prima voelt degelijk gemaakt en ze hebben een versie rom gemaakt met minimale apps erin. Encryptie ondersteunen ze voor dit toestel niet dus mocht het van belang zijn zou ik even wachtten tot er iemand is die kan bevestigen dat het werkt voor de Power.

Wanneer de power minimaal net zo goed is als de Be Touch 3 is het zeker de moeite waard deze te nemen.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 12:07
Ik zou zeker goed afwachten totdat er echt goede reviews zijn, niet van die reviews van webshops die alleen maar willen verkopen. Bij de kleinere, jongere merken is het altijd een beetje afwachten wat het gaat worden.

Waar je rekening mee moet houden is dat er wellicht minder support voor beschikbaar is. Een merk als Xiaomi heeft een grote community en veel gebruikers, ook hier op het forum, waardoor er veel kennis beschikbaar is. Sommige merken willen ook nog weleens weinig updates uitbrengen, waardoor je met bugs blijft zitten. Ik weet niet hoe Ulefone is op dit gebied.

De Redmi note 3 is denk ik een goed alternatief met groot scherm, op 5 inch heb je een Redmi 3 al vanaf 130 dollar. Van de Redmi Note 3 komt er ook een pro versie uit met snapdragon 650, waarschijnlijk voor een zelfde prijs als de Ulefone.

Andere alternatieven, de Meizu M2 mini (5") voor 100 euro, Meizu M2 Note (5,5") 125 euro.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingubud
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-06 17:47
Ik heb de Ulefone Power besteld, omdat ik gewoon benieuwd ben naar een 5.5". De specs spraken mij ook wel aan, vooral de mega-accu. Verder heb ik gelet op de 4G ondersteuning op de 800 MHz band (want ik heb KPN). Die Xiaomi's hebben juist geen ondersteuning voor 800 MHz (B20 band), dus met KPN loop je wellicht tegen beperkingen aan in het bereik. Verder wacht ik af wanneer hij komt, en hoop dat het chinese nieuwjaar niet voor teveel vertraging zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 12:07
Met een beetje geluk nog net verzonden voor nieuwjaar. Laat maar weten hoe hij bevalt als hij er is.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeheGOD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10-2023
Sorry dat ik even een oud(er) topic weer wat leven in blaas, maar ik had graag geweten hoe de Ulefone Power bevalt. Ikzelf ben ook op zoek naar een telefoon in dezelfde prijsklasse, en ben nog aan het twijfelen tussen de Ulefone Power en de Xiaomi Mi 4c, waarvan de laatste voor ongeveer 190 euro te koop is op banggood (mits coupon).
Misschien vinden sommigen dit een beetje een rare vergelijking, maar de giga batterij in de Ulefone samen met de 800MHz band spreken mij enorm aan. Daartegenover staat dan weer een betere SoC en enkele andere betere specs.

Dus ik richt me graag tot de tweakers die een Ulefone Power gekocht hebben: wat vinden jullie er nu van? Wat kan je zeggen over de accuduur? over de GPS (een goede GPS is toch wel een must tegenwoordig)? En wat over de snelheid?
Ik ben niet op zoek naar een vergelijking met een samsung S7 of iphone 6s, maar eerder gewoon hoe de telefoon is in dagelijkse omgang..
Gerard4 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:47:
...
Ik heb zelf ook de Power besteld, is verder nog weinig over te vinden.
...
kingubud schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:46:
Ik heb de Ulefone Power besteld, omdat ik gewoon benieuwd ben naar een 5.5". De specs spraken mij ook wel aan, vooral de mega-accu. ...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingubud
Hallo allen,

Ik ben geen professionele reviewer, maar hier zijn mijn ervaringen met de Ulefone Power (wit).
Besteld: 31-01-2016 bij Banggood
Geleverd: 25-2-2016

Na 3,5 week wachten kon ik de Power eindelijk uitpakken. Aanvankelijk had ik een paar dagen heen en weer gemail omdat de darkblue niet op voorraad was. Ik nam toen maar genoegen met de witte. Wel jammer, maar wit ziet er ook mooi uit blijkt nu.

Hij was goed ingepakt, en het vierkante doosje is onbeschadigd aangekomen. De inhoud was ook compleet: Ulefone Power smartphone, transparante flexibele backcover, screenprotector, pinnetje, EU-oplader en microUSB kabel, in-earphones, OTG kabel. Ze hebben reeds een screenprotector aangebracht. Je hoeft alleen nog maar het bovenlaagje eraf te trekken. Maar goed ook, want het lukt mij zelf nooit om een screenprotector goed recht erop te plakken zonder luchtbellen.

De grootte van 5,5 inch valt eigenlijk wel mee, ik was eerst wat bang dat het te groot zou zijn, maar hij ligt goed in de hand, voelt niet te zwaar aan. De vingerafdrukscanner op de achterkant werkt snel en is goed bereikbaar met de wijsvinger. De power- en volumebuttons zijn prettig indrukbaar, dat vond ik een pluspunt. Ik heb stuggere knoppen ervaren. In het midden zit nog een knopje, en die activeert de camera. De accu was nog steeds bijna vol, en ik moet nog ervaren hoelang die meegaat.

Het touchscreen is mooi scherp (1080x1920, 400 dpi) en reageert goed op de vingerbewegingen.
De standaard startpagina (U-launcher) en goudkleurige achtergrond bevielen me wel, maar de U-launcher lijkt alleen maar schermen voor tonen van alle apps te hebben. De knop voor ‘alle apps’ ontbreekt namelijk. Ik heb mijn eigen launcher (Nova) er maar weer op gezet, daarmee kun je pagina’s maken naar eigen voorkeur.

Het inbouwen van een micro simkaart en een micro SD kaart ging makkelijk en snel met behulp van het pinnetje. En warempel, ik kon daarna ook nog bellen met de Power, en internetten op 4G snelheid (KPN). Prettig dat dat allemaal goed gaat. Het eigen telefoongeheugen laat nog maar 12,23 GB over, dus de SD kaart is geen overbodige luxe, die geeft mij 64 GB extra ruimte. Ik kon meteen een kleine Android update installeren voor versie 5.1. Volgens de berichten zal een update naar 6.0 binnenkort plaatsvinden.

Inmiddels heb ik hem drie weken lang op vakantie naar Amerika meegenomen, voor het navigeren in de auto, voor WiFi in de hotels, en foto’s maken natuurlijk.

Navigatie: de GPS heeft foutloos gewerkt met navigatie apps zoals Sygic en Maps.me, reuze tevreden over.

Wifi: gelukkig had ik de Ulefone Power mee, want mijn andere smartphone die ik aanvankelijk wilde gebruiken (Doogee F3 Pro) had grote moeite om te connecten met het Wifi signaal in veel hotels. De Ulefone echter niet, die pikte het probleemloos op, en ook nog andere hotspots die de Doogee niet zag. Chapeau voor de sterke Wifi adapter!

Camera: hij maakt overdag haarscherpe beelden, en zoals bij vele andere smartphones valt het in het donker wat tegen. Wat mij erg beviel was het extra knopje aan de zijkant. Dat stelt je in staat om met één hand foto’s te maken. Erg handig!

Accu: ik heb veel dagen gehad met intensief gebruik (navigeren, fotograferen, surfen) waarbij de accu aan het eind van de dag niet onder de 50% is gekomen. Waanzinnig dus!

Kortom, ik ben reuze tevreden met mijn nieuwe aanwinst. Ik vind het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Laatst online: 30-01-2022
Mijn ervaring is gelijk aan die van kingubud. U-launcher ziet er gelikt uit alleen op de eoa manier vond ik het niet handig werken.
Verder erg tevreden al duurt de update naar marsmallow wel wat langer dan verwacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Gerard4 op 09-04-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 15:01
Gerard4 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:46:
Mijn ervaring is gelijk aan die van kingubud. U-launcher ziet er gelikt uit alleen op de eoa manier vond ik het niet handig werken.
Verder erg tevreden al duurt de update naar marsmallow wel wat langer dan verwacht.
Jullie waren samen op vakantie? :+

Ik ben wel benieuwd naar eventuele vergelijkingen met andere toestellen in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mika74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07-2024
Via Banggood besteld de ulefone power?
Via ch warehouse of uk?

*knip*
Dat is dus nadrukkelijk niet de bedoeling.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingubud
Sinds de laatste update van de Power is naar mijn gevoel de vingerafdrukscanner minder gaan presteren, ik heb veel mislukte pogingen. Ik heb de functie maar gedeactiveerd. Over het algemeen ben ik nog zeer tevreden over de algehele werking, maar 5,5 inch is in de praktijk toch minder handzaam (te groot voor broekzak of borstzak).

Inmiddels kun je de Power flashen naar Marshmallow, maar ik ga er nog even over nadenken.
Pagina: 1