Foto's IPhone op Windows 10 pc zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Beste Tweakers,

Ik probeerde mijn tante te helpen haar foto's vanaf haar IPhone 6 op haar Windows 10 pc te zetten.

Wanneer de iPhone via usb wordt aangesloten, wordt deze gewoon herkent. Ik kan kiezen tussen openen met verkenner of foto's importeren.

Beide opties laten echter maar 6 foto's zien, terwijl er 100en opstaan. Via verkenner zie ik alleen de map Dcim, met maar 6 foto's erin.

Iemand een idee wat hier het probleem is?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Itunes gebruiken?

Raar is het overigens wel, want de iphone 4s, 5s en 6s van mijn vrouw lieten wel alle foto's gewoon zien wanneer aangesloten op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 18:19
Ik heb onderin mijn werkbalk een afbeelding van een mapje (verkenner) staan en als ik daarop klik heb ik links een rij staan en daar staat deze pc tussen en daar staat de iphone tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46
Je kan iCloud for Windows installeren: https://support.apple.com/nl-nl/HT204283
Wanneer je de iPhone instelt om de foto's via internet naar iCloud te backuppen, zal je Windows computer de foto's daarna automatisch downloaden en in een lokale folder zetten. In de system-tray (rechtonderaan het scherm) krijg je er een ikoontje bij van iCloud. In Windows Verkenner, onder "Snelle toegang" een extra folder met de naam "iCloud-foto's". Als je deze folder opent, zie je hier de foto's in staan.

[ Voor 27% gewijzigd door EdwinW op 09-01-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:45

Croga

The Unreasonable Man

Zijn de fotos niet toevallig via een app gemaakt in plaats van via de camera?

De camera app zou de fotos in de normale folder moeten zetten. Maar als je een andere app gebruikt, slaat die ze waarschijnlijk in zijn eigen opslag op. En die kun je niet op die manier bereiken.

Wat ik uit pure wanhoop gedaan heb is iCloud op de PC geïnstalleerd. Dan komen de fotos van de iPhone vanzelf in de iCloud map te staan. Werkt zo veel makkelijker dan iedere keer die telefoon aan te moeten sluiten. En nog oneindig veel beter dan dat brakke iTunes te moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Croga schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:44:
Zijn de fotos niet toevallig via een app gemaakt in plaats van via de camera?

De camera app zou de fotos in de normale folder moeten zetten. Maar als je een andere app gebruikt, slaat die ze waarschijnlijk in zijn eigen opslag op. En die kun je niet op die manier bereiken.

Wat ik uit pure wanhoop gedaan heb is iCloud op de PC geïnstalleerd. Dan komen de fotos van de iPhone vanzelf in de iCloud map te staan. Werkt zo veel makkelijker dan iedere keer die telefoon aan te moeten sluiten. En nog oneindig veel beter dan dat brakke iTunes te moeten installeren.
IPhone wordt ook herkent in ITunes, maar daar kan ik helemaal geen foto's benaderen? Wellicht dat iCloud een optie is, maar ben je dan niet beperkt tot 5GB?

Zal eens onderzoeken of er een andere App wordt gebruikt. Probleem is dat het voor de Windows 10 upgrade wel goed werkte.

[ Voor 54% gewijzigd door jooncheez op 09-01-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Heb je mijn optie al bekeken?
Ik heb net even gecheckt hier en het werkt gewoon dus misschien dat toch eens proberen?

Dus eigenlijk op dezelfde wijze als je een externe harde schijf benadert zo kan je ook de iphone benaderen en dus de foto s ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Roos79 op 09-01-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Wat EdwinW zegt. Je hebt iCloud voor Windows nodig. Daarmee kan je foto's op je pc plaatsen of van de pc naar iDevice!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Roos79 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:53:
Ik heb net even gecheckt hier en het werkt gewoon dus misschien dat toch eens proberen?

Dus eigenlijk op dezelfde wijze als je een externe harde schijf benadert zo kan je ook de iphone benaderen en dus de foto s ;)
Ja dat heb ik in de TS gezet, dan zie ik enkel de map DCIM met 6 foto's erin. Het probleem is dus dat niet 'alle' foto's te zien zijn.
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:05:
Wat EdwinW zegt. Je hebt iCloud voor Windows nodig. Daarmee kan je foto's op je pc plaatsen of van de pc naar iDevice!
Dan ga ik dat proberen. En als je meer dan 5GB aan foto's hebt?

[ Voor 23% gewijzigd door jooncheez op 09-01-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
En als je kijkt onder instellingen en dan foto s en camera hoe staan ze daar opgeslagen?
Hoeveel geheugen heeft de telefoon en zit deze vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:36
jooncheez schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:56:
[...]

IPhone wordt ook herkent in ITunes, maar daar kan ik helemaal geen foto's benaderen? Wellicht dat iCloud een optie is, maar ben je dan niet beperkt tot 5GB?

Zal eens onderzoeken of er een andere App wordt gebruikt. Probleem is dat het voor de Windows 10 upgrade wel goed werkte.
Iphone aansluiten op je pc en dan de foto app van windows 10 openen en dan importeren kiezen (rechtsboven klikken)
dat's all

[ Voor 62% gewijzigd door Mel33 op 09-01-2016 14:09 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was zelf verbaasd hoe zoiets simpel toch zo omslachtig kon zijn op IOS (alles met foto's).
Komende van Windows Phone gebruik ik nu OneDrive om van mijn foto's een back-up te maken.
Zelfs los hiervan denk ik dat OneDrive één van de betere opties is hiervoor.

Of inderdaad gewoon via verkenner de foto's van de iPhone direct kopiëren (maakt dat je instellingen voor itunes hiervoor juist staan).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
mell33 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:08:
[...]

Iphone aansluiten op je pc en dan de foto app van windows 10 openen en dan importeren kiezen (rechtsboven klikken)
dat's all
Ja dat werkt ook, maar dan importeert ie slechts dezelfde 6 foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:36
jooncheez schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:04:
[...]

Ja dat werkt ook, maar dan importeert ie slechts dezelfde 6 foto's.
Dan staan er niet meer op je iphone (kijk eens bij instellingen - algemeen - opslag en icloud gebruik -opslag -beheer opslag, hoeveel data hij voor je fotos en films gebruikt

[ Voor 50% gewijzigd door Mel33 op 09-01-2016 15:14 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Of bij bij foto s en camera staat misschien optimaliseer opslag aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
mell33 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:11:
[...]

Dan staan er niet meer op je iphone (kijk eens bij instellingen - algemeen - opslag en icloud gebruik -opslag -beheer opslag, hoeveel data hij voor je fotos en films gebruikt
Er staan een paar GB aan foto's op de iPhone, dat heb ik nagekeken, het is dus een heel raar probleem. Ik kan op het moment alleen niks testen, wanneer dat weer kan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
jooncheez schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:32:
Beste Tweakers,

Ik probeerde mijn tante te helpen haar foto's vanaf haar IPhone 6 op haar Windows 10 pc te zetten.

Wanneer de iPhone via usb wordt aangesloten, wordt deze gewoon herkent. Ik kan kiezen tussen openen met verkenner of foto's importeren.

Beide opties laten echter maar 6 foto's zien, terwijl er 100en opstaan. Via verkenner zie ik alleen de map Dcim, met maar 6 foto's erin.

Iemand een idee wat hier het probleem is?
Ik heb geen ervaring met de 6, maar met de iphone 4 moest ik na het aansluiten aan de pc altijd op mijn telefoon toestemming geven on toegang te krijgen tot de fotos met windows.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
Staan de foto's niet alleen in de photostream? Dan geruiken ze wel ruimte op het toestel, maar staan ze niet in de map is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Joonchiez,
Inmiddels een jaar geleden voor jou; ik zit met hetzelfde probleem. Ben jij al wijzer geworden waar het aan kan liggen of heb je de oplossing?
Tot voor kort kreeg ik via de verkenner altijd gewoon 1-op-1 alle foto's geïmporteerd op m'n pc maar nu toont hij niet eens alle foto's. Bijv vanmiddag heb ik 109 foto's gemaakt waarvan er maar 88 gezien worden en over te zetten zijn.....
en dit is het dus de hele tijd. Geen beginnen aan om te kijken welke er niet op staan, want dan moet ik hele mappen door met 2,87Gb aan foto's...
iCloud is hetzlfde verhaal: toont 2445 foto's terwijl er dik 6.000 op het toestel staan. Een groot deel daarvan heb ik al eerder gekopieerd maar ik vind dit heel bizar.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Roos79 schreef op zaterdag 9 januari 2016 @ 12:53:

In zijn openingspost zegt hij dit al gedaan te hebben. Kennelijk weet jij niet wat een verkenner is? Maar dat is precies dat wat jij bedoelt met dat ''mapje'' ergens onderaan je beeldscherm.

Och de joj waar gaat het heen hier hahaha xd

@jooncheez
Normaal gesproken gaat het inderdaad op de manier hoe jij het zegt, aangezien men hier al vermoed (en dat vermoeden deel ik) zijn de foto's op een andere manier gemaakt. Toen ik nog een iPhone 6 had deed ik het ook op jouw manier via de verkenner en dat ging goed.
Het makkelijkste is denk ik inderdaad de icloud, via itunes kan je niet veel (nadeel van Apple) behalve dat back-upje maken.

Maar check eens op de iPhone van je tante waar de foto's staan, dit zal niet de ''normale'' foto map zijn denk ik die weergegeven wordt in de verkenner..
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2016 @ 14:47:
Was zelf verbaasd hoe zoiets simpel toch zo omslachtig kon zijn op IOS (alles met foto's).
Komende van Windows Phone gebruik ik nu OneDrive om van mijn foto's een back-up te maken.
Zelfs los hiervan denk ik dat OneDrive één van de betere opties is hiervoor.

Of inderdaad gewoon via verkenner de foto's van de iPhone direct kopiëren (maakt dat je instellingen voor itunes hiervoor juist staan).
Klopt de meest simpele dingen zijn zeer onhandig/omslachtig op ios, maar er is wel een lichtpuntje.. Apple (ios) heeft icloud, dat is dus hetzelfde als dat jij op WP onedrive hebt.
Op deze manier kan de TS het wel toepassen op de iPhone van zijn tante.

Hmm waar ik net aan zat te denken (kans is heel klein hoor) heb je al bij de map instellingen gekeken of er niet toevallig verborgen mappen zijn?
Dus even in je verkenner bij de instellingen kijken of de verborgen mappen weergave aanstaat.

[ Voor 29% gewijzigd door LopendeVogel op 18-03-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook binnen iCloud wordt een klein deel van de foto's gezien. Das het rare! Ik zie ze op m'n iPhone staan (bij een serie van 10 foto's van eenzelfde situatie en in de verkenner maar 6 ofzo).
Het meest vreemde is dat ik intussen zowel via OneDrive als iCloud en verkenner foto's bekijk en ook via de Windows app en steeds zijn het andere hoeveelheden en combinaties. Ik word er gek van!😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
LopendeVogel schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:07:
[...]

In zijn openingspost zegt hij dit al gedaan te hebben. Kennelijk weet jij niet wat een verkenner is? Maar dat is precies dat wat jij bedoelt met dat ''mapje'' ergens onderaan je beeldscherm.
14 maanden na de openings post???

Maar voor diegene met hetzelfde soort probleem kan het zijn dat je de foto's bewaart op i cloud?
Dus dat vinkje optimaliseer iPhone aan staat?

[ Voor 17% gewijzigd door Roos79 op 18-03-2017 21:13 ]

Pagina: 1