PCI 16x Videokaart op PCI-e Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ZoMilan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik zit er over na te denken om mijn pc te upgraden aangezien deze grafisch een beetje achterloopt.
Mijn huidige moederbord kon amper een betere videokaart aan dus was ik van plan een nieuw moederbord erbij aan te schaffen. Ik heb alleen genoeg geld voor PCI 16x Videokaarten. Ik kon alleen geen moederbord die hetzelfde aangaf vinden. Dus mijn vraag: Doet een PCI 16x Videokaart zijn werk op een PCI-e moederbord?

Preciezere specificaties die ik op het oog heb:
Moederbord: MSI B85M-643
Videokaart: MSI Radeon R7 360
Processor als ik dan toch bezig ben: i7 4790S
RAM: 8GB + 4GB

Alvast bedankt.

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Snap niet wat je bedoeld? Je vraagt je af of een videokaart met PCI Express aansluiting past in een moederbord met PCI Express slot? Natuurlijk kan dat. Als je bios up-to-date is kan het moederbord elke videokaart aan.

Maar wat belangrijk om te weten is welke voeding en welke behuizing je hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 09-01-2016 14:02 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• ZoMilan
Ok bedankt. Dan is het nu opgelost.

• -The_Mask-
  • Niet online
ZoMilan schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:02:
Ok bedankt. Dan is het nu opgelost.
Maar welke behuizing en voeding heb je dan? Bij voedingen gaat het namelijk om de kwaliteit, terwijl 99,99% van de mensen denkt dat het gaat om een stickertje met daarop x aantal watt, terwijl dat totaal niet belangrijk is.

AMD Nieuwsdiscussie

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:16
hm je praat zelf over PCI x16 dat moet PCI-E x16 zijn
want PCI zoals de oudere versie heet gaat niet in PCI-E

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• ZoMilan
Ik heb werkelijk geen idee welke behuizing dit is. Hij zat bij de HP Pavilion 405-505nd Voeding ga ik even opzoeken.

Is de videokaart die ik noemde dus gewoon PCI-e?

• ZoMilan
De voeding zou ik echt niet weten.

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je de zijkant van de behuizing eraf haalt en dan een foto van de binnenkant maakt valt wel te zien hoeveel ruimte er is voor een fatsoenlijke videokaart en of de behuizing een beetje airflow mogelijkheden heeft voor het afvoeren van de warmte die de videokaart uitstoot.

Voeding is dan ook zichtbaar, als je daar dan een foto van het label van kunt maken valt ook te zien wat daar allemaal bij mogelijk is.

AMD Nieuwsdiscussie

• ZoMilan
Ik raak een beetje in de war. Ik denk dat ik een vriend van me een keer raadpleeg en alles voor me uit kan zoeken. Bedankt allemaal

• -The_Mask-
  • Niet online
ZoMilan schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:42:
Ik raak een beetje in de war. Ik denk dat ik een vriend van me een keer raadpleeg en alles voor me uit kan zoeken. Bedankt allemaal
Heeft hij wel echt verstand van hardware dan? Meeste mensen denken dat ze verstand er van hebben, maar in de praktijk van dit vaak erg tegen helaas. :p

Maar een paar foto's maken van de PC is toch niet zo moeilijk? Hier zitten genoeg mensen met wel echt verstand van computers.

AMD Nieuwsdiscussie

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:24
Off-topic Aha de o zo bekende ''vriend'' die alles weet :+
Ik zit er over na te denken om mijn pc te upgraden aangezien deze grafisch een beetje achterloopt.
Mijn huidige moederbord kon amper een betere videokaart aan dus was ik van plan een nieuw moederbord erbij aan te schaffen. Ik heb alleen genoeg geld voor PCI 16x Videokaarten. Ik kon alleen geen moederbord die hetzelfde aangaf vinden. Dus mijn vraag: Doet een PCI 16x Videokaart zijn werk op een PCI-e moederbord?
Elke videokaart ( zolang deze PCI-e 3.0 x16 of PCI-e 2.0 x16 heeft ) past gewoon op je moederbord.

De vraag is alleen wat voor voeding heb je zodat je niet je voeding sloopt als je er een sterkere in zet ;)

Verwijderd

Moet je de onderdelen uit je openingspost nog aanschaffen of heb je ze al. Het is namelijk een verre van ideale combi.
Wat wil je met je pc gaan doen en wat is je budget?
Uit welke onderdelen bestaat je huidige pc en wat kom je daarmee te kort?

• ZoMilan
Hij werkt als project-leider.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:16
Van een zorginstelling, mag hopen van niet toch haha

Er zit al een redelijke kaart in dus je voeding zal het wel doen, maar maak eens een foto idd

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:20
En het is wel handig als je even laat weten wat je nu al hebt (niet alleen voeding maar ook moederbord, cpu, geheugen, videokaart, etc).

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:24
Off-topic
Hij werkt als project-leider.
Tsja ik ken ook project leiders die 90% aan de eerste lijns vragen kwa hardware benodigdheden.
Maar goed, we wijken af van het topic ;)
Pagina: 1