A7V133 wil niet aan na BIOS update

Pagina: 1
Acties:

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44
Hoi,

ik heb de bios van mijn Asus A7V133 geupdated van 1003 naar 1005A, maar na herstart gaat mijn PC na 1 lange piep uit, nog voordat de videokaart kan initialiseren.

Ik heb gecontroleerd of de bios goed was geflashed en dat ik de juiste had. Ik heb al heel vaak een bios geflashed, maar dit is de eerste keer dat ik een probleem heb. Wat kan ik het beste doen?

Ik zat al te denken aan hot-swappen om daarmee de oude bios weer in de chip te krijgen, maar ik heb daar nog geen ervaring mee. Daarom wou ik even vragen of het inderdaad het beste op de volgende manier kan en met een Asus K7V:

- Asus K7V opstarten in DOS
- aflash.exe en de oude 1003 bios op flop gereed houden
- terwijl hij aanstaat bios er goed gelijkmatig uittrekken (met tang die ik zal kopen)
- A7V133 bios erin
- aflash runnen en bios update doen
- PC uit
- chips omwisselen
- bidden dat beide moederborden nog werken :)

Iemand nog iets toe te voegen of weet iemand nog iets wat ik kan proberen om mijn A7V133 aan de praat te krijgen, zodat ik geen gevaarlijke acties uit hoef te voeren?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo zou je het kunnen doen ja.
Maar probeer eerst is je CMOS te clearen met het clear CMOS jumpertje. Mischien stond er ergens een ongelukkig instelling die ff wegmoet.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 22:43 schreef budi het volgende:
- terwijl hij aanstaat bios er goed gelijkmatig uittrekken (met tang die ik zal kopen)
- A7V133 bios erin
- PC uit
Waarom nu al uit ?
heb je geen 2 voedingen ?
want dan kan je beter eerst testen of de HOT-swap gelukt is.

edit: dus weer terug HOT-swappen (A7V133 BIOS op eigen board en kijken of ie boot)

(Ik heb nog nooit gedaan, maar lijkt me logisch)
- chips omwisselen