Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Feet' onvertaald, rest wel

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Kan de auteur van nieuws: AMD demonstreert nieuwe Wraith-koeler en maakt enkele Zen-socket 'feet' (de maateenheid) ook niet gewoon vertalen naar 'voet'? Alle andere eenheden (cubic, minute) zijn wel vertaald in het artikel, het leest heel bizar.

'Voet' is ook een bekende meeteenheid in het Nederlands.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
Daarnaast ligt de cfm-waarde, een maatstaf voor de te verplaatsen lucht in kubieke feet per minuut, met 55,78 tot 34 procent hoger dan de 41,6cfm van de voorganger. De geluidsproductie zou hiermee op 39dBA uitkomen, minder dan een tiende van dat van de voorganger.
Ik vind "cfm-waarde" sowieso een rare rerm. We hebben toch grootheden, waarom zou je een eenheid + "-waarde" gaan gebruiken? Hebben we straks ook een m-waarde in plaats van afstand, watt-waarde in plaats van vermogen, euro-waarde in plaats van prijs?

Ik zou er zoiets van maken:
Daarnaast is de luchtverplaatsing met 55,78cfm tot 34 procent hoger dan de 41,6cfm van de voorganger. De geluidsproductie zou hiermee op 39dBA uitkomen, minder dan een tiende van dat van de voorganger.
Cfm gaan uitleggen in het artikel lijkt me geheel niet nodig, dat wordt met dBa toch ook niet gedaan? Eventueel een abbr er van maken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Daar heb je ook een punt :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje