Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724325

Topicstarter
Hallo :)

Zoals het topic al doet vermoeden heb ik een Ci+ module die niet werkt op mijn Panasonic Viera TX-P42...

Nochtans beschikt de TV over een Ci+ module en de vereiste tuner (DVB-C). Met het kaartje correct geïnstalleerd en de juiste tuner en frequentie ( na een factory reset ) vindt de tv geen digitale kanalen.

Ik heb al vanalles geprobeerd. :(

Kan iemand die hier kennis van heeft mij aub zeggen of ik nog iets kan proberen of beter achter een andere TV begin te zoeken?

Georges.

Beste antwoord (via Anoniem: 724325 op 19-01-2016 14:26)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Staat de TV ook in de lijst van goedgekeurde TV's door Telenet ?

https://www2.telenet.be/n...et-een-kaartje-ci-module/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Staat de TV ook in de lijst van goedgekeurde TV's door Telenet ?

https://www2.telenet.be/n...et-een-kaartje-ci-module/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Telenet kan je eigenlijk vergeten met een CI+ module. Ze pushen liever hun eigen settop box.

Hier heb ik met een Panasonic ook met een CI+ module gewerkt maar na een week was ik alle ellende wel beu dat we maa de settop box hebben aangesloten.

Zoeken naar een andere TV heeft weinig zin imo. Je kan dan bijvoorbeeld niet opnemen van zender A terwijl je naar zender B kijkt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er is een verschil tussen het vinden van de kanalen en het decoderen ervan. Als je TV zelfs geen digitale TV-kanalen vindt, lijkt er mij een probleem in je bekabeling te zitten (één en Canvas worden ongecodeerd doorgegeven en moet je dus kunnen bekijken zelfs zonder CI+ module).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neen, dus 't is wel mijn eigen dikke schuld. Ik wilde toch graag zeker weten het mits een firm- of softupdate niet mogelijk is de CI+ van Telenet aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:41:
Telenet kan je eigenlijk vergeten met een CI+ module. Ze pushen liever hun eigen settop box.

Hier heb ik met een Panasonic ook met een CI+ module gewerkt maar na een week was ik alle ellende wel beu dat we maa de settop box hebben aangesloten.

Zoeken naar een andere TV heeft weinig zin imo. Je kan dan bijvoorbeeld niet opnemen van zender A terwijl je naar zender B kijkt.
Hoezo ik kan het eigenlijk vergeten?

Ik weet dat er meer mogelijk is met een digibox, maar wij kijken nauwelijks TV, en als we al eens uitzonderlijk iets zouden opnemen (met externe HD mogelijk) is het waarschijnlijk omdat we op dat ogenblik niet kunnen.

grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:44:
Er is een verschil tussen het vinden van de kanalen en het decoderen ervan. Als je TV zelfs geen digitale TV-kanalen vindt, lijkt er mij een probleem in je bekabeling te zitten (één en Canvas worden ongecodeerd doorgegeven en moet je dus kunnen bekijken zelfs zonder CI+ module).
Oei, ik weet zeker dat ik één en Canvas nog niet heb kunnen bekijken wanneer ik de digitale tuner (DVB-C) probeer te configureren. Analoge tv daarentegen werkt perfect over dezelfde kabel.

Ik ga eerst eens proberen de software van mijn tv te upgraden. Hier had ik nog niet aan gedacht.

Bedankt voor de feedback!

mvg

Georges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net software versie van de TV gechecked. De versie op het toestel is recenter dan degene die op de website wordt aangeboden. Iemand nog andere ideeën om het kaartje te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandshock
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-05 11:18
Kan je eens naar Telenet bellen om het kaartje opnieuw te laten activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grandshock schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:08:
Kan je eens naar Telenet bellen om het kaartje opnieuw te laten activeren?
Beste Grandshock,
Bedankt voor de tip. Ik heb het opnieuw laten activeren, het heeft echter niet geholpen. De TV is te oud krijg ik te horen van Panasonic zelf. Telenet CI+ modules werken pas op TV's vanaf 2014 :-(. Nu ben ik dus bijna verplicht een nieuwe TV te kopen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:44:
Dit is niet het geval.
Pagina: 1