Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-03 14:24
Ik heb Windows 10 op een nieuwe laptop.

Omdat ik een naam heb met 2 initialen, een punt en dan een spatie met kleine letter.

Voorbeeld: G.R. Van Spokestein

Zoals u ziet wordt het woord 'Van' automatisch een hoofdletter.
Ik erger :( mij er dood aan want zo heten wij niet.

Redenerend dat er een punt staat en het apparaat dit mogelijk als een einde van een zin ziet dacht ik dat er wel ergens een instelling zou moeten zijn om die hoofdletter na een punt te verwijderen. Die heb ik gevonden. Ik heb alle instellingen doorgeworsteld en heb een instelling gevonden die je uit kan zetten:

'Zinnen met een hoofdletter beginnen.' Staat nu dus op UIT.
Maar het helpt dus helemaal niets.

Telkens na een punt (Of na een punt en een spatie) komt er automatisch een hoofdletter.

Zelfs in Word heb ik het altijd uitstaan, maar er is iets dat het overruled en dus op deze nieuwe laptop een Hoofdletter achter een punt zet. OP geen enkele andere PC gebeurt dit. Ik heb ook verder nergens Windows 10 op staan.

Je wordt er gestoord van. |:(
Ook al staat die instelling ook op UIT.

Wie weet de oplossing?

Of is dit een fout in Windows 10????

Mrs.X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows 10 heeft ook autocorrect opties. Heb je daar ook al in gekeken? En waar heb je die instelling over 'zinnen beginnen met hoofdletter' gevonden? Die herken ik niet als een Windows optie, alleen bij Office.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die ongevraagde hoofletters-kwestie is gewoon een onderdeel van de Windows instellingen, ongeacht of je wel of niet hebben van Office:
Startknop > Instellingen > Apparaten > Typen > Spelling.
Schuifje Uit voor Spelfouten automatisch corrigeren.

Een onterechte hoofdletter wordt namelijk ook gezien als schrijffout. En Windows zelf luistert niet naar instellingen in Office, deze instelling staat helemaal daar los van. Ook logisch natuurlijk want Office Word werkt niet op de achtergrond door als het niet is ingeschakeld.
In onze ervaring heb je van zulke automatische correcties (ook in Micrisoft Word) echter meer last dan profijt. Wij ervaren het zelfs als nogal domme bevoogding, want b.v. twee hoofdletters na elkaar is helemaal niet ongewoon, en ook dat meent zo'n instelling zo nodig te moeten verbeteren. Uitzetten dus dat schuifje!

Edit:
Microsoft Office is dus een hoofdstuk apart, maar bij welke toepassingen buiten Office speelt dit eigenlijk?
In fora als dit heb ik er nooit iets van gemerkt, evenmin bij Kladblok (Notepad).

[ Voor 42% gewijzigd door Techneut op 14-01-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 872081

Door spelfouten automatisch corrigeren uit te zetten, verhelpt dit mijn probleem in het standaard mail programma van windows 10 niet.

In het mail programma zelf kan ik ook geen instellingen hier voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het standaard mail programma van Windows 10 gebruik ik niet, maar veel zal wat ik heb. Windows Live Mail (overigens niet gebonden aan Windows 10), vermoedelijk niet verschillen. Ik kan me voorstellen dat dit daar als nogal als een verborgen optie wordt ervaren, maar als je het weet is het heel gemakkelijk. Gewoon links klikken op Bestand > Opties > Mail > Spellingscontrole.
Vervolgens verschijnt een keur aan mogelijkheden. Geen idee hoe dit met andere mailprogramma's gaat.

Edit:
Ik heb even een proefaccount aangemaakt voor Windows 10 Mail bij een adres dat we zelden of nooit meer gebruiken, zodat ik alle opties kan beoordelen. Ik zie inderdaad ook geen mogelijkheid om die spellingscontrole uit te schakelen. Of ik moet iets over het hoofd zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Techneut op 14-01-2017 22:42 ]