Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
4,5 tot 5 inch smartphone die stevig genoeg is om zonder case in broekzak te vervoeren

Wat is je budget?
Maximaal 200-225 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Surfen, social media, Snapchat/Instagram, geen zware apps

Wat heb je zelf al gevonden?

- Morotola Moto G 2015 (€ 200,- 8GB) (€ 240 16gb) (-€30 cashback)
- Xiaomi Redmi 2 (€ 82,- 8GB) (€ 130,- 16GB)

Welke vragen heb je hier nog over?

- Ga ik het verschil merken tussen de 2 gb/16gb versies en de 1gb/8gb versies van bovenstaande telefoons bij mijn gebruik?
- Heeft iemand een tip over bij welke website de Xiaomi Redmi 2 te kopen?
- Gezien mijn gebruik, en het feit dat ik weinig om telefoons geef, is het dan de moeite waard om voor de duurdere Moto G te gaan? (is de bouwkwaliteit/accuduur bijvoorbeeld véél beter dan de Xiaomi)

Toestel moet vervanging worden voor mijn HTC Desire X dual sim (2013)

Andere suggesties zijn uiteraard altijd welkom =)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2016 11:54 ]

Alle reacties

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
- Ga ik het verschil merken tussen de 2 gb/16gb versies en de 1gb/8gb versies van bovenstaande telefoons bij mijn gebruik?
Ja - 8 GB opslag zou ik anno 2016 echt niet meer doen, je loopt veel te snel vol, zelfs al schuif je zoveel mogelijk apps naar een SD kaartje. 2 GB RAM merk je ook wel, zeker met browsen.
- Gezien mijn gebruik, en het feit dat ik weinig om telefoons geef, is het dan de moeite waard om voor de duurdere Moto G te gaan? (is de bouwkwaliteit/accuduur bijvoorbeeld véél beter dan de Xiaomi)
Moto G is waterdicht, heeft stock Android (langer updates). De Redmi 2 mist ook LTE band 20 (800 MHz), die in Nederland veel gebruikt wordt door oa KPN en Vodafone.

Ik zou in dit rijtje serieus de Asus Zenfone 2 Laser (ZE500KL) overwegen, onder de 200e te koop bij Amazon.fr . Die heb ik onlangs voor mn vrouw gekocht. Review hier: productreview: Asus Zenfone 2 Laser (ZE500KL) 16GB Zilver review door Dreamvoid
Verder ook de Wileyfox Swift en Samsung Galaxy J5 in je prijscategorie, geen slechte toestellen ook al heeft de laatste geen dualsim en maar 8GB.

Verwijderd

Topicstarter
Dreamvoid, dank voor je reactie.

Conclusies:
- De 8 GB versies vallen in ieder geval af.
- De Xiaomi Redmi 2 valt helemaal af doordat in mijn regio KPN alleen via 800MHz 4G heeft.

- De Asus heb ik overwogen, maar ik heb besloten toch voor de 16GB Moto G te gaan, mede omdat die gewoon via een Nederlandse site te bestellen is.