HDD naar SSD

Pagina: 1
Acties:

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo medetweakers,

Mijn kennis had nog een pricewatch: Samsung 650 120GB 120GB liggen, ik dacht die kan ik mooi voor mijn ouders pc met alleen een HDD gebruiken. Nu heb ik hem er in gezet maar weet niet hoe ik er Windows op kan krijgen..... Moet ik perse een nieuwe Windows activatie code kopen (zot er niet bij)? Kan ik het niet gewoon clonen? Er staan heel veel belangrijke mails/foto's/bestanden op en die mogen niet weg. Externe HDD heb ik het meeste al opstaan maar de mails back-uppen lukken me nog niet echt. Als ik het gewoon zou kunnen clonen zou het nog makkelijker zijn. Mijn ouders hebben ongeveer 100Gb geheugen gebruikt op de HDD dus het past allemaal op de SSD maar de normale bestanden/foto's wil ik liever niet clonen of zet ik later terug.

Kan een van jullie mij helpen?

Alvast bedankt :)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-01 09:34
Wat heb je zelf al gedaan om dit te zoeken? Volgens mij heeft Samsung zelf een tool om een hdd naar ssd te clonen. Ander voorbeeld is http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html. De schijf en SSD aan een andere pc erbij hangen en clonen maar.

• Ugraded
arvidbeheerder schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:20:
Wat heb je zelf al gedaan om dit te zoeken? Volgens mij heeft Samsung zelf een tool om een hdd naar ssd te clonen. Ander voorbeeld is http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html. De schijf en SSD aan een andere pc erbij hangen en clonen maar.
Maar word Windows dan ook overgezet?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gebruik de software van Samsung hiervoor. Werkt prima en is natuurlijk ook voor het OS.

• Ugraded
PilatuS schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:52:
Gebruik de software van Samsung hiervoor. Werkt prima en is natuurlijk ook voor het OS.
Bedankt :P