Check mijn nieuwe gadget (+pics en handleiding)

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0004.jpg

En de rest van de serie:

home.planet.nl/~snuve011/0005.jpg
home.planet.nl/~snuve011/0006.jpg
home.planet.nl/~snuve011/0007.jpg
home.planet.nl/~snuve011/0008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0011.jpg

home.planet.nl/~snuve011/0012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/0013.jpg

home.planet.nl/~snuve011/0014.jpg
home.planet.nl/~snuve011/0015.jpg
home.planet.nl/~snuve011/0016.jpg

Benodigdheden:
Lengte x breedte x diepte in cm
-Stuk hout 70 x 1.2 x 4.5 (2x)
-Stuk hout 10 x 4.5 x 1.2 (maten maken voor dit onderdeel niet veel uit)
-Stuk hout 14 x 3 x 1.5 (maten maken voor dit onderdeel niet veel uit)
-Stuk hout (cilindervormig) 8 x 2.5 x2.5 (maten maken voor dit onderdeel niet veel uit)
-Latje van 70 x 0.4 x 0.8 (2x)

-Zijl-lat van 220 cm (dit is een erg buigzame lat die in zijlboten gebruikt schijnt te worden)
-Stuk touw (vliegertouw bv) van 3 mm dik en +- 3.5 meter lang
-Een stuk of 12 schroeven van 2 cm diep
-Een rol duckt-tape (grijs superplakband)
-Een doos meccano <-- schrijf je dat zo? (van dat ouwe metalen speelgoed met schroefjes)
-Een potje sneldrogende houtlijm
-Een aantal fiberglazen stokjes om als pijlen te gebruiken (maten aan het einde zelf bepalen)

Stap 1:
Laat de HUBO ofzo de 2 latten van 70 x 1.2 x 4.5 in de LENGTE inzagen totdat de spleet + - 53 cm lang is (dus niet de hele lat doorzagen!) Zaagsnede: 4 mm

Stap 2:
Pak nu 1 latje 70 x 0.4 x 0.8 en smeer deze aan een kant in met houtlijm en leg deze OP de ingezaagde lat van 70 x 1.2 x 4.5. Zorg dat het latje +- 1 mm van de zaagsnede verwijderd is. (zorg dat de boel PRECIES recht ligt)

Doe hetzelfde met het andere latje, maar plak deze aan de andere kant van de zaagsnede.

Smeer nu de andere kant van de latjes in met houtlijm en plak de andere 70 x 1.2 x 4.5 er bovenop. Zorg dat alles recht zit en laat de boel een kwartier drogen.

Als het goed is heb je nu een balk met in de lengte een gaatje erin waar een pijltje net in past.

Stap 3:
Neem de zijl-lat van 220 cm en zaag de volgende stukken:
2 x 80 cm
2 x 30 cm

Stap 4:
Neem de balk die je in stap 2 hebt gemaakt en zaag aan de kant waar de balk NIET is ingezaagd op 3 cm en op 8 cm een gleuf van 3 mm breed en 1.7 cm diep en doe dit ook bij de andere kant. (je krijgt dus 4 inzagingen) Het is de bedoeling dat de stukken zijl-lat die je hebt gezaagd hier in worden geduwd. Omdat de zijl-lat in het midden dikker is dan aan de rand (in de breedte bedoel ik dan) is het handig om de gleuf van 3 mm breed en 1.7 cm diep in het midden nog ff in te boren zodat je de zijl-lat er doorheen kan duwen.

Stap 5:
Duw nu de 2 zijl-latten van 80 cm door de gleuven die op 8 cm zitten en duw de zijl-latten van 30 cm door de gleuven die op 3 cm zitten.

Stap 6:
Maak nu aan de achterkant een plankje van 10 x 4.5 x 1.2 dat dient als steuntje voor je schouder (om de terugslag op te vangen)

Maak een handvat van de cilinder van 8 x 2.5 x2.5 cm op +- 14 cm vanaf het uiteinde (waar de pijl uitkomt)

Stap 7:
Maak 4 rondjes van het touw en zorg dat de rondjes 5 cm kunnen overbruggen. Verbind vervolgens de uiteinden van de korte zijl-latjes met de lange zijl-latjes (maak met een ronde vijl een kleine (2 a 3 mm) inkeping in de korte zijl-latjes zodat het touw niet kan wegschieten) Dit is alleen nodig voor de KORTE latjes. Maak inkepingen NOOIT aan het einde, maar laat 2 cm over om splijten te voorkomen!

Stap 8:
Maak aan de uiteinden van de lange zijl-latjes inkepingen van 2 a 3 mm en laat weer 2 cm over aan de uiteinden teneinde splijten te voorkomen. Je hebt 2 latten, dus 4 uiteinden, 2 inkeping per uiteinde geeft dus 8 inkepingen.

Span nu een touw tussen de twee uiteinden. Zet de boog klem onder een zware tafel of piano ofzo zodat je makkelijk de knopen kan maken.

Als je denkt dat je een goeie stevige knoop hebt gemaakt, haal dan de boog onder de tafel of piano vandaan en kijk of alles goed blijft zitten. Trek nog ff extra hard aan het touw om te kijken of het ECHT GOED vastzit. Zit alles ok en gaat de boel ook niet loszitten indien je de boog spant en laat schieten? Neem dan een stuk duckt-tape en pak het uiteinde zo strak mogelijk in.

Stap 9:
De trekker:
Dit stuk is moeilijk uit te leggen, check daarom ff de fotos. Wanneer het touw een hoek van 90% maakt met de zijl-lat, kijk dan waar het touw bij de as zich bevindt en plaats op die plek de trekker.

Stap 10:
Afwerking:
Vijl de scherpe randen van de balken af en schuur het hele ding mooi glad. Schuur ook HEEL GRONDIG de inzaging die de HUBO heeft gemaakt. Hier gaat het touw doorheen en het touw heeft de neiging nogal snel te slijten

Smeer kaarsvet in de inzaging zodat het touw zo min mogelijk wrijving heeft en omplak het midden van het touw met een reepje duckt-tape zodat het touw nog minder snel slijt.
Schroef en plak 2 latjes op de boven- en onderkant van de boog op de plek waar de zijl-latjes in het hout zitten.

Check verder de fotos niet gedocumenteerde details.

;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

hehe gaaf... >:)

gaat die een beetje hard ?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 22:53

scorpionv

This space for rent

Met zo'n apparaat wordt het rendabel om Undertaker te zijn :P Cool ding! 8-)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

en hoever?

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ziet er wel heftig uit >:)

• Undertaker2
Ik kan niet meten wat de spanningskracht is helaas, maar als ik een pijltje van fiberglas van 45 cm vanaf het balkon hier in het gras schiet, dan zit 15 cm in de grond (en dat lijkt me best veel voor een zo'n licht pijltje)

Ik heb niet geprobeerd (en ga dat ook niet doen) om te kijken hoe hoog ie kan schieten :)

De terugslag is ook niet teverwaarlozen, het plankje aan de achterkant is er niet voor niets (check de andere pics)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 20:17

XerroR

-=:|X|:=-

Tof >:)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Sjees.... hij wil de balpenmoord opnieuw in het nieuws brengen ;)

Verwijderd

Wow, echt mooi gedaan! Hoe lang heb je daar in totaal aan bezig gezeten?

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Ziet er echt :9~ uit,

Verwijderd

ey lijp ding!!
nog ff een laser erop bouwen, dan issie perfect :P
khep x op kermis met zo'n ding geschoten.. kwistniet hoe die werkte hak bijna die vent van dat tentje door z'n arm geschoten >:)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Moordwapen. >:)

Weet niet of de politie dergelijke zaken in beslag neemt.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-03 16:51
Op donderdag 21 juni 2001 10:57 schreef NiPeng het volgende:
Moordwapen. >:)

Weet niet of de politie dergelijke zaken in beslag neemt.
Reken er maar wel op :(

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

:) /me gaat naar de HUBO :)

Verwijderd

Nieuw wapen voor de politie ivm bezuiniging

• Adarkar
  • Laatst online: 05:01
damn, dat ding is mooi! :9~

Verwijderd

damn wat phat :D

/me is niet zon nico

Verwijderd

Ik meen dat zulks moois tegenwoordig
zelfs onder de vuurwapens valt.

Maar leuk project.

Een een ernstig onderschat wapen.
Muis stil, tref zeker mits geoefend.
Nee mooi speelgoed

Verwijderd

waar kun je hem kopen >:)

Verwijderd

Hoe maak je pijlen :?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waar heb je Žm voor nodig? Waar wou je Žm voor gebruiken?

Of wil je zekerweten overgaan naar je volgende studiejaar? >:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe lang ben je er mee bezig geweest?

They made me do it.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Je had beter net als mij een spudgun kunnen bouwen, dat gaat pas ECHT hard!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 13:34
Leuk speeltje. Ik heb vroeger als 10 cq 14 jarige jongen ook veel katepulten en kruispogen gebouwd. Maar nooit zoiets. Alhoewel onze ewrtenschieters wel door enkel glas kwamen >:)

Advanced sheep-counting strategies

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-03 21:41

duderuud

Sliden is koel

Op donderdag 21 juni 2001 16:45 schreef Klaas_Baas het volgende:
Ik meen dat zulks moois tegenwoordig
zelfs onder de vuurwapens valt.
Euh...volgens mij komt er nog een vonkje aan te pas hoor!

Motor-Forum.nl

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Heb je vervelende buren ofzo? >:)

Verwijderd

Zo ga je wel over ja ;)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kewl... Heb me vroeger ook eens een vette boog gebouwd. Pijlen gingen dwars door de schutting heen. Alleen jammer dat hij na een tijdje brak. Ook al heel wat katapulten ed versleten. Heel wat ramen in de omgeving gesneuveld... Gelijk zin om ff de schuur in te dijken en met wat rest hout ook een kruisboogje te bouwen...

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Heej undertaker,

Ik heb 1 ding te zeggen, dit is SUPER KEWL!

Ik ga dit ook es proberen alleen kep al stad en land afgezocht naar dat glasfieber (zijl gebeure), alleen niemand heeft het.

Waaro heb jij dit vandaag gehaald?? :?

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

cool ding... alleen denk niet dat ie ut echt lang volhoudt.. dat was teminste zo bij die van mij :-( maar krijg der wel weer zin in om der weer een te gaan maken.. als ik dit zo zie :) projectje voor als ik terug kom uit cananda :)

heel Got is dadelijk zwaar bewapend.. allemaal jouw schuld :D

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Op vrijdag 22 juni 2001 16:53 schreef rolandketel het volgende:
Heej undertaker,

Ik heb 1 ding te zeggen, dit is SUPER KEWL!

Ik ga dit ook es proberen alleen kep al stad en land afgezocht naar dat glasfieber (zijl gebeure), alleen niemand heeft het.

Waaro heb jij dit vandaag gehaald?? :?
Hehe, eindelijk gevonden, gisteren 20 km gefietst om die glasfieber te krijgen! Uiteindelijk in een zijlshop gevonden ;)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-03 12:48
Tering! das nog es een vet ding man! :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 14:03 schreef Skoezie het volgende:
Kewl... Heb me vroeger ook eens een vette boog gebouwd. Pijlen gingen dwars door de schutting heen. Alleen jammer dat hij na een tijdje brak. Ook al heel wat katapulten ed versleten. Heel wat ramen in de omgeving gesneuveld... Gelijk zin om ff de schuur in te dijken en met wat rest hout ook een kruisboogje te bouwen...
Haha, deed ik vroeger ook altijd. Totdat ik een 'profesionele' pijl had gekocht en ik op vogels ging jagen, toen vond mijn pa het wel leuk geweest. >:)
Het klinkt misschien gek maar met veeel postbode-elastieken (wel allemaal dezelfde) kom je ook een heel eind hoor!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-03 10:28

Zak

Hmm ik ga ook weer eens hobbyen

Verwijderd

ik geloof dat als de mondingssnelheid boven de 28 m/s ligt dat het onder een vuurwapen valt, alles daaronder is speelgoed. d8 ik. hehe

Verwijderd

wel kewl maar hoe kom je aan die stokken en hoe veel peon heeft ut je in totaal gekost?

• Undertaker2
Totaal iets van 80 piek denk ik...

De "stokken" zijn delen van een zijl-lat. (geen id wat een zijl-lat is, maar het wordt gebruikt in zijlboten en is erg buigzaam)

UPDATE:

De boog is nu uitgerust met een laser, je kan nu een vlieg op 10 meter spiezen, naja, laten we zeggen pletten :)

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28

emzed

*

Goed gebouwd moordwapen!! Maar wat ga je er in hemelsnaam mee doen???

Verwijderd

Ziet er leip uit en gaat vast wel hard :) Met jou moet je maar geen ruzie krijgen >:)

Verwijderd

Terin, zou een wil ik ook hebben. ;)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Damn dit is pas een compleet moord wapens te bestellen bij jouw ??? >:) >:) >:)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 19:13
Wat heb je gebruikt om hem te maken?

• Undertaker2
Op maandag 25 juni 2001 20:27 schreef Mastermind het volgende:
Wat heb je gebruikt om hem te maken?
Staat in de "handleiding" ;)

Waar ik hem voor ga gebruiken?

Schieten in een houten plank ik de tuin. Verder vrienden die langskomen ook laten proberen.

Nee, echt, alleen daarvoor. Er vallen al genoeg dooien per dag ;)

Pagina: 1