Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Stompje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik zoek een?
Opvolger voor mijn Nexus 5, wordt niet makkelijk want ik was enorm tevreden over mijn Nexus 5. Reden voor de aankoop toen was de prijs/kwaliteit verhouding.

Wat is je budget?
+- 450€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een smartphone die toch wel toekomst-proof is. Dat wil zeggen dat ik er nog enkele jaren zonder haperingen/vertragingen mijn dagdagelijkse taken mee kan doen. Voornamelijk dient het toestel om te internetten/sms'en/bellen. Ik speel geregeld wel eens wat games op mijn toestel. Zou dan ook aangenaam zijn moest dit zonder vertragingen zijn gelet op de toekomst. Een goede camera is een pluspunt, dit viel jammer genoeg wat tegen bij mijn huidige nexus 5. Een goede accuduur is ook noodzakelijk. Ik zou er toch graag de dag mee rondkomen. ( lukt niet meer met mijn nexus 5 met ' normaal' gebruik )

Wat heb je zelf al gevonden?
- Mijn eerste keuze is natuurlijk de opvolger van mijn huidige Nexus 5, de Nexus 5x. Echter ben ik niet helemaal meer overtuigd van de prijs/kwaliteit verhouding. Mijn ervaring met Nexus is echter wel uitermate goed. Dat speelt dan wel in het voordeel van de 5X. Een nadeel ( denk ik ) is dan weer de 2GB die het toestel maar heeft.

- Een Samsung Galaxy S6 ( al dan niet Edge ) : in combinatie met een abonnement zou deze 399€ kosten. Wat mij een uitermate leuke prijs lijkt. Daardoor ben ik beginnen twijfelen over de 5X. Mijn vriendin heeft een S5 en ik vind het wel een OK smartphone, maar de bloatware is me toch een doorn in het oog. De stock android van de nexus is me uitermate goed bevallen. Voorts zou ik graag weten wat jullie keuze zou zijn, een S6 of een S6 edge. Beiden kosten evenveel indien ik het abonnement neem.

- Een Oneplus 2: ben niet echt bekend met dit merk. Heb gelezen dat ze prijs/kwaliteit wel goed zijn. Maar voor de rest weet ik er niet echt iets van. Bijv. indien er problemen zijn met het toestel, is de support dan goed? Garantie etc?

Welke vragen heb je hier nog over?
De strijd gaat dus tussen de Nexus 5x - S6 ( Edge ) - Oneplus 2.

Alvast bedankt !

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Over de S6 en S6 Edge keuze, de Edge heeft meer uitstraling en ligt iets anders in de hand plus het is een telefoon om mee gezien te worden, geen 13 in een dozijn. Ook zijn er wat leuke gimmicks met die ronde zijkant.

Ik zou gezien je specs zeggen een S6 (Edge) te nemen, zeker gezien de goede camrea die er in zit, verder ken ik 2 mensen in mijn omgeving die heel tevreden zijn met de Edge. Toestellen zijn ook geschikt voor VoLTE, dus lekker toekomstvast.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Als je veel waarde hecht aan stock Android, dan mis ik de pricewatch: Motorola Moto X Style Zwart

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:05
Heb onlangs een Samsung Galaxy S6 retour gestuurd vanwege een voor mij erg vervelende eigenschap van het scherm; de zichtbare refreshrate. Voor zover ik weet/heb gezien is dit pas het geval vanaf de S6/S6 Edge, bij voorgaande S-modellen is mij dit niet opgevallen.

Dit verschijnsel is te vergelijken met het effect van een goedkope LED-lamp. Zwaai met je hand voor de lamp en je kunt de momenten van aan/uitschakelen zien als een soort snelle flikkering van het licht. Dit was in ieder geval bij mijn exemplaar van de S6 het geval. Veel mensen valt dit absoluut niet op, maar het leek me handig om even te vermelden.

Zelf heb ik de Nexus 5X nu een maand in bezit, zelf vind ik het een fijn toestel. Lekker snel door stock Android en daardoor ook erg stabiel. Voor mij is 2GB geheugen genoeg. Doordat er geen bloatware op de achtergrond draait is het algemene geheugengebruik vrij beperkt en blijft er genoeg over voor allerlei apps. Het enige punt van kritiek voor mij is de geluidskwaliteit van de earspeaker. De earspeaker klinkt een beetje 'dun' en bij verhogen van het volume boven 3/4e niveau kraakt of resoneert de speaker iets. Bij een ander exemplaar van een kennis was dit ook het geval, dus het zal geen productiefout zijn.
Voor de huidige prijs is de Nexus 5x zeker het overwegen waard, ook de 32GB variant.

[ Voor 37% gewijzigd door Sanchaz12 op 10-01-2016 21:39 ]

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 12:20
Ik zit in precies de zelfde situatie als jij. Ook een nexus 5 en opzoek naar een opvolger. Het probleem is dat wij door Google support op nexus een beetje verwend zijn geworden betreft updates. Ik vrees dat dit bij andere bedrijven alleen maar kan tegenvallen.

Persoonlijk twijfel ik tussen:
Samsung S6 edge (beste prijs kwali, maar bloatware)
LG g4 (verwisselbare. Accu grote +, en al goede ervaing met de nexus 5 (g2))
Huawei mate 8 (al vrees ik dramatische android support)
Nexus 6p (wellicht te groot, maar wel ultieme nexus ervaring zoals de voorganger)

Of een paar maanden simonlyen aangezien de geruchten Gaan dat de S7 ect al snel worden aangekondigd.

[ Voor 6% gewijzigd door AlphaWierie op 11-01-2016 06:10 ]

Verwijderd

Als de bloatware een probleem is, kijk dan ook eens naar de Motorola Moto X Style. Bijna stock Android.
Zeer goede prijs kwaliteit. Staat ook op mijn verlang lijstje.(naast de Huawei Mate 8 )

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb getwijfeld tussen de 5x en de S6. Vanwege de betere specs uiteindelijk voor de S6 gekozen, en daar nog geen moment spijt van gehad.

Op de S6 kun je met de package disabler app alle bloatware uitschakelen, zie het S6 topic. Zelfs zonder root.

• Stompje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05-2023
Bedankt voor de reacties. Heb dan uiteindelijk voor de s6 edge gekozen, mede vanwege de reacties hier.
Nog maar net in gebruik, maar de eerste indruk is alvast goed ! Nog geen problemen ondervonden van de ligging in de hand etcetera. De edge heeft inderdaad iets futuristisch. Het is echter meer gimmick als echt revolutionerend.

Qua bloatware valt het wel mee vind ik, serieuze vooruitgang in vergelijking met de s5 alleszins. Is wel een beetje wennen na de stockandroid van de nexus.
Heb hem nu gekocht voor 400€. Is wat ik ongeveer maximaal wou uitgeven aan een smartphone en daarvoor kreeg ik dus een high end smartphone die normaal buiten mijn budget valt. Dit was de voornaamste reden om voor de edge te kiezen (+ de 5x en s6 hadden dezelfde prijs )
Voorts vind ik de edge qua design beter dan de nexus.
Ik moet wel zeggen dat ik overtuigd ben van de kwaliteiten van de nexus-lijn, en dat er in de toekomst waarschijnlijk wel nog een nexus toestel in mijn handen zal vallen.

Mbt de Motorola die aangeraden werd : heb hem eens bekeken, maar om de 1 of andere reden was het niet echt mijn ding. Puur persoonlijke smaak.

Iedereen bedankt voor de input !

Verwijderd

Voor plezier met de nieuwe smartphone. Zelfs heb ik de Galaxy Note 4 gekozen, wegens het micro sd slot.
Pagina: 1