Toon posts:

Windows vernieuwd constant + DLLfout

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn computer opstart kom ik gewoon in Windows 10, maar dan krijg ik als eerste een fout.
C:\users\tom\appdata\local\form logo\zbin\formlogo.dll

Vervolgens blijft windows steeds vernieuwen. Als ik bijvoorbeeld verkenner open heb, maar ook gewoon als de computer op bureaublad staat wordt de achtergrond zwart en sluit hij alles af wat ik aan het doen was.

Windows 10 is geïnstalleerd vanuit windows 7.
Er zit een intel core i3 2310M processor in de laptop
2.1GHZ en 4 gb werkgeheugen.

Wat kan het probleem zijn en wat kan ik hier tegen doen?

Groetjes,
Tom

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-01-2016 22:01)

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
CMD-Snake heeft al een redelijk antwoord gegeven.

Explorer.exe lijkt te crashen en de DLL is nodig voor het opstarten van een applicatie waarbij de DLL waarschijnlijk niet gevonden kan worden.

Gezien je de melding krijgt na het opstarten lijkt de applicatie automatisch op te starten doordat deze in het register staat OM op te starten na het booten van het OS. Het makkelijkste is gebruik te maken van de Sysinternal tool Autoruns:

https://technet.microsoft...255&MSPPError=-2147217396

Ik denk bij de logon tab. Daar staat waarschijnlijk een applicatie die start welke de DLL nodig heeft die die niet kan vinden.

Mocht je hulp nodig hebben, post dan even een screenshot van Autoruns.

Mocht je niet genoeg karma hebben om o.a. screenshots te posten gebruik dan iets als postimage. Hier kan je een screenshot uploaden en dan de URL delen.

http://postimage.org/?lang=dutch

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:26:
Als ik mijn computer opstart kom ik gewoon in Windows 10, maar dan krijg ik als eerste een fout.
C:\users\tom\appdata\local\form logo\zbin\formlogo.dll
Dit klinkt als een onderdeel van een applicatie dat in je profiel is weggeschreven. Ik weet alleen niet wat "form logo" voor applicatie moet zijn, het is geen onderdeel van Windows gezien de locatie. Wat is de exacte tekst van de error?
Vervolgens blijft windows steeds vernieuwen. Als ik bijvoorbeeld verkenner open heb, maar ook gewoon als de computer op bureaublad staat wordt de achtergrond zwart en sluit hij alles af wat ik aan het doen was.

Windows 10 is geïnstalleerd vanuit windows 7.
Er zit een intel core i3 2310M processor in de laptop
2.1GHZ en 4 gb werkgeheugen.

Wat kan het probleem zijn en wat kan ik hier tegen doen?
Explorer.exe zal steeds crashen en herstarten, dat is vermoedelijk de oorzaak van het continu vernieuwen. Je kan in de event viewer kijken wat er precies voor melding wordt afgegeven. Zonder dat blijft het gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo CMD-snake,

Dank voor je snelle reactie!
Ik kan dadelijk even een foto maken, maar ben een scan aan het uitvoeren voor malware.

Een stomme vraag de eventviewer te benaderen via taakbeheer?

Alvast bedankt.
Tom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:15
File > Run New Task
En dan het volgende invoeren:
eventvwr

(je kan hier ook "MMC" invoeren, en vervolgens een snap-in toevoegen, hiermee kan je dan namelijk ook andere onderdelen openen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt

Voor wat betreft het DLL-bestand: Ik krijg geen foto toegevoegd, omdat ik nog niet voldoende karma heb.
Er staat:

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van
C:\users\tom\appdata\local\ form logo\zbin\formlogo.dll
Kan opgegeven module niet vinden.

Hopelijk kan iemand me hier nog mee helpen!
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de eventviewer kwamen deze 2 meldingen regelmatig naar voren.
Zegt jullie dit iets?

Gebeurtenis 7009 Service control manager
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: s7oiehsx64.

Gebeurtenis 7000 Service control manager
De S7TraceServiceX-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.

Kunnen die meldingen te maken hebben met het crashen van explorer?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:15
Dat de service niet start zal niet te maken hebben met het crashen van Explorer.
Kan je je computer scannen op met bijvoorbeeld Adwcleaner?

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
CMD-Snake heeft al een redelijk antwoord gegeven.

Explorer.exe lijkt te crashen en de DLL is nodig voor het opstarten van een applicatie waarbij de DLL waarschijnlijk niet gevonden kan worden.

Gezien je de melding krijgt na het opstarten lijkt de applicatie automatisch op te starten doordat deze in het register staat OM op te starten na het booten van het OS. Het makkelijkste is gebruik te maken van de Sysinternal tool Autoruns:

https://technet.microsoft...255&MSPPError=-2147217396

Ik denk bij de logon tab. Daar staat waarschijnlijk een applicatie die start welke de DLL nodig heeft die die niet kan vinden.

Mocht je hulp nodig hebben, post dan even een screenshot van Autoruns.

Mocht je niet genoeg karma hebben om o.a. screenshots te posten gebruik dan iets als postimage. Hier kan je een screenshot uploaden en dan de URL delen.

http://postimage.org/?lang=dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk bedankt! Ik ben er uitgekomen met wat puzzelwerk. Bleek een programma te zijn wat constant crashte ADT audio...schijnt vaker voor te komen.
Bedankt voor het meedenken! Echt super fijn.

Hoe kan ik nu de topic afsluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 22:03 ]

Pagina: 1