iCloud Photo Library hoog data verbruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Hallo

Ik heb een (betaalde) cloud account in gebruik voor o.a. icloud photo library (IPL). Naast mijn iphone6 heb ik nog een ipad en MBA, alle de laatste OS versies. Via icloud stonden altijd dezelfde fotos op alle devices. Mijn iPhone heb ik half december een keer via itunes helemaal gereset.

Wat blijkt nu dat mijn mobiele dataverbruik sindsdien heel erg toe is genomen. Ik heb kunnen achterhalen dat dit te maken heeft met icloud photo library.

Ondanks dat "user mobile data" uit (!!!!) staat in de icloud drive settings denkt apple vooral tijdens 4G internet de photo lirbrary te moeten gaan syncen. Zoals gezegd dit staat uit! En dat terwijl de iphone de hele nacht aan een 5GHZ wifi netwerk hangt en dus alle tijd heeft om die fotos te syncen

Zet ik de IPL uit dan is het probleem opgelost.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

lowfi schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:26:
Hallo

Ik heb een (betaalde) cloud account in gebruik voor o.a. icloud photo library (IPL). Naast mijn iphone6 heb ik nog een ipad en MBA, alle de laatste OS versies. Via icloud stonden altijd dezelfde fotos op alle devices. Mijn iPhone heb ik half december een keer via itunes helemaal gereset.

Wat blijkt nu dat mijn mobiele dataverbruik sindsdien heel erg toe is genomen. Ik heb kunnen achterhalen dat dit te maken heeft met icloud photo library.

Ondanks dat "user mobile data" uit (!!!!) staat in de icloud drive settings denkt apple vooral tijdens 4G internet de photo lirbrary te moeten gaan syncen. Zoals gezegd dit staat uit! En dat terwijl de iphone de hele nacht aan een 5GHZ wifi netwerk hangt en dus alle tijd heeft om die fotos te syncen

Zet ik de IPL uit dan is het probleem opgelost.

Iemand een oplossing?
Foto's en iCloud photo libr. doen veel op de achtergrond. Zet eens bij instellingen algemeen ververs op achtergrond foto's uit. Heb je je iPhone meestal 's nachts aan de oplader? Want juist dan zou Wi-Fi niet in low power mode moeten gaan en dus alle data afhandelen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
GerardVanAfoort schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:11:
[...]

Foto's en iCloud photo libr. doen veel op de achtergrond. Zet eens bij instellingen algemeen ververs op achtergrond foto's uit. Heb je je iPhone meestal 's nachts aan de oplader? Want juist dan zou Wi-Fi niet in low power mode moeten gaan en dus alle data afhandelen.
Wat bedoel je met "Zet eens bij instellingen algemeen ververs op achtergrond foto's uit. "?

Hij heeft vannacht de hele nacht in een dock gestaan maar ik merkte alweer snel dat tijdens 4G gebruik de MBs er weer af vlogen. Het lijkt dus alsof hij snachts niet veel gedaan heeft.

Mijn iphoto library is 6.6GB in de iCloud. Lijkt me toch dat je dat in een nachtje moet kunnen downloaden....

Wel erg irritant en slecht van apple dat sommige opties dus gewoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Oeps, bij nader inzien is die functie niet beschikbaar idd, my bad.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

iCloud drive is ook wat anders dan iCloud Photo Library hè. Dat zijn twee verschillende schermen in de instellingen. Mobiele data uitschakelen voor iCloud Drive heeft dus ook geen invloed op het gebruik voor foto's.

Je kan wel onder "mobiel netwerk" de mobiele data toegang voor de foto's app uitzetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat staat al uit.

iCloud drive mobile data staat uit
Photos app mobile data staat uit
iTunes & App Stores mobile data staat uit

Maar dan nog lopen het aantal "Documents & Sync" MBs gestaag door (settings>mobile data>system services). Zet ik IPL uit. Probleem weg....

Mijn iphone staat op engels ingesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 19-01-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
There are no settings to prevent iCloud Photo Library from working over cellular, and while I disabled cellular data for the Photos app, that made no difference. I could turn off cellular data in general (and I did once or twice, but that’s a hard thing to remember every time you leave the house), but by the end of the billing period, AT&T had hit me with $30 of overage charges for two $15 blocks of 1 GB of additional data.

This is shockingly poor design on Apple’s part, and I hope to see it fixed in iOS 9. The entire point of iCloud Photo Library is to transfer huge quantities of image data, and it’s disrespectful for Apple not to provide a switch to prevent iCloud Photo Library from chewing through cellular data.
Guess again. Nog steeds borked op iOS 9.

https://tidbits.com/article/15745

Niet echt een oplossing afaik. Of misschien via een mac de IPL uploaden. Ik vind het bijzonder vreemd dat je geen controle hebt wanneer IPL upload. Alles kan je uitzetten behalve dat. En laat dat nou net de grootste data hog zijn :S
Pagina: 1