Laptop Revit/Autocad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietvandeVen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-01-2024
Op het moment ben ik bezig met een opleiding bouwkunde. Hierbij werk ik al veel met Autocad maar nu wil ik mezelf ook gaan verdiepen in Revit hiervoor wil ik een nieuwe laptop aan gaan schaffen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat vooral gebruikt worden voor Revit en Autocad. Renderen in Revit kan ik eventueel op een andere vaste computer. Daarnaast zal hij nog gebruikt worden voor Mail/Word/Excel etc.

Wat is je budget?
Ik zat aan een maximum van 800/900 euro te denken, maar als minder genoeg is zou dat natuurlijk mooi meegenomen zijn

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal vooral op school gebruikt worden en ik neem hem me in de auto dus accuduur en gewicht zijn minder belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik ook al wat gezocht en kwam toen op deze uit ASUS R516LB-DM115T maar ik weet niet of deze krachtig genoeg is voor het werk wat ik er mee wil gaan doen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Krachtig Krachtig, tja, tijdens je schoolwerk ga je niet naar ontwerpen die uit duizenden objecten bestaan, dus echt een bijzondere laptop heb je niet nodig.

Wat wel helpt is een vlotte full voltage processor en een losse videokaart (geen processor geïntegreerd exemplaar)

Een stuk of 8GB aan ram en een scherm met minstens fullHD, gooi deze eisen in de pricewatch.
Mocht je hier niets kunnen vinden dan kan je de eis voor een losse videokaart als eerste laten vallen en gaan voor een Intel geïntegreerde grafische kaart.

Gebruik je echt zeer weinig Revit, denk aan voor 1 vak op de studie en sporadisch bij een project dan kan je ook volstaan met een LowVoltage processor en een machine als deze asus overwegen:

pricewatch: Asus K501LX-DM007T

Hier wil je dan eigenlijk wel een SSD inhebben maar dan ga je iets over je budget heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42
Wellicht kun je kijken of je onderwijsinstelling een laptopproject heeft waar je voor een mooie prijs een goede laptop kunt kopen. Volgens mij hebben al de 3 TU's zo'n project, geen idee of HBO instellingen dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietvandeVen
Bedankt voor je reactie Brilsmufffje,

wat is het prijsverschil tussen een low- en full voltage processor. Als dat erg veel verschil maakt in snelheid wil ik misschien wel voor de full voltage gaan want ik wil wel even voorruit kunnen met deze laptop.

Aan wat voor SSD moet ik denken en zijn deze gemakkelijk zelf in te bouwen of is het verstandiger om dat te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PietvandeVen schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:37:
Bedankt voor je reactie Brilsmufffje,

wat is het prijsverschil tussen een low- en full voltage processor. Als dat erg veel verschil maakt in snelheid wil ik misschien wel voor de full voltage gaan want ik wil wel even voorruit kunnen met deze laptop.

Aan wat voor SSD moet ik denken en zijn deze gemakkelijk zelf in te bouwen of is het verstandiger om dat te laten doen?
Over het algemeen is een low voltage computer duurder omdat deze platter en dunner zijn.
Dat ligt aan welk model je uiteindelijk kiest, maar in de meeste is het zeer gemakkelijk en kan je het prima zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietvandeVen
Dus voor mij zou het voordeliger zijn om een laptop met full voltage processor aan te schaffen?

Welk formaat ssd zou je voor het werken met revit aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:30
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:08:
Krachtig Krachtig, tja, tijdens je schoolwerk ga je niet naar ontwerpen die uit duizenden objecten bestaan, dus echt een bijzondere laptop heb je niet nodig.

Wat wel helpt is een vlotte full voltage processor en een losse videokaart (geen processor geïntegreerd exemplaar)

Een stuk of 8GB aan ram en een scherm met minstens fullHD, gooi deze eisen in de pricewatch.
Mocht je hier niets kunnen vinden dan kan je de eis voor een losse videokaart als eerste laten vallen en gaan voor een Intel geïntegreerde grafische kaart.

Gebruik je echt zeer weinig Revit, denk aan voor 1 vak op de studie en sporadisch bij een project dan kan je ook volstaan met een LowVoltage processor en een machine als deze asus overwegen:

pricewatch: Asus K501LX-DM007T

Hier wil je dan eigenlijk wel een SSD inhebben maar dan ga je iets over je budget heen.
bovenstaande is al ontzettend goed advies.

SSD hangt er ook weer vanaf wat voor laptop je neemt. Als je makkelijk de dvd drive van de laptop kunt vervangen voor een extra hardeschijf kun je een interne 1TB hardeschijf combineren met een interne 250GB SSD.
250GB is wel het minimale wat ik zou aanraden. Is erg goedkoop tegenwoordig, en geeft je een fijne hoeveelheid speelruimte voor wat applicaties, cache ruimte voor eventuele adobe programma's etc.

Mocht er maar 1 schijf in je laptop passen dan zou ik nog steeds voor minimaal 256GB gaan maar dan samen met een externe 1TB hardeschijf, die in je laptop tas stoppen waar je alle ruwe bestanden etc op kunt zetten. (Maak hier dan wel regelmatig een backup van want die schijf is natuurlijk veel gevoeliger voor dataverlies)

En kijk even goed of er inderdaad geen laptop programma is van de TU.

Ook zou je nog tweedehands kunnen kijken of je een laptop kunt kopen maar dan moet je wel weten waar je aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:59
Ik werk zelf nu ook met revit in het laatste jaar van mijn opleiding elektro installatie techniek. Dit doe ik op mijn eigen laptop een Sony vaio van 3 jaar oud. Mijn specs zijn een i5-3230m, 8gb ram , ssd 128gb en een hd7670m

Dit gaat opzich redelijk maar je merkt vooral bij even snel doorsnede maken of verlichting plaatsen dat hij steeds even moet nadenken. En dat je niet lekker snel door kan werken. 8gb ram geheugen is wel een aanrader ik zit altijd rond 7,5 gb in gebruik. Een revit project zit rond de 80 mb. Ik weet niet of je veel met families gaat werken. Maar die nemen ook het nodige ruimte in beslag.

Een tip nog: om zelf niet lang bezig te zijn met renderen op je eigen systeem kan je als je student bent bij autodesk cloud based renderen. Dit is gratis zolang je maar een student account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:42
Arrne schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:04:
Wellicht kun je kijken of je onderwijsinstelling een laptopproject heeft waar je voor een mooie prijs een goede laptop kunt kopen. Volgens mij hebben al de 3 TU's zo'n project, geen idee of HBO instellingen dat ook doen.
walletje-w schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:37:
En kijk even goed of er inderdaad geen laptop programma is van de TU.
Nog even een aanvulling hierop, vaak lopen deze projecten niet het hele jaar door. Aan de TU Delft had je (als ik het goed herinner) tot 1 februari om er één te bestellen. Mocht je dit willen doen, moet je er dus niet te lang mee wachten.

Mocht de mogelijkheid bestaan, is het een absolute aanrader. Het is iets boven je budget (900-1000), maar voor dat geld kun je eigenlijk nergens een betere laptop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietvandeVen
Bedankt voor de reacties,

Ik studeer niet aan de TU dus hun laptop programma valt jammer genoeg al af..

Op basis van jullie reacties kom ik uit bij deze laptop in combinatie met deze SSD:

Asus R516LB-DM115T
Samsung 850 EVO 250GB (incl. installatiekit)

Dit zit eigenlijk wel iets boven mijn budget maar dan is het hopelijk wel goed genoeg?
Of is het verstandiger om een laptop met DVD drive te pakken en de SSD daar in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PietvandeVen schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:27:
Bedankt voor de reacties,

Ik studeer niet aan de TU dus hun laptop programma valt jammer genoeg al af..

Op basis van jullie reacties kom ik uit bij deze laptop in combinatie met deze SSD:

Asus R516LB-DM115T
Samsung 850 EVO 250GB (incl. installatiekit)

Dit zit eigenlijk wel iets boven mijn budget maar dan is het hopelijk wel goed genoeg?
Of is het verstandiger om een laptop met DVD drive te pakken en de SSD daar in te bouwen?
Ik heb niet gekeken naar reviews van deze machina maar prestatie wise is het een mooie balans voor het beoogde gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareltjel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-02-2023
pricewatch: Asus K501LX-DM104T

Volgens mij is bovenstaande laptop dezelfde?
Echter krijg je bij deze voor €925 een GTX950 ipv Gt940 en een 256 gb SSD.
Ben je totaal iets goedkoper uit

[ Voor 6% gewijzigd door Kareltjel op 12-01-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietvandeVen
Dat is inderdaad ook een goed alternatief, alleen heb ik met een 256 gb SSD genoeg schijfruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareltjel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-02-2023
Je zou er een eventueel een harde schijf bij in kunnen bouwen.
Voor de SSD heeft ASUS gekozen voor een 256 GB M.2 exemplaar uit de fabriek van Hitachi. Als je een beetje handig bent zou je nog een 2,5 inch schijf in kunnen bouwen. Wel heb je dan een setje passende schroefjes nodig om hem vast te kunnen zetten in het metalen bakje. Die kleine schroefjes zijn over het algemeen lastig te verkrijgen.
Bron: http://nl.hardware.info/r...ull-hd-met-ssd-van-binnen
Pagina: 1