Verbinding met server werk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-07 08:26
Op mijn werk heb ik een netwerkschijf die ik ook graag thuis wil benaderen, zo dat ik ook thuis bij mijn bestanden kan.
Nu doe ik dit via extern bureaublad, maar dit werkt zeer traag.
De systeembeheerder heeft voorgesteld om nu een vpn verbinding met de router (fritzbox) te maken. Alleen dit werkt (nog) niet met windows 10.
Wat is nu de beste en snelste oplossing om deze netwerkschijf te benaderen?
Probleem is misschien ook wel, dat we een 2Mb upload hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De 2MB upload zal ook een vertragende factor zijn, maar ik denk niet dat jij echt veel zult gaan beginnen zonder de volledige mee werking van de afdeling ICT van jouw werkgever. Zij zullen dit toch moet gaan faciliteren.

Die Fritzbox, staat deze bij jou thuis of bij de werkgever? Want een VPN verbinding zou niet vreemd zijn, maar dan moet de wekgever wel een Server hebben die dit faciliteert, dit zou door een router gedaan kunnen worden. Jij moete dat een VPN client gebruikt op jouw Pc of Laptop die verbinding met een VPN server dan wel Router opzet.

Een andere optie is software zoals Teamviewer te gebruiken, dan neem je gewoon de desktop op het werk over met jouw eigen Pc of laptop. Eventuele firewalls dienen in beide gevallen op aangepast te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 09-01-2016 13:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55

Nox

Noxiuz

Vpn zal het snelste zijn. Remote dekstop en soortgelijken kennen veel overhead.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
De Fritzbox staat op mn werk, zelf heb ik windows 10 en die combinatie werkt volgens mij niet. Nog geen ondersteunig door avm.
Ik neem aan, dat een ander programma zoals openvpn ook zijn werk kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:45

RammY

Dát!

OpenVPN zal zeker wel werken, maar dat zal je IT afdeling toch echt eerst moeten regelen.
Daarnaast zie ik niet in waarom je geen VPN op zou kunnen zetten onder Windows 10 met een Fritzbox.
Ligt maar net aan de instellingen die er zijn gezet.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
De systeembeheerder wilt het programma FritzVpn van AVM gebruiken en die is (volgens mij) niet mogelijk in combinatie met Windows 10.
Maar ik zal nog een keer met hem in gesprek gaan.
Pagina: 1