A7V133 wil niet aan na BIOS update

Pagina: 1
Acties:

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44
Hoi,

ik heb de bios van mijn Asus A7V133 geupdated van 1003 naar 1005A, maar na herstart gaat mijn PC na 1 lange piep uit, nog voordat de videokaart kan initialiseren.

Ik heb gecontroleerd of de bios goed was geflashed en dat ik de juiste had. Ik heb al heel vaak een bios geflashed, maar dit is de eerste keer dat ik een probleem heb. Wat kan ik het beste doen?

Ik zat al te denken aan hot-swappen om daarmee de oude bios weer in de chip te krijgen, maar ik heb daar nog geen ervaring mee. Daarom wou ik even vragen of het inderdaad het beste op de volgende manier kan en met een Asus K7V:

- Asus K7V opstarten in DOS
- aflash.exe en de oude 1003 bios op flop gereed houden
- terwijl hij aanstaat bios er goed gelijkmatig uittrekken (met tang die ik zal kopen)
- A7V133 bios erin
- aflash runnen en bios update doen
- PC uit
- chips omwisselen
- bidden dat beide moederborden nog werken :)

Iemand nog iets toe te voegen of weet iemand nog iets wat ik kan proberen om mijn A7V133 aan de praat te krijgen, zodat ik geen gevaarlijke acties uit hoef te voeren?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo zou je het kunnen doen ja.
Maar probeer eerst is je CMOS te clearen met het clear CMOS jumpertje. Mischien stond er ergens een ongelukkig instelling die ff wegmoet.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 22:43 schreef budi het volgende:
- terwijl hij aanstaat bios er goed gelijkmatig uittrekken (met tang die ik zal kopen)
- A7V133 bios erin
- PC uit
Waarom nu al uit ?
heb je geen 2 voedingen ?
want dan kan je beter eerst testen of de HOT-swap gelukt is.

edit: dus weer terug HOT-swappen (A7V133 BIOS op eigen board en kijken of ie boot)

(Ik heb nog nooit gedaan, maar lijkt me logisch)
- chips omwisselen

Iemand nog iets toe te voegen of weet iemand nog iets wat ik kan proberen om mijn A7V133 aan de praat te krijgen, zodat ik geen gevaarlijke acties uit hoef te voeren?
Nope, sorry.
Je kan 50-100 piek dokken en dan fixen ze je bios in een PC zaak, maar ik geloof niet dat je dat bedoelde >:)

Verwijderd

www.flashbios.org is ook een optie, voor een paar piek flashzen zij em voor je.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 21:37

Potatoman

koniwa

Met sommige moederborden kan je ook gewoon nog een diskette met bios erop proberen, op de één of andere manier flasht ie dan automatisch, maar ik weet niet of dat op jouw moederbord van toepassing is, of waar je meer info kan vinden. Zoeken dus :)

The cyclographing developer

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zo'n tang kopen lijkt me een goed idee. Toen ik mijn chippie eruittrok waren alle pootjes krom.

• Lordy79
  • Laatst online: 19:17

Lordy79

Fundamentalist

Op woensdag 20 juni 2001 22:43 schreef budi het volgende:

- A7V133 bios erin
- PC uit
- chips omwisselen
Dat is de manier. Overigens swap ik op mijn werk vrij vaak hot en 't is nog geen enkele keer misgegaan. Eerste keer was wel griezelig :)

Je hebt in principe geen tang nodig. Ik gebruik een klein schroevendraaiertje. Linkerkant stukje omhoog, dan rechterkant, dan links, etc. etc. totdat je 'm goed vast kunt pakken met je vingers en er dan recht uit. Maar goed, dat moet je zelf weten :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Kan het misschien niet zijn dat instellingen van je Bios verkeerd zijn en dat als beveiliging tegen doorbranden alles stopt.....

Probeer eens je bios-instellingen te resetten door aantal keren achter elkaar de aan/uit knop in te drukken dan breng je je instellingen terug naar de standaard instellingen (heb hem zelf ook)

• TD-er
  • Laatst online: 16:22
Hotflashen doe ik niet zo vaak (is met moderne borden vaak ook niet echt meer nodig)
Bijvoorbeeld:
met een AMI-BIOS kun je je nieuwe BIOS hernoemen naar autoboot.bin en dat op een lege flop zetten.
De PC flashed dan automagisch je BIOS en geeft 3 piepjes dat 'ie gaat rebooten
Voor Award moet je dan een bootable diskette hebben met in de autoexec.bat de parameters zodat 'ie automatisch flashed (soms is ook /nbl nodig)

Ter voorkoming van verkeerd flashen, laad ik vaak eerst de bios-defaults om te voorkomen dat d'r instellingen staat die het flashen onmogelijk maken (shadow ram etc).

Als je het niet aandurft dat hotflashen, dan zet je de bios op een flop en neemt je BIOSchip mee naar de electronica winkel. Die flasht het meestal wel voor 35,-- voor je (hier in Grunn'n is dat Okaphone)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

en sowieso die 1005a zuigt als een goedkope hoer, ik wist niet hoe snel ik weer naar 1004 kon gaan...

• budi
Okey, bedankt voor de tips.

Een bootdisk werkt helaas niet, want voordat ie kan posten gooit ie hem weer uit (na ongeveer 2 seconden). CMOS reset heb ik al een aantal keer geprobeerd zonder resultaat. In totaal heb ik hem al tig keer aan en uit gezet dus dat hielp ook niet :)

Wel een goede nachtrust gehad zo zonder ronkende }:O :)

Helaas deed ie het vanochtend ook nog niet, dus een nachtje rust hielp ook niet.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:43
Dan kan je idd alleen maar een hotflash doen.
Kijk wel even na of de biossen dezelfde grootte hebben.
Dit is nml wel belangrijk ( plz correct me if i'm wrong )

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Probeer eerst eens je A7V133 via jumpers in te stellen.. Ik heb ook ooit een probleempje gehad waarbij de hele pc gewoon dood bleef.. Bios reset (voor zover mogelijk want die jumper zat er dus gewoon niet.. Dus maar met schroevendraaiers de contacten doorverbinden :) ), batterij eruit, niks hielp.. Toen gewoon voor de jumper-setup gekozen.. Alles goed gezet en het draaide weer gewoon.. Daarna kon ik weer wel met de jumperless setup werken!

• budi
Bedankt voor de tip, maar dat heb ik al geprobeerd en dat hielp helaas niet dat met die jumpers :'(

• budi
Yes!! Hij doet het weer, bedankt voor de tips! :)

Een vriend van me gaf trouwens een handige tip voor als je geen chip-tang hebt: PC uitzetten, Bios chip loshalen en er losjes op doen, zodat de pinnetjes net contact maken, PC aan en dan hotswappen, erg handig :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Bij het A7V133 vanaf bios versie 1004 en hoger is de optie, controleren van cpu fan ingeschakeld. Als je hierop dus een fan hebt die geen toerental aangeeft, dan gaat je pc dus direct weer uit, wat nu het geval is.
Probeer dus even een fan hieraan te hangen met een toerental indicator.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• budi
AAARRrrrrggghhhhhh|:( en daar kom je nu mee????????? :) :) :)

Naja, geeft niet hoor, weer een ervaring rijker :)

Die optie zal wel standaard aan staan als je je CMOS reset :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Yep, wat rick zegt klopt als een bus, ik had het ook, mijnes wilde ook niet aan, gelukkig was ik 1 van de eerste die de abit kt7a had en ook niet snapte dat er een rpm controle in zat en het blaadje wat erbij zat ergens onderin de doos lag , dus ik heb snel een nutteloos fannetje in mijn kast gedaan :)

Verwijderd

Heb "precies" het zelfde probleem, krijg bord niet meer aan de gang!!!!!!!!!!!!!!

• NitroTNT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24
Hmm ik heb nadat ik me bios heb geflest (Asus A7V) Dat me computer niet in 1x opstart.. Bij 1ste blijft me beeldscherm op standby staan en bij 2de boot startie gewoon op :( hmmz was een update van 1004D naar 1007

Verwijderd

'k heb asus al paar mailtjes gestuurd, maar no reply, stelletje jambekken. Ik heb al diverse malen in mijn leven bios geflatst ( ja en ik voel me er door gegroeid) dit is ook de eerste keer dat het fout gaat!!!

• budi
Heb je al geprobeerd een koeler aan te sluiten op één (liefst beide) aansluitingen rondom de chipset die het dichtst bij je CPU zit?

• budi
Op zondag 08 juli 2001 10:07 schreef NitroTNT het volgende:
Hmm ik heb nadat ik me bios heb geflest (Asus A7V) Dat me computer niet in 1x opstart.. Bij 1ste blijft me beeldscherm op standby staan en bij 2de boot startie gewoon op :( hmmz was een update van 1004D naar 1007
Huh? :? Zitten ze al op versie 1007???

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Goed lezen, is de normale A7V BIOS |:(

:)

• budi
Oh sorry hoor |:(

:)

Pagina: 1