Toon posts:

Automaat stacaravan slaat continue af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen ,ik zit met een probleem in mijn stacaravan is heel het stroom afgesloten maar in de groepenkast van de camping slaat telkens de automaat uit,terwijl ik helemaal geen stroom pak waar kan dit aan liggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:08:
Goedemorgen ,ik zit met een probleem in mijn stacaravan is heel het stroom afgesloten maar in de groepenkast van de camping slaat telkens de automaat uit,terwijl ik helemaal geen stroom pak waar kan dit aan liggen. :(
Lijkt me handiger als je misschien wat meer info geeft. Ik heb helaas geen glazen bol.
Ik kan wel voor je uitsluiten dat het niet aan je eigen caravan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:08:
Kabel beschadigd? Vocht / water in de groepenkast van de camping / stekker?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb de nieuwe replies afgesplitst, dit is wel een heel oude kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan natuurlijk zijn dat er ergens water in staat waar dat niet moet.

Schakel de automaten eens uit, haal de draden aan de kant van je installatie er eens uit en schakel dan de automaat weer in. Kijken wat die doet. Als die dan ook uitvalt is de automaat stuk, wat ook altijd een mogelijkheid kan zijn.

Wanneer de automaat niet stuk is zul je ieder stopcontact, schakelaar en apparaat na moeten gaan. Alles waar een stekker aan zit haal je uit het stopcontact, alles waar een lamp in zit haal je er ook uit. Kortom: Alles afkoppelen wat een verbruiker is. Daarna de automaat inschakelen en stuk voor stuk de apparaten weer aansluiten/lampen er in draaien. Daar waar de automaat er weer uit klapt is de dader, logischerwijs.

Verder kan het geen kwaad om lasdozen en dergelijke ook even open te maken, misschien dat er ergens een draad uit een lasdop is geraakt en nu sluiting maakt.

Mocht het probleem al vóór jouw installatie liggen dan kan het natuurlijk zijn dat er iemand zo handig is geweest om ergens een paal de grond in te rammen waardoor de grondkabel misschien is beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 10:27
Ik zou de installatie even meggeren. Dan heb je zo de oorzaak te pakken.
Pagina: 1