Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhombreloco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02 12:23
Terwijl het opkuisen van mijn kamer heb ik een oud moederbord gevonden nu had ik als idee deze als een nas te bouwen.
Na de oude setup te hebben opgesteld merk ik dat ik geen output via vga krijg. het ledje op het moederbord is ook groen en ik heb een 2 pin speaker hieropaangesloten maar geen beep.
Het moederbord in kwestie is een M3N78-VM

Moederbord: Asus M3N78-VM, Geforce 8200 chipset en met hybride SLI ondersteuning. Daarnaast zit er een VGA, DVI en een HDMI aansluiting op.

De Cpu is
Processor: AMD X2 4200+ 2.2GHz

ik heb al de RTC Ram gecleared maar heb niet direct een idee wat ik nog kan doen .
Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Start de boel wel op? Gaat de cpu fan draaien of gebeurt er helemaal niets?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 09-01-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhombreloco
De fans draaien, ik hoor de hdd opstarten en de led op het mobo kleurt groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:34

Nemesizz

Untouchable

Is de batterij niet leeg?

Sommige borden worden dement (vergeten alle BIOS instellingen maar starten wel), andere geven helemaal geen beeld (blijft zwart, geen biepjes, niks). Gezien het bord als ik het zo lees al een tijdje niet gebruikt is kan het heel goed mogelijk zijn dat de batterij gewoon leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhombreloco
Aah ok ik zal volgende week eens om een nieuw batterijtje gaan ik ben helaas terug op kot. Is dit gelijk welke batterij zolang het dezelfde type is (Voltages enzo) of is dit een specifiek type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Elke CR2032 knoopcelbatterij voldoet.

Het kan ook dat het geheugen niet compatible is met het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Even een shot in the dark: sluit eens een DVI of HDMI aan. Heb wel vaker kapotte VGA poorten oo mobo's gezien...

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik gebruik nog steeds dit moederbord voor mijn main desktop thuis.

Wellicht staat je interne (nvidia) gpu gewoon uitgeschakeld in de bios.
Ik zou gewoon de bios overlopen en je ervan verzekeren dat hij op altijd aan staat (geen auto detect).
Oh en ik ben 99.9% zeker van dat je deze 8200 ook niet in hybride modus wilt moest je die optie aan staan hebben. Dat is bedoeld voor hybrid SLI (in combo met bv een echte 9800GT kaart).

Indien je wilt kan ik eens mijn bios settings doorsturen maar zoveel kan je niet echt veranderen aan je 8200 intern gpu.
VGA out zou altijd moeten werken. De DVI/Hdmi is echter wel geshared (maar 1 van de 2 kan je tegelijkertijd gebruiken).
PS: Ook voor digitale audio via de optische uitgang of hdmi uit te zenden dien je de 8200 kaart te activeren.. (en ja dit wil zeggen dat je een wat oudere driver zult dienen te installeren).

Specs

Pagina: 1