Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf samengestelde pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Aangezien ik mijn eigen computer in elkaar heb gezet en het in 1 keer werkte, heeft iemand mij gevraagd om dat ook voor hem te doen.
Zo heb ik alle onderdelen besteld en heb ik het vanochtend bij hem in elkaar gezet.

De onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 139,90€ 139,90
1ASRock B85 Anniversary€ 61,95€ 61,95
1Cooler Master Elite 310€ 31,10€ 31,10
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M1C1600C9€ 17,92€ 17,92
1Enermax MaxPro 400W€ 48,01€ 48,01
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,50€ 163,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,38

Verder zit er nog een LogiLink Card Reader 54 in 1 en een ASUS DRW-24F1MT, DVD-brander in.

Wanneer ik de powerknop kort indruk gaan de fans van de cpu en en de kast even draaien en schakelen ze weer uit.
Wanneer ik de powerknop wat langer indruk (2/3) seconde blijft de computer wel aan.
Toen ik kort daarna de computer weer uitgeschakeld had (via de schakelaar op het voedingsblok) en daarna weer aanzette startte hij wel in 1 druk op.

Maar het probleem is dat ik geen beeld krijg wanneer hij eenmaal draait.
Ik heb enkel de VGA kunnen testen, voor de DVI had ik geen mogelijkheid.
De VGA-kabel is niet kapot, hij werkt wel op zijn oude computer.

Ik heb het werkgeheugen naar een andere slot verplaatst, maar dat hielp ook niet.

De persoon voor wie ik dit doe speelt geen games en bewerkt ook geen foto's, vandaar dat er geen videokaart in zit.
Is dit wellicht het probleem? Als ik de processor opzoek staat er wel dat hij geintrigeerde graphics heeft.

Graag hoor ik wat er mogelijk aan de hand kan wezen.
Helaas kan ik pas volgende week zaterdag daar weer terecht.

Hier zijn wat foto's die ik met mijn mobiel gemaakt heb:
https://drive.google.com/...tYejJ0amxHNFk&usp=sharing

Alle reacties

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:17
Aan en weer uit klinkt als kortsluiting. Weet je zeker dat je alle afstandsbusjes, en bijvoorbeeld USB(2/3) stekkers op het moederbord goed hebt zitten?

Even niets...

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Als ik de powerknop iets langer ingedrukt hou blijft hij wel draaien, ik heb op internet gelezen dat dat wel vaker is bij deze mb's.

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:05
Ben toevallig tegen precies hetzelfde probleem aangelopen een tijd terug. Bij mij waren het (waarschijnlijk) ongeldige/corrupte instellingen in de BIOS. Even het knoopcelbatterijtje eruit gehaald en een paar minuten later weer terug erin. Dat was voor mij de oplossing, terwijl het toch een compleet nieuw moederbord betrof.