[2012] RRAS local lan/internet werkt niet meer na verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homer.simpson
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04-2024
Hoi,

Ik probeer een rras vpn server (pptp/sstp) te configureren met Server 2012 standaard. Installeren is prima gegaan. Heb nu nog een klein probleem waar ik niet aan uit kom... Hoop dat iemand mij hierover wat pointers kan geven. Hieronder het probleem:

Clients kunnen verbinden met de vpn en het internet verkeer wordt ook gerouteerd door de VPN. Maar zodra er iemand verbinding maakt met de VPN stopt het hele interne lan met functioneren. De server is niet meer de pingen, dns resolved niets meer (voor de client die verbonden is werkt alles nog prima, internet, routing, dns etc). Pas na het herstarten van de RRAS service op de server gaat het interne LAN weer functioneren.

Ik heb 1 dns server ingesteld staan op de client in het lan, deze maakt gebruik van de dns services op de RRAS server. De RRAS server is geconfigureerd met 1 LAN adapter, NAT, Routing en heb een DHCP rol geinstalleerd (1 subnet voor intern lan en vpn) op de server. Naast deze rollen is er ook een ADDS rol geinstalleerd.

Ik vermoed zelf iets met inbound/outbound filters maar deze staan allemaal uit/niet geconfigureerd..

Alvast bedankt!