Toon posts:

- ASUS ROG GL552VW-CN108T Kapot...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik weet niet of ik mijn vraag hier moet zetten, maargoed, ik heb trouwens ook helemaal geen verstand van laptops, en alle dergelijke wat er allemaal in zit.

Ik heb 1.5 maand geleden mijn ASUS ROG GL552VW-CN108T gekocht bij de mediamarkt om te gamen, (Counterstrike Global Offensive), de laatste 2 weken crashde me laptop uit het niets, kreeg een blauw schermpje en er stond in, de laptop moet opnieuw gestart worden , foutcode blablabla, oké, nu heb ik een nieuwe headset gekocht, steel series siberia 200, alleen mijn microfoon doet het niet in games, je hoort me wel, maar je hoort me heel slecht, net alsof een robot aan het praten is.. ( nee geen echo geluid ) uiteindelijk zei een vriend van mij dat het aan me audio drivers ligt, omdat ik geen verstand van laptops en dergelijke heb ging ik maar googlen, uiteindelijk kwam ik uit op dat ik me audio drivers moet verwijderen en een andere andere audio driver moet installeren, eerst ging ik mijn nieuwe headset testen op mijn oude laptop van 6 jaar terug, daar doet de mic in games het wel, ik heb op me oude laptop trouwens realtek drivers zitten, uiteindelijk ging ik proberen om mijn audio drivers te verwijderen, mijn vriend zei dat ik me laptop opnieuw moest opstarten, en dat windows dan automatisch drivers voor je installeert, dit was inderdaad het geval, maar de zelfde drivers werden geinstalleerd die ik daarvoor ook al had, en daardoor kan ik mijn mic niet usen maargoed, uiteindelijk weer verwijderd, heb ik gewoon realtek audio drivers gedownload, en voila, nu werkt de mic wel in game, nou de volgende dag word ik wakker zet me laptop aan, wil gaan gamen, kom erachter, realtek drivers zijn weg, oude drivers zitten er weer op, ( telkens als ik me laptop restart word de oude audio driver automatisch geinstalleerd en de realtek driver word verwijderd. Uit eindelijk crashde me laptop weer, wat al 2weken gebeurt, dus weer opnieuw opgestart, driver verwijderen, bezig met realtek te installeren, en boem laptop valt ineens uit, en gaat niet meer aan... KAPOT! is dit wat ik krijg voor 999,- ?? ik heb mijn laptop gebracht naar de Mediamarkt en het valt nog onder de Asus garantie, ( die heb je blijkbaar 2jaar) , het product kan je niet eens meer vinden op de mediamarkt website, en je kan je garantie ook niet vinden op de site van mediamarkt als je je productnaam invoert, maar goed, mijn vraag is, weet iemand hoe dit kan? Is me laptop kapot gegaan door het verwijderen/installeren van audio driver? ik denk het niet, want hij was al 2weken lang bijna dagelijks aan het crashen met een blauw schermpje en een foutcode, mijn laptop is volgens media markt over 2á3 weken klaar, dan kan ik hem weer ophalen, maar ik ben ook bang om weer de drivers te verwijderen/installeren omdat ik denk dat de laptop dan weer gaat crashen of ik hem weer moet gaan terug brengen... graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,
Rizz020

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je af en toe een bluescreen? en zo ja welke error? heb je onlangs de laptop nog geupdate van besturingssysteem bijv. windows 8.1 naar windows 10? En zo ver ik weet kan je laptop niet kapot gaan door een audio driver installeren of verwijderen. Ik heb zelf een asus laptop, en mijn geluidskaart is helemaal kapot. En mijn drivers hebben zich zelf geuninstalt maar de laptop zelf is er niet kapot van gegaan...

Ook kan je nog eventueel denken aan schade die je zelf hebt aangebracht, heb je hem onlangs nog ergens tegen aan laten botsen? of water erover geknoeit? wordt de laptop trouwens warm, of valt het wel mee? en ook al is geprobeert de accu eruit en er weer in?

Tot nu toe kan ik nog even in de praktijk duiken qua problemen, en daar kom ik voornamelijk op een accu, die is uitgevallen, of die verkeerd zit... Het probleem lost zich dan meestal op wanneer je de accu eruit doet en er weer in. Als goed is brandde er ook geen lichtjes zodra je op de power knop drukte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey man, ja ik kreeg de laatste 2 weken een blue screen met een error code, sorry die ken ik niet 1-2--3 uit mijn hoofd, toen ik hem voor het eerst aandeed stond er windows 8 op, die heb ikgeinstalleerd naar windws 10, alleen ik kreeg elke dag rechts in me scherm van' ga naar instellingen om windows te activeren' en dat kon ik ook niet wegdrukken, ik heb blijkbaar wel windows 10 op me laptop maar die is niet geactiveerd, er stond dat de productcode door iemand anders al was gebruikt, wat wel vreemd was omdat ik wel gewoon windows 10 erop had, maar niet geactiveerd was, maar ik gebruikte wel windows 10.. maar goed, de drivers kan ik uninstallen, maar nadat ik hem restart zitten ze er weer op, super irritant :s en op de asus website als ik mijn laptop naam invoerde stond er dat ze het product niet kennen.. ook vreemd... ik heb hem nooit laten vallen, en er is nooit drinken op gevallen, alleen wat sigaret as maar dat kan geen kwaad, kan er zelf ook niks over vinden op internet en op me acer laptop die 5 jaar oud is is ook zovaak as op gevallen, dus daar kan het ook niet aan liggen, ik heb altijd op de zelfde plek staan, maar als ik aan het gamen ben word die wel warm, wat normaal is, maar niet extreem heet, nooit geprobeerd om de accu eruit en weer erin te doen, en de accu kan niet verkeerd hebben gezeten, want die zit al 1.5 maand erin, op dezelfde plek, heb de laptop nooit verplaatst, alleen als ik me bureau schoonmaak, verder niet,en ja niks brand wanneer ik op power knopje druk, heb hem tenslot gewoon gebracht naar mediamarkt, en kan hem over 2a-3 weken ophalen, hoop eerlijk gezegd dat ik me geld terug krijg, en dan een nieuwe haal, want aan t einde van de maand, betaal je geen btw op je artikelen in Mediamarkt, Thanks voor de reply, ik hoor nog van je :)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:52:
Krijg je af en toe een bluescreen? en zo ja welke error? heb je onlangs de laptop nog geupdate van besturingssysteem bijv. windows 8.1 naar windows 10? En zo ver ik weet kan je laptop niet kapot gaan door een audio driver installeren of verwijderen. Ik heb zelf een asus laptop, en mijn geluidskaart is helemaal kapot. En mijn drivers hebben zich zelf geuninstalt maar de laptop zelf is er niet kapot van gegaan...

Ook kan je nog eventueel denken aan schade die je zelf hebt aangebracht, heb je hem onlangs nog ergens tegen aan laten botsen? of water erover geknoeit? wordt de laptop trouwens warm, of valt het wel mee? en ook al is geprobeert de accu eruit en er weer in?

Tot nu toe kan ik nog even in de praktijk duiken qua problemen, en daar kom ik voornamelijk op een accu, die is uitgevallen, of die verkeerd zit... Het probleem lost zich dan meestal op wanneer je de accu eruit doet en er weer in. Als goed is brandde er ook geen lichtjes zodra je op de power knop drukte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer er geen lampjes gingen branden tijdens het opnieuw aanzetten van de laptop, is denk ik de snelste manier om het proberen op te lossen, accu eruit accu erin. Ik weet alleen niet zo 1,2,3 of dit je garantie helemaal naar de klote helpt. maar dat kan wel... daar moet je dus dan echt als het nog is gebeurd heel erg mee opletten. En sigaret-as ik kan daar niet zo 1,2,3 wat over zeggen. Maar ik kan me toch wel inbeelden, wanneer dit op je toetsen valt, of op de behuizing. Kan gewoon, maar wanneer het tussen de toetsen is gevallen en op het moederbord, kan het wel voor de een en wat andere schade veroorzaken. Denk ik, maar dat weet ik niet zeker, misschien weet een andere tweaker daar wel iets op te zeggen met 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Op een GL552VW zit standaard al win10 geinstalleerd.

Als de laptop echt een GL552VW is en echt stuk is (hardware fout) dan krijg je je geld terug van Asus PLUS een nieuwe laptop. dat zijn de garantievoorwaarden namelijk.