Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

15" Lichte, krachtige laptop. Onbestaande?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Qua performance, ik ga programmeren, virtualiseren en "hevig multitasken". Integrated graphics zijn voldoende voor me. Ik studeer toegepaste informatica, batterijduur is zeker een factor.

Wat is je budget?
Liever niet boven de €2000, maar als ik er echt een goede vind wil ik tot €2500 betalen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Van kot naar school, naar huis, ... Ik ben veel onderweg en loop veel rond met mijn laptop.

Aanvullende informatie
Display:
Hier heb ik de meeste grillen over.
Eerlijk, ik wil absoluut GEEN resolutie boven 1920x1080. Hogere resoluties gaan ten kosten van scaling. Ja, 't is mooi, maar niet praktisch.
Ik hecht veel waarde aan anti-glare IPS, en totaal geen aan touch-functionaliteit.
Perfect formaat is 15". 13" is te klein voor school, 17" is te lomp en te zwaar. 14" kan er mee door.

Opslag:
Liefst 512GB aan SSD-opslag, kleinere schijven of een combo met harde schijf mogen ook, zo lang ik deze kan vervangen door een SSD. PCI-e is een mooi pluspunt.

Geheugen: 12-16GB

CPU: liefst een Skylake, aangezien dit voordelig is voor batterij, maar ik ben tevreden met ouder. Moet bovenstaande taken aankunnen.

Nice to haves: numeriek klavier, azerty indeling (niet vereist).

Ervaring:
Ik heb net 5 maanden een ASUS N55JX gebruikt, prachtig scherm, goede performance, ...
Batterijduur was minder en hij was verdomd zwaar (2,7kg).
Momenteel gebruik ik een Macbook Pro 15" met Integrated graphics. Ja, mooi scherm, geweldige build quality, vloeiend in gebruik, blabla. Er is een serieus gebrek aan software, en ik ga niet voor alles een virtuele machine opstarten. De resolutie is hindert bij web scaling en eerlijk, €2500 voor deze specs is me iets te veel. (ik retourneer deze maandag)
De Dell XPS 15 heeft geen full HD configuratie die krachtig genoeg is.

In de pricewatch heb ik geen laptops gevonden die in aanmerking komen. Deze post in de hoop dat dergelijke laptop bestaat.
De belangrijkste factoren zijn zoals je al gelezen hebt het gewicht en de display.

Zoals je merkt, het dilemma is dit: mijn portefeuille is klaar voor de (volgens mij) perfecte laptop, maar de markt biedt er geen aan. Suggesties zijn welkom, ik wil altijd compromitteren.

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Net als jou zit ik ook al een tijd te wachten op een snelle en dunne 15" laptop met 1080p scherm. Ik hoop nog steeds dat Dell binnenkort met meer configuraties komt van de nieuwe XPS 15. Voor nu is de enigste noemenswaardige concurent de MSI GS-60. Zodra je de backlight anders configureert/uitzet blijft er van het 'gamer uiterlijk' niets over. In kan zelf alleen nog nergens vinden hoe lang de 60 Wh batterij mee gaat.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat is in jouw ogen licht? <3kg? <2kg? <1kg?
Wat is krachtig? Hoeveel cores? Wel of geen HT? Minimale klokfrequentie?
Ben je bereid zelf te upgraden? Er zijn namelijk zal quad-core full-HD laptops waar je prima zelf de HD of ODD kan vervangen door een SSD, en het RAM kan upgraden.

Kijk in elk geval eens bij de Dell zakelijke laptops, zit mooi spul tussen.

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan altijd eens kijken naar Lenovo Thinkpads.
Die kan je naar wens configureren.

Ik zou zeker eens kijken naar de T-serie of de W-serie.

http://shop.lenovo.com/be/nl/laptops/thinkpad/

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

http://www.dell.com/nl/be...ecision-m5510-workstation

Lichtgewichte en dunne laptop, je kan alle opties zelf configureren. Veel plezier ermee!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Cwookie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:29:
Net als jou zit ik ook al een tijd te wachten op een snelle en dunne 15" laptop met 1080p scherm. Ik hoop nog steeds dat Dell binnenkort met meer configuraties komt van de nieuwe XPS 15. Voor nu is de enigste noemenswaardige concurent de MSI GS-60. Zodra je de backlight anders configureert/uitzet blijft er van het 'gamer uiterlijk' niets over. In kan zelf alleen nog nergens vinden hoe lang de 60 Wh batterij mee gaat.
Ik denk niet zo lang, volgens sommige bronnen zou de GS60 5-6u meegaan bij licht office werk, mijn WS60 (nieuwe generatie, wel met 4K,xeon en quadro) gaat amper 2u mee met enkel wat browsen :p

Form follows whatever the f*ck I want

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-11 04:56
Wat betreft de MSI GS60: Ik heb exact deze laptop nu een week of 3 in bezit. Gaat zo'n 3 ~ 4u mee bij licht gebruik.

Andere optie was de Dell XPS15 (9550) die nog een stuk lichter en iets kleiner is. Ok minder krachtig maar de batterij gaat langer mee.

Vanawege levertijd is dat m niet geworden voor mij (en ik miste een aantal aansluitingen die ik voor werk nodig heb, waaronder een fysieke LAN aansluiting).

Met jouw wensen zou ik eerder voor de XPS kiezen als de levertijden nu beter zijn. Beter scherm, stuk draagbaarder en betere accuduur.
Bovendien makkelijker te upgraden (in de MSI moet het complete moederboard eruit om de grote HDD te vervangen)

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
Je zou (zoals ook hier boven voorgesteld) voor de XPS 15 kunnen gaan, maar dan zou ik het in VS bestellen.

de volgende versie is nl is bij Dell VS te bestellen:

1080p non touch scherm,
I7 6700
16 GB ram
512 PCIe SSD (en dus krijg je meteen ook de grotere accu mee, de 84 WHr 6-Cell)

zo heb je dus alle pro's: krachtigste CPU, max RAM, max ssd en sinds er geen touch screen opzit gaat je accu lekker lang mee.

en dat voor 1779 euro (1659 euro). dat is uiteraard zonder BTW en invoerrechten. Dat (btw a 363 euro en invoerrechten (a 70 euro) erbij gerekend kom je uit op 2105 euro, en dan komt nog eens de verzend kosten bij. Zal vast niet meer dan 40-50 USD zijn.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-n150rd-gtx-960m

of

https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-p650ra-gtx-965m

Beide hebben een Full HD scherm, i7 skylake 6700HQ (Bij de eerste moet je deze nog wel even selecteren)

De eerste heeft 2 geheugen sloten, de tweede heeft er 4 (Dus je kan er 32GB RAM in kwijt)
Beide beschikken ze over een PCIe 3.0 x4 M.2 slot, dus je kan er een SM951 en/of 950 pro in kwijt en daarnaast kan je er volgens nog 2x een hardeschijf(Of 2 gewone SSD's) van 7mm in kwijt of één van 9,5mm.

Beide wegen ze 2,5KG, echter vind ik persoonlijk het gewicht behoorlijk goed te doen, het verschil is echter maar 200 gram met je oude asus, dus waarschijnlijk zullen ze hierop afvallen voor jou.

Houd er wel rekening mee dat performance altijd ten koste gaat van gewicht, meer performance = meer koeling = meer gewicht.

Overigens de XPS 15 met 16GB ram een i7, 512GB PCIe SSD en Full HD scherm: http://www.dell.com/us/p/...ides=dncwx1630h:11~10P64E

[ Voor 8% gewijzigd door Azerion op 11-01-2016 14:01 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sowieso voor een BTO gaan.
https://www.bto.eu/alle-l...15.6-inch-%2838cm%29.html
Kan je alles zelf samenstellen :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-11 04:56
Weegt wel een kilo meer en is 2x zo dik (ik spreek uit ervaring)

Wel veel bang for buck

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Ik werk momenteel op een Thinkpad W540.

1920x1080 scherm, 15", 8 gig ram, 512GB ssd, STEVIG gebouwd, goed toetsenbord. Wel een nVidia Quadro K2100M er in, maar dat heeft volgens mij niet echt impact op de accuduur. Met de extended accu haal ik zo'n negen uur met simpel browse/office werk, krachtpatseren (code compileren voornamelijk) doet hij alleen op de adapter, en dat gaat betrekkelijk vlot met een I7 4800MQ.

Geen idee wat hij kost, en het is geen ultrabook qua gewicht, maar ik vind hem handzamer dan de Asus n56VZ die ik thuis gebruik.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Op CES 2016 zijn de nieuwe Lenovo X1 Carbon en Lenovo X1 Yoga voorgesteld, misschien wacht ik tot in februari voor de 16GB RAM varianten daarvan.
TommyboyNL schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:09:
Wat is in jouw ogen licht? <3kg? <2kg? <1kg?
Wat is krachtig? Hoeveel cores? Wel of geen HT? Minimale klokfrequentie?
Ben je bereid zelf te upgraden? Er zijn namelijk zal quad-core full-HD laptops waar je prima zelf de HD of ODD kan vervangen door een SSD, en het RAM kan upgraden.

Kijk in elk geval eens bij de Dell zakelijke laptops, zit mooi spul tussen.
Wat is licht? 2.1kg en eronder. Zwaardere laptops ben ik ondertussen echt beu.
4 cores met hyperthreading is inmiddels geen overbodige luxe meer denk ik?
Upgraden? Natuurlijk, zo lang deze upgrades binnen budget blijven.

Men kijkt bij Dell vaak bij de prijzen onder bedrijfskorting. De Precision 5510 zoals hierboven ergens gelinkt kost €3200 door er een i7, 16GB RAM en een 512SSD in te steken.

De XPS 15 importeren is naar mijn weten geen optie. Dell verzendt niet naar België vanaf de Amerikaanse webshop. In het XPS forum zijn er meer dan genoeg mensen die in dezelfde boot zitten als ik, we zoeken een full HD XPS 15 met een i7 en 16GB RAM. Niet beschikbaar in Europa tot nu toe.

Huidige Lenovo laptops zijn inderdaad aantrekkelijk, maar ik wacht dan nog liever een maand op de Skylake refresh.
Azerion schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:57:
https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-n150rd-gtx-960m

of

https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-p650ra-gtx-965m

Beide hebben een Full HD scherm, i7 skylake 6700HQ (Bij de eerste moet je deze nog wel even selecteren)

De eerste heeft 2 geheugen sloten, de tweede heeft er 4 (Dus je kan er 32GB RAM in kwijt)
Beide beschikken ze over een PCIe 3.0 x4 M.2 slot, dus je kan er een SM951 en/of 950 pro in kwijt en daarnaast kan je er volgens nog 2x een hardeschijf(Of 2 gewone SSD's) van 7mm in kwijt of één van 9,5mm.

Beide wegen ze 2,5KG, echter vind ik persoonlijk het gewicht behoorlijk goed te doen, het verschil is echter maar 200 gram met je oude asus, dus waarschijnlijk zullen ze hierop afvallen voor jou.

Houd er wel rekening mee dat performance altijd ten koste gaat van gewicht, meer performance = meer koeling = meer gewicht.

Overigens de XPS 15 met 16GB ram een i7, 512GB PCIe SSD en Full HD scherm: http://www.dell.com/us/p/...ides=dncwx1630h:11~10P64E
Mooie laptops, geweldige specs, maar het gewicht is inderdaad een probleem. Ik loop enorm veel rond met zo'n ding in mijn hand(en), en het is gewoon super ongemakkelijk. Toch wel de belangrijkste factor voor me.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Dell verkoopt nu de XPS 15 met Full HD scherm.

Ik ben ervan overtuigd dat dit de beste Windows laptop is op de markt.

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 10:25
Mee eens. Nu de XPS 15 voor 1600-1800 met i7 6700HQ, 256/512GB SSD en GTX960M te koop is én je nog 10% korting daarop kan krijgen én hij erg licht en dun is en ook nog is een uitstekend scherm heeft. Is er op dit moment nauwelijks een betere laptop met deze features te krijgen. Hooguit de Zenbook Pro UX501 komt nog in de buurt, maar deze is groter, logger, heeft een minder goed scherm en is in de meeste gevallen ook duurder.

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Flipswix schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:01:
Mee eens. Nu de XPS 15 voor 1600-1800 met i7 6700HQ, 256/512GB SSD en GTX960M te koop is én je nog 10% korting daarop kan krijgen én hij erg licht en dun is en ook nog is een uitstekend scherm heeft. Is er op dit moment nauwelijks een betere laptop met deze features te krijgen. Hooguit de Zenbook Pro UX501 komt nog in de buurt, maar deze is groter, logger, heeft een minder goed scherm en is in de meeste gevallen ook duurder.
10% korting , leg uit :D ?

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 10:25
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Het schijnt dat de korting voor studenten in iedergeval niet meer werkt, maar ook leken enkelingen nog door het noemen van het bedrijf de korting toegestuurd te krijgen. Het mailadres hievoor is Dell_EMEA_VIP@dell.com en hierbij dien je je naam, achternaam, je bedrijf en het model wat je wil aanschaffen te benoemen.

Sinds begin dit jaar lijkt het minder goed te werken though.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon alleszins geen kortingscode bemachtigen. Laptop is wel besteld.. Too good to pass up
Pagina: 1