WRT54GL achter Experia Box v8 Telfort geen access

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdevers
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-07 21:00
Beste,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zit een beetje vast.
Situatie is als volgt, ik heb internet en interactieve TV via Telfort via de Experia Box v8 die ik van Telfort heb gekregen. In principe werkt dit prima, maar in de slaapkamer en tuin is wifi niet heel sterk en omdat ik nog een oude Linksys WRT54GL had liggen wilde ik deze gebruiken.
Tips en tricks gevolgd die ik hier vond http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465 en het is best aardig gelukt, verbinden via wifi en via LAN op de Linksys werkt het vreemde is alleen dat ik vanaf het moment dat ik de Linksys een IP adres geef in dezelfde range en eentje die niet conflict met de DCHP range, ik niet meer kan inloggen op de Linksys

DCHP range Experia: 192.168.2.1 - 199
IP adres Linksys: 192.168.2.201

Als ik de Linksys ping krijg ik een reactie, maar als ik in een browser naar 192.168.2.201 ga, gebeurd er niets.
Op de Linksys heb ik laatste versie van DD-WRT mini staan en WAN, DCHP en Firewall staan allemaal uit op de Linksys.

Samenvattend, alles werkt zoals ik het wil, maar het stoort me dat ik niet kan inloggen op de Linksys om eventuele aanpassingen te doen.

Hartelijk dank voor de hulp alvast

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cVawEpW.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:36
Waar heb je de kabel die van de Experiabox naar de WRT54GL loopt in gestopt op de WRT54GL? In de WAN poort of in één van de LAN-poorten? Hij moet namelijk in een LAN-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdevers
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-07 21:00
Hey ThinkPad, dat was ik inderdaad vergeten te zeggen, zit in de LAN poort op de Linksys

Edit:
Ik heb net een speedtest gedaan op beide wifi netwerken omdat ik het idee had dat die van de Linksys niet heel snel was
Resultaten

Experia
Ping: 18ms
Up: ~16 Mbps
Down: ~3 Mbps

Linksys
Ping: 18ms
Up: ~13 Mbps
Down: ~0,01 Mbps

Er lijkt dus ook iets fout te gaan met de upload via Linksys. Ik heb een vermoeden dat de Experia box ergens iets blocked

[ Voor 68% gewijzigd door pdevers op 09-01-2016 16:39 ]